Igor Boxx – Kabaret
Jarek Szczęsny:

Słuchanie do namysłu.

Objekt – Cocoon Crush
Paweł Gzyl:

Egzotyczny kolaż mikrodźwięków.

Julia Holter – Aviary
Jarek Szczęsny:

Uzasadniona epickość.

Shlømo – Mercurial Skin
Paweł Gzyl:

Elektroniczna retromania.

SHXCXCHCXSH – OUFOUFOF
Paweł Gzyl:

Rytmiczne wariacje.

Jessica Moss – Entanglement
Jarek Szczęsny:

Swoją drogą.

Book Of Air – Se (in) de bos
Łukasz Komła:

Ambient na osiemnastu muzyków!

Kittin – Cosmos
Paweł Gzyl:

Kittin ciągle ta sama, choć już bez „Miss”.

Remek Hanaj – Wysiadywanie góry
Jarek Szczęsny:

Strefa słyszenia.

Jan Wagner – Nummern
Łukasz Komła:

To nie numerologia, to czyste emocje!

Adam X – Recon Mission
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku – w rytmie techno i EBM.

Neneh Cherry – Broken Politics
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od masowej popularności.

Manoid – Truth
Mateusz Piżyński:

Jak brzmi prawda MANOIDA?

Ectomorph – Stalker
Paweł Gzyl:

Pierwszy album legendarnego projektu z Motor City.



Warto posłuchać: Mouse on the Keys

Dziś w ramach cyklu Warto Posłuchać odejdziemy trochę od elektroniki i skupimy się na okolicach jazzu i… math-rocka. Wszystko za sprawą grupy Mouse on the Keys. Mouse on the Keys to japońskie trio, grające muzykę, którą generalnie można zakwalifikować jako jazz. Kiedy jednak zwrócimy uwagę na partie perkusji i instrumentarium grupy, takie zaszufladkowanie nie wydaje się już całkiem oczywiste.

W skład tria wchodzą Akira Kawasaki,
Atsushi Kiyota oraz Daisuke Niitome. Wszyscy grają na instrumentach klawiszowych, ze szczególnym naciskiem na fortepian, a Kawasaki dodatkowo obsługuje perkusję.
Muzyka zespołu zwykle oparta jest na dialogu perkusji i dwóch fortepianów. Dialogu można powiedzieć międzypokoleniowemu, ponieważ bębny wygrywają połamane, math-rockowe rytmy, a klawisze odpowiadają oryginalną klasyczno-jazzową hybrydą.
Grupa wydała dotychczas dwie płyty – epkę Sezession oraz pełnoprawny album An Anxious Object.
Fragmenty poniżej.

Sezession:

An Anxious Object:

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.