Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.

Coil – Live Five
Maciej Kaczmarski:

Niewyrażalna intymność.

Vin Sol – Planet Trash
Paweł Gzyl:

Od house’u do ambientu.



Amsterdam i jego akustyczne sesje

W ostatnim czasie odkryłem bardzo ciekawą inicjatywę, realizowaną przez prawdziwych miłośników muzyki z Amsterdamu. Te piękne holenderskie miasto jest doskonałym tłem dla projektu o nazwie Amsterdam Acoustics.

Idea Amsterdam Acoustics zrodziła się w 2009 roku, a jej głównym założeniem jest zaprezentowanie twórczości różnych muzyków w najbardziej naturalnych okolicznościach. Przedsięwzięcie polega na filmowaniu akustycznych występów artystów z całego świata, którzy odwiedzają Amsterdam. Lista muzyków, których udało się zaprosić do współpracy jest już spora – ponad sześćdziesięciu wykonawców. Sposób w jaki realizuje się nagrania (mam na myśli technikę filmowania), dowodzi o wyjątkowym charakterze tej inicjatywy.

Projekt w doskonały sposób „odziera” z niektórych artystów (The XX) otoczkę wielkich gwiazd i pokazuje, jak muzycy radzą sobie w plenerze, gdzie grają na akustycznych gitarach i tworzą wyjątkowy klimat, bez pompy wielkich scen, na których grywają. Przykłady można by mnożyć. Tutaj znajdziecie link do wszystkich sesji. Polecam, aby przejrzeć całe archiwum, gdzie z pewnością odkryjecie znakomity materiał.

 

Przyjrzyjmy się czterem wybranym sesjom.

Erlend Øye (aka Whitest Boy Alive/ Royksopp/Kings Of Convenience)

Ta sesja odbyła się na Leidseplein (jest to główny plac Amsterdamu, gdzie mieści się większość klubów). Erlend Øye, który przechadza się z gitarą po Leidseplein, w pewnym momencie wchodzi z resztą ekipy do tramwaju, a co dalej się wydarzyło to sami zobaczcie…

Eagles of Death Metal

Tym razem materiał został nakręcony w kościele. Teksty utworów tego zespołu (zarówno sama nazwa grupy) wskazują, że Panowie raczej rzadko chodzą do kościoła. A tu proszę…

The XX

Miesiąc przed ich światowym debiutem pt. „XX” (2009), członkowie Amsterdam Acoustics sfilmowali zespół jako pierwsi, kiedy to The XX podczas tej sesji w Amsterdamie zagrali swój wieki przebój „Crystalised”.

Awkward I

Awