Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”

Setaoc Mass – 53 Degrees North Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Na maksa.

Various Artists – The Warmest Hum
Ania Pietrzak:

Potrzebne odcięcie.



OFF Festival: Glasser i Igor Boxx

Fanów oryginalnych głosów ucieszy wiadomość, że na tegorocznym OFF Festivalu zaśpiewa Glasser. „Coś jak dziwniejsze i bardziej wiarygodne wcieleni Enyi, eteryczne wokale i meandrujące melodie” – oto jak przedstawił Glasser swoim czytelnikom „The Guardian”. Porównywana jest też do Joni Mitchell, Fever Ray i Joanny Newsom. Glasser to tak naprawdę pochodząca z Los Angeles Cameron Mesirow, która nie tylko śpiewa, ale i dba o warstwę instrumentalną swoich kompozycji. Cameron pochodzi z artystycznej rodziny, kocha mupety i rock progresywny, a serca publiczności podbiła koncertami u boku the xx i Jónsiego. Jej pierwszy album „Ring” ukazał się jesienią i uchodzi za jeden z najlepszych debiutów ubiegłego roku.

„Breslau” to jedna z ciekawszych polskich płyt ubiegłego roku. Opowieść o dramatycznych, wojennych losach Wrocławia, stworzona przez Igora Pudło, znanego i lubianego ze Skalpela, wytrzymuje zestawienie z innymi płytami opublikowanymi przez Ninja Tune, choć wymaga od słuchacza czasu i zaangażowania. Jak zabrzmi w wersji koncertowej?

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.