Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



signer – low light dreams


„low light dreams” to pierwszy duży album ambientowego projektu bevana smitha, artysty nagrywającego również jako aspen. pochodzący z nowej zelandii muzyk, po przenosinach do londynu mówił: „moja muzyka zmieni się diametralnie. w porównaniu do przestrzennej nowej zelandii, zatłoczony londyn ma zupełnie inny klimat, tutaj jest tak niewiele miejsca…”. muzyka na „low light..” jest odzwierciedleniem zmian w życiu artysty: wypełniona delikatnym, ale wszechobecnym, pulsującym rytmem wspaniale komponuje się z odległymi, nakreślonymi tylko dźwiękowymi plamami. tęsknota za przestrzenią? próba ujarzmienia londyńskiego zgiełku? ta płyta to swoista reakcja na zmianę otoczenia, to zapis nowych doświadczeń wrażliwego artysty. oscylująca między pięknem a niepokojem, między surowością a plastycznym perfekcjonizmem nowa elektronika na najwyższym poziomie. „low light dreams” to również fascynująca podróż: pulsujący ciepłem „buildings memories without you”, wirujący „grosse strasse” czy przejmujący „detached under buildings” to kawałki, które tworzą konkretną całość. wraz z następnym, lekko kołyszącym „interior dub” tworzą niejako pierwszą część albumu. jego drugi rozdział zaczyna się utworem „dreaming about making music to dream to”, będącym wstępem do kolejnych – „our home”, „night is blurred”, które przejmują niepokojącym, nieco mrocznym klimatem. cała płyta kończy się wspaniale – „post obsession” to jeden z moich faworytów na tym krążku. podsumowując – „low light dreams” to perfekcyjna, przemyślana i dojrzała elektronika na najwyższym poziomie. zupełnie odcina się od wcześniejszych dokonań bevana smitha, który temu albumowi poświęcił dwa lata pracy. efekt znakomity – „low light dreams” to bezdyskusyjnie jedna z płyt roku 2002.
2002

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

0 Komentarzy

  1. afx

    Genialna płyta porter ricks, jedna z najwazniejszych chyba w muzyce elektronicznej ostatnich lat. tylko dlaczego jest ona w dziale ambient?