Program Hyperacusis, poświęcony muzyce i głuchocie, towarzyszy wystawie Historie Ucha, która z kolei towarzyszy Festiwalowi Beethovenowskiemu. Głuchota niemieckiego kompozytora była inspiracją do zaprezentowania kilku wydarzeń poświęconych różnym sposobom doświadczania dźwięku. Imprezy cyklu odbędą się w dniach 18 marca – 15 maja w warszawskiej Zachęcie. Jednym z najciekawszych wydarzeń będzie koncert Marka Baina, który – przy użyciu różnych czujników sejsmograficznych – przeobrazi budynek Zachęty w gigantyczny, drżący instrument dźwiękowy.
Z kolei Frédéric Blondy (fortepian) i DJ Lenar (gramofony) zagrają własną interpretację utworu Mauricio Kagela, będącego zbiorem zdjęć pozaginanych, nachodzących na siebie i urwanych fragmentów partytur Ludwiga van Beethovena.
Thomas Tilly zaprezentuje przygotowaną specjalnie na wizytę w Warszawie pracę na temat granic słyszenia, a Kamil Antosiewicz opowie o problemie zamknięcia / otwarcia na muzykę i dźwięk.
To tylko wybrane wydarzenia cyklu Hyperacusis. Szczegółowy program znajdziecie na stronie patakaind.blogspot.com. Polecamy!