Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Teo Olter – Mirów
Jarek Szczęsny:

Strefa komfortu.

John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?



Spawdź koniecznie: WEF Labs

22 maja Zachęta Narodowa Galeria Sztuki otworzy swoje podwoje zarówno dla miłośników tworzenia jak i odbioru muzyki elektronicznej. Od rana w sali kinowej Zachęty prowadzone będą warsztaty dotyczące podstawowych zagadnień muzycznych oraz pracy w systemie modularnym Reaktor, stworzonym przez firmę Native Instruments. Część druga, która rozpocznie się o godzinie 16:00 to koncerty artystów związanych z Warsaw Electronic Festival. Na początku na scenie pojawią się debiutancji WEF, którzy przedstawią autorskie live-acty. Następnie na scenie eksperymentalnej WEF.LIVE.LAB zagości w solowym projekcie Krzysiek Cybulski a po nim swój live-act, zatytułowany Improvised Solution, zaprezentują Gzegorz Bojanek i Piotr Michałowski, którzy po raz wystąpią wspólnie w duecie na scenie WEF. Wieczór zamknie koncert projektu Tomasza Pauksza – RND. Tomasz zaprezentuje swój najnowszy, niepublikowany materiał.

Warsztaty

  • 10:00 – Warsztaty „Podstawowe zagadnienia muzyczne”
  • 12:00 – Warsztaty „Native Instruments Reaktor”

Koncerty

DEBIUTY sceny WEF

  • Mauve Dust
  • Bulbuloid
  • scamall
  • horneusz
  • xanadu

Scena Eksperymentalna WEF.LIVE.LAB

  • Krzysiek Cybulski
  • Grzegorz Bojanek + Piotr Michałowski = IMPROVISED SOLUTION

Wieczór zamknie koncert projektu Tomasza Pauszka – RND

  • Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, pl. Małachowskiego 3
  • 22 maja 2010, godzina 10:00 do 22:00
  • wstęp wolny
  • www.wef.pl
  • www.zacheta.art.pl
  • Sponsor: Sieć 36i6
  • Organizatorzy: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Fundacja Sztuka i Technologia, WEF.LIVE.LAB
  • Patronat medialny: tvn warszawa, Altivist, 80bpm.net, side one

Tematyka warsztatów

Warsztaty „Podstawowe zagadnienia muzyczne”

  • 1. Próba określenia zakresu zagadnień, które z praktycznego punktu widzenia mogą okazać się najbardziej przydatne dla muzyków elektronicznych.
  • 2. Podstawy harmonii systemu dur-moll – interwały, akordy, funkcje harmoniczne.
  • 3. Zależność między stopniem rozwoju słuchu muzycznego a rozumieniem powyższych zagadnień.
  • 4. Metody samokształcenia.

Warsztaty „Native Instruments Reaktor”
Część I – teoretyczna:

  • 1. Porównanie Reaktora z innymi środowiskami modularnymi – m. in. Max/Msp, Pure Data, Super Collider, Audio Mulch.
  • 2. Podstawowe założenia „klasycznej” syntezy modularnej i ich implementacja w Reaktorze.
  • 3. Bardziej zaawansowane i nietypowe możliwości Reaktora; wykorzystanie Reaktora jako narzędzia live.

Część II – praktyczna:

  • 1. Rozgrzewka – budowa prostego syntezatora substraktywnego.
  • 2. Budowa loopera z opcją „glitch” – możliwością zapętlenia krótkich fragmentów audio, zsynchronizowanych z tempem loopa, oraz prezentacja bardziej zaawansowanego narzędzia zbudowanego na podobnej zasadzie.
  • 3. Budowa narzędzia pozwalającego wykorzystać zewnętrzne źródło dźwięku jako kontroler midi, oraz prezentacja dwóch bardziej złożonych narzędzi, wykorzystujących omówione zjawiska.

Opisy projektów

Mauve Dust
Mauve Dust to Tomasz Kłoś vel. Pluck (waltornia, duduk, klawisze) i Mateusz Bazgier (gitara, didgeridoo, klawisze). Gatunkiem źródłowym jest dla nich ambient. Obydwaj postrzegają ambient jako kontynuację impresjonizmu w muzyce współczesnej, jako impresjonistyczny nurt w muzyce elektronicznej. Paradoksalnie – jest to muzyka, która najbliższa jest fascynacji dźwiękiem samym w sobie. W muzyce Mauve Dust słychać ambientową ascezę i oszczędność w sferze melodyki i harmonii oraz bogactwo barw i różnorodność faktur dźwięków.

