Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.



Archive Series: Legendarne Ząbki


Dzięki labelowi Requiem Records możemy poznać polskie zespoły, które w latach ’80 eksperymentowały z brzmieniem. Wszystko dzięki serii Archive Series, o której będziemy pisać na Nowamuzyka.pl. Na początek – Legendarne Ząbki.

Łukasz Pawlak z Requiem Records z niezwykłą starannością zabrał się za realizację tematu. W efekcie otrzymaliśmy kilka genialnie wydanych, dokładnie opisanych albumów, które przypominają najciekawsze polskie grupy eksperymentalne sprzed kilku dekad. A to dopiero początek serii.

Legendarne Ząbki

Legendarne Ząbki to zapis sesji nagraniowych efemerycznych formacji na warszawskiej Pradze i podwarszawskich Ząbkach. Publicznie wystąpili tylko raz – na dyplomowym recitalu Roberta w klasie perkusji w szkole muzycznej na Bednarskiej. Uszkodzony, poćwiartowany jazz, erupcje czystej energii free, odniesienia do współczesnej klasyki, parodie, to efekty twórczego transu wkraczających wówczas w pełnoletność muzyków.

[pro-player type=”MP3″]http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/sounds/13.mp3[/pro-player]

[pro-player type=”MP3″]http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/sounds/21.mp3[/pro-player]

Na materię brzmieniową formacji składają się m.in.: perkusja (także automatyczna – radziecka), ksylofon, instrumenty dęte, wiolonczela, gitara basowa, polskie organy elektryczne, zabawki, sporadyczne taśmowe podkłady i spontaniczne akcje wokalne.

[pro-player type=”MP3″]http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/sounds/18.mp3[/pro-player]

Wykreowane dźwiękowe historie wytrzymały próbę czasu i radykalnie odcinają się na tle tego co najczęściej opatruje się pojęciem jazzowej czy rockowej ekstremy.

Płyta dostępna będzie już za kilka dni w sklepie Serpent. Polecamy!

[button size=”big” link=”http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/” target=”blank”]Więcej o płycie[/button]

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Funthomas

    !!!!!

  2. few quiet people

    Dobra robota!