Avion – Untrod
Paweł Gzyl:

Mocne techno podane w przystępny sposób.

Centralia – Ghost Report
Jarek Szczęsny:

Od krzyku po wybuch industrialnego granatu.

Ovandra – Retrofuture
Paweł Gzyl:

Radosne buszowanie w skarbcu trance’owych brzmień.

Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.



Warto posłuchać: Mouse on the Keys

Dziś w ramach cyklu Warto Posłuchać odejdziemy trochę od elektroniki i skupimy się na okolicach jazzu i… math-rocka. Wszystko za sprawą grupy Mouse on the Keys. Mouse on the Keys to japońskie trio, grające muzykę, którą generalnie można zakwalifikować jako jazz. Kiedy jednak zwrócimy uwagę na partie perkusji i instrumentarium grupy, takie zaszufladkowanie nie wydaje się już całkiem oczywiste.

W skład tria wchodzą Akira Kawasaki,
Atsushi Kiyota oraz Daisuke Niitome. Wszyscy grają na instrumentach klawiszowych, ze szczególnym naciskiem na fortepian, a Kawasaki dodatkowo obsługuje perkusję.
Muzyka zespołu zwykle oparta jest na dialogu perkusji i dwóch fortepianów. Dialogu można powiedzieć międzypokoleniowemu, ponieważ bębny wygrywają połamane, math-rockowe rytmy, a klawisze odpowiadają oryginalną klasyczno-jazzową hybrydą.
Grupa wydała dotychczas dwie płyty – epkę Sezession oraz pełnoprawny album An Anxious Object.
Fragmenty poniżej.

Sezession:

An Anxious Object:

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.