Wpisz i kliknij enter

Tama Sumo – Panorama Bar 02

Niedzielny wieczór w Panorama Barze.

O ile w ostatnich miesiącach, właściciele wytwórni Ostgut Ton dopieszczali artystów grywających w klubie Berghain, tak nieco zapomnieli o didżejach występujących w jego mniejszej sali – Panorama Barze. Od pierwszego DJ-miksu prezentującego jego brzmienie, a dokonanego przez Cassy, upłynęły bowiem aż trzy lata. Teraz nadszedł czas na nadrobienie tej zaległości. W efekcie otrzymujemy płytę „Panorama Bar 02”, której autorką jest Tama Sumo.

Działająca pod tym pseudonimem Kerstin Egert, jest weteranką berlińskiej sceny didżejskiej. Grywając od 1993 zaliczyła szereg klubów, w których szlifowała swe umiejętności. Jej wyraźny awans w didżejskich rankingach nastąpił na przełomie wieków, kiedy to stała się rezydentką Globusa w starym Tresorze – aż do jego zamknięcia w 2005 roku. Stamtąd trafiła prosto do Berghain, gdzie zajęła się niedzielnymi sesjami w Panorama Barze. Ponieważ sala ta z założenia miała być dedykowana lżejszym brzmieniom, Sumo od początku postawiła na house, uzupełniając go jednak lżejszym tech-housem, electro, a nawet synth-popem.

Podobnie wygląda zestaw utworów z jej pierwszego DJ-miksu. Zaczyna się bardzo sensualnie – powoli, bez pośpiechu, subtelnie, pojawiają się oniryczne pasaże klawiszy, zdubowane akordy, leniwe wokalizy, egzotyczne perkusjonalia. Ten balearyczny klimat tworzą utwory Tina Mana („Constant Confusion”), Johna Daly („Birds”) i Niny Kravitz („Voices” w remiksie Jenify Mayanji).

Potem, berlińska didżejka wprowadza bardziej energetyczne dźwięki. W ten sposób powstaje taneczny przeplataniec, w którym mijają się ze sobą dwa gatunki – disco i house. Pierwszy reprezentują ekskluzywne nagrania Steffi („24 House”) i Johna Robertsa („Blame”), a drugi – mocniejsze utwory Lerosy („Plesso”) oraz duetu Prosumer & Murat Tepeli („U & I”). Rytmy te uzupełnia szczypta gorącego tribalu w „W.A.R. Dub” z repertuaru Trus`Me.

Kulminacyjny moment setu następuje wraz ze skrętem w stronę niekonwencjonalnego minimalu. Segment ten rozpoczyna Kassem Mosse z lekko kwasowym utworem „Zolarem”, by potem ustąpić miejsca mistrzom stylu – Shedowi („Stiff Job”) i Newworldaquarium („Trespassers” w remiksie Redshape`a). Kiedy atmosfera jest już odpowiednio podkręcona, Sumo nie wraca do miękkiego house`u, ale wręcz przeciwnie – dodaje węgla do tego pieca, serwując głębokie techno w wykonaniu Micka Huckaby („Wavetable No. 9”), XDB („Jet”) i Levona Vincenta („Late Night Jam”). Dubowe akordy i pogłosy mieszają się tu z sonicznymi klawiszami i metalicznymi stukami, eksplodując roziskrzoną energią.

Gorącą atmosferę podtrzymuje Lucretio w surowym „Good Words”. To stukający prostymi uderzeniami automatu perkusyjnego oldskulowy house, wprowadzający podobne w brzmieniu kompozycje Basic Soul Unit („Things Pass”) i Markusa Mixxa („Without Makeup” w remiksie samego Rona Hardy`ego).

Finał płyty rozpoczyna się od przeboju duetu Ost & Kjex – „Continental Lover”. Ten popowy fragment, puentuje jednak hipnotyczny acid house w wykonaniu samej Tamy Sumo z udziałem Prosumera („Alien Mutts”) oraz euforyczne disco autorstwa Soundstream („All Night”).

W przeciwieństwie do ciężkiej jazdy w Berghain, niedzielny wieczór w Panorama Barze to zupełnie inny lot – bardziej swobodny, wyluzowany, zdecydowanie cieplejszy i zmysłowy. Taki, jak miks jego rezydentki zaserwowany na płycie „Panorama Bar 02”.

Ostgut Ton 2009

www.ostgut.de/ton

www.myspace.com/berghainpanoramabar

www.myspace.com/tamasumo







Jest nas ponad 15 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
alexx
alexx
14 lat temu

swietne tracki, ale miks wypada srednio

Polecamy