Bulbuloid
Produkuje muzykę z pogranicza wielu gatunków muzyki elektronicznej. Po kilku latach tworzenia usystematyzował swoje podejście do tworzenia muzyki, które opiera się na syntezatorach i samplerach. Charakterystyczne, magiczne dźwięki prowadzące w połączeniu z bitem są jego odpowiedzią na wszechogarniającą papkę muzyczną. Do swojego materiału chętnie, sampluje sylaby układając z nich nowe słowa. Charakteryzuje go wolne podejście do tworzenia muzyki. Stara się rozwijać muzycznie w wielu kierunkach nie ograniczając się do środowiska komputerowego.

scamall
Scamall (tak na prawdę Jakub Kmieć) – niezależny projekt, który zrodził się w moim umyśle kilka lat wstecz. Główną inspiracją były odludne miejsca w Szwecji i Irlandii, które mogłem zobaczyć przez ostatnie lata i część z nich uwiecznić na fotografiach. Najbardziej zapadającą w umysł cechą tych miejsc była przejmująca cisza, spokój i poczucie wyizolowania. Taka też jest muzyka mojego projektu, oparta głównie o stylistykę ambient i zbudowana na porzuconych, z pozoru bezużytecznych, improwizowanych sesjach.

horneusz
Krzysztof Horn, występujący pod pseudonimem horneusz, to polski twórca muzyki elektronicznej, łączącej ambientalną elektronikę z nowymi brzmieniami i elementami oryginalnych etnicznych instrumentów takich jak didgeridoo. Współzałożyciel grupy elektronicznej Remote Spaces. Po 2006 r. rozpoczął solową karierę. Brał udział w projektach muzycznych z takimi twórcami jak Human Error, Paul Lawler, Polaris, Odyssey, Konrad Kucz, Trebunie Tutki, Goana Project. Wspólnie z Human Error skomponował muzykę do nagrodzonego w konkursie 4fun.tv na najlepszy krótkometrażowy film animowany filmu Awiator oraz dwa utwory z płyty Mój Yeti. Uczestniczył w nagraniu płyty „Góralsko Siła” zespołu Trebunie Tutki, grając na instrumentach klawiszowych. Obecnie zajmuje się komponowaniem muzyki ilustracyjnej na potrzeby amerykańskiej wytwórni Invasion From Mars.

xanadu
Xanadu zaczynała jako dziecko od śpiewu z głową w pralce. Potem był dziwny blues, rock,
industrial (z grupą Nemezis z Ostrowa Wielkopolskiego). Jej nagrania wokalnego można posłuchać na stronie wydawnictwa Requiem Records. Skończyła studia w Toruniu (Filozofia). Nawiązała wówczas współpracę z zespołem Debile (póź,-Videoturisten), gdzie przede wszystkim udzielała się wokalnie. W międzyczasie narodziła się współpraca z Jacaszkiem, który wydaje dla Gustaff Records (wspólnie zagrali kilka koncertów w Polsce promujących zacną płytę „Sequel”).

Krzysiek Cybulski
Krzysiek Cybulski – absolwent wydziału jazzu i muzyki rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach; kompozytor, basista, eksperymentator. Autor muzyki i warstwy dźwiękowej do kilkunastu filmów krótkometrażowych i animowanych (m. in. „Bez Iluzji”, „Bezbłędny Rycerz”). Od trzech lat intensywnie zgłębia i wykorzystuje możliwości środowiska modularnego Reaktor – m. in. wykorzystując stworzone w nim narzędzia jako serce swojego live setupu. Od 2008 roku związany z Warsaw Electronic Festival.

Grzegorz Bojanek (aka Eta Carinae)
Grzegorz Bojanek, ur. 1975, założyciel internetowego labelu www.etalabel.com, promującego twórców muzyki elektronicznej i eksperymentalnej. W swojej twórczości realizuje zamysł wprowadzania brzmień eksperymentalnych i elektroakustycznych, które są połączeniem nowoczesnej melodyki, ambientu, i często noisu. Współpracował z wieloma artystami, w tym z Kanady, USA i Chin. Od początku swojej scenicznej działalności związany jest z Warsaw Electronic Festival, a od roku 2007 jest ścisłym współpracownikiem Jarka Grzesicy, szefa festiwalu. Dzięki tej współpracy w roku 2007 mogła zaistnieć pierwsza trasa WEF on TOUR, która w kolejnych latach 2008 i 2009 mogła przyjąć rozmiar ogólnopolskiego wydarzenia. Równocześnie Grzegorz współtworzy chińsko – polski projekt ChoP.

Piotr Michałowski (aka Nmls)
Nmls (Piotr Michałowski) to młody artysta, którego muzyka oscyluje między takimi gatunkami jak: Ambient, Downtempo, IDM. Wykorzystując brzmienia typowo syntetyczne, nagrania dźwięków otoczenia jak i sample instrumentów akustycznych tworzy głównie spokojne i melodyjne utwory. Występował w wielu miejscach w całej Polsce jak i w kilku rozgłośniach radiowych. Organizował wiele koncertów promujących eksperymentalną muzykę elektroniczną. Od 2008 jest mocno zaangażowany w życie i rozwój społeczności WEF.

RND
RND – (czyli Tomasz Pauszek) – Polski niezależny artysta mediów elektronicznych, kompozytor, dyrygent, wykonawca oraz producent nowoczesnej muzyki elektronicznej, słynący z bezkompromisowego podejścia do tworzenia oraz ciekawej oprawy wizualnej swoich koncertów. Rozpoczynał swoją karierę w roku 1999 kiedy to wraz z projektem Remote Spaces nagrał album „Odyssey”. W sierpniu 2006 roku została wydana płyta „Distracted” przez niezależne wydawnictwo etalabel.com. Współpracował z Dicksonem Dee (Hong Kong) przy tworzeniu płyty ChoP vol. 2 „8 Rooms”.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. K-not

    muszę być

  2. jarekg

    zapraszamy – wstep jest wolny zarowno na warszaty jak i na koncert
    pzdr
    j