Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.



Tarwater na występach w Polsce

Jedna z najpopularniejszych niemieckich grup nowej elektroniki zagra w maju aż pięć koncertów w różnych miastach polski – od Szczecina aż po Kraków.

Tarwater to duet: gitarzysta/basista/programista Bernd Jestram i perkusista/wokalista Ronald Lippok (gra równolegle w popularnej formacji To Rococo Rot). Styl Tarwater powstał na skrzyżowaniu post-rocka i avant-popu, a wśród głównych inspiracji wymienia się z jednej strony legendarne grupy Can i Kraftwerk, a z drugiej artystów z lat 80. – New Order oraz Cabaret Voltaire. Muzycy Tarwater wykorzystują zarówno tradycyjne instrumentarium jak i nowoczesną elektronikę.

Tarwater powstał w Berlinie w 1995 roku, ale artyści współpracowali ze sobą już w latach 80-tych. Ich twórczość od początku spotyka się z niezwykle ciepłym przyjęciem w całej Europie – także wśród wymagającej krytyki brytyjskiej. Berlińczycy tworzą też muzykę do filmów, performance i sztuk teatralnych.

Ostatnia płyta Tarwater nosi tytuł „Inside The Ships”. Głównym atutem tej płyty jest lekkość, z jaką artyści łączą ze sobą elektroniczne pejzaże z brzmieniem instrumentów akustycznych, a melodyjne utwory często dopełniają świetne wokalizy. We wrześniu 2011 album ten był płytą tygodnia w radiowej Trójce.

Majowa trasa koncertowa zespołu po Polsce obejmie następujące miasta:

  • 22 maja 2012 – Zielona Góra (Zielona Jadłodajnia)
  • 23 maja 2012 – Warszawa (Centralny Dom Qultury)
  • 24 maja 2012 – Łódź (Łódź Kaliska)
  • 25 maja 2012 – Szczecin (Free Blues Club)
  • 26 maja 2012 – Kraków (Klub RE)

Bilety można kupić na stronach bilety.fm i eventim.pl, a także w salonach Empik, Saturn i Media Markt.

Od siebie polecamy koncert w szczecińskim Free Blues Clubie, zarówno ze względu na atmosferę klubu (w którym grały już takie postacie, jak John Mayall, Kaki King czy Rykarda Parasol), jak i na niskie ceny biletów – pierwsza, jeszcze dostępna pula to zaledwie 29 PLN za jedną wejściówkę. Po jej wyczerpaniu cena biletu w przedsprzedaży będzie wynosić 39 PLN – do 10 maja. Po tej dacie cena wzrośnie do 49 PLN.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 4

  1. Aga

    Totalna beznadzieja, jeśli chodzi o występ Tarwater w Szczecinie. Ich czas już się dawno skończył. Są ciekawsi artyści, aby ich promować na tym serwisie.

  2. Redakcja

    Nowamuzyka od początku swojego istnienia jest organizacją non-profit – nikt nie płaci redakcji za teksty, recenzje, newsy ani żadne inne materiały. Niskie ceny odnosiły się do przedsprzedaży. Czytanie ze zrozumieniem nie boli. 🙂 Pozdrawiamy.

  3. Tytus

    a w w Zielonej Górze 25 i 30 zł czyli 2 razy taniej niż w Szczecinie, to są „niskie ceny biletów”?

  4. Romek

    kto wam płaci za promowanie koncertu w szczecinie, skoro biletu są tu droższe niż w Warszawie (35 zł w przedsprzedaży i 45 zł w dniu imprezy) a powinno być raczej odwrotnie?