Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



Young Moon – nowy projekt Trevora Montgomery’ego

„Jego utwory są jak stoper odliczający sekundy, minuty i godziny utraconej miłości”.   

William Bell, Bowlegs.

„Walka, desperacja, niedola i bezradność trzymają się Trevora jak mroczne cienie i wydaje się, że tylko muzyka rozświetla jego życie”.

Matt Bevington, Noripcord.

Trevor Montgomery mieszka w San Francisco. W ciągu dnia jest specjalistą od układania dachówki, a w nocy tworzy swoje piosenki. Jest zaangażowany w różne projekty muzyczne m.in. Tarantel, Moholy-Nagy, The Drift i Lazarus, a łączy je niewątpliwie post-rockowa stylistyka. Zaistniał na scenie w drugiej połowie lat ’90. w zespole Tarantel, gdzie inspiracji dostarczali Godspeed You! Black Emperor i Mogwai. Później stworzył solowy projekt Lazarus, w którym uprawiał songwriting.

W 2012 roku powołał do życia kolejny projekt Young Moon i wydał nakładem amerykańskiej wytwórni Western Vinyl swój „debiutancki” album Navigated Like The Swan. Z całą pewnością jest to płyta, którą warto poznać. Materiał  został w całości napisany, zarejestrowany i wykonany przez Montgomery’ego. Swoją muzykę opiera o gitary, automat perkusyjny, syntezator i oczywiście głos, który można by porównać do Nicka Cave’a czy Leonarda Cohena.

Określenie debiutancki album w przypadku kariery muzycznej Trevora Montgomery’ego, byłoby wielkim uproszczeniem i irytującym banałem. Może być jedynie nowym synonimem w kontekście jego odizolowanej sztuki. Rozważania w warstwie tekstowej zmagają się z tematyką miłości, życia i śmierci. Rzadko spotykamy w tekstach kompozycji tak wielką potrzebę odwzajemnionej miłości. W utworze „Winds Light” Trevor niemalże błaga: „Powiedz, że mnie kochasz, powiedz, że się nie mylę”. Kompozycje „A Reason”, „March” i „Emma Jane”, to przykład zdolności Trevora w pisaniu poetyckich tekstów. Montgomery w wywiadach otwarcie przyznał się do swoich myśli samobójczych, które ujawnił w utworze „Emma Jane”. Bodźcem do jego napisania była historia młodej dziewczyny, która popełniła samobójstwo skacząc z mostu The Golden Gate Bridge w San Francisco.

Trevor nie pierwszy i nie ostatni śpiewa o niespełnionych miłościach, osobistych porażkach i braku akceptacji. Powiela schemat amerykańskiego piewcy bezdroży. Natomiast muzycznie jest to materiał, gdzie folk, zabarwiony elektroniką (głównie syntezatory), z łatwością popada w dream pop i na odwrót. Zbiór wyjątkowych pomysłów na niebanalne i szczere utwory. Sprawdźcie to sami!

Ważne strony:

http://westernvinyl.com/news/

http://temporaryresidence.com/artists/lazarus

 

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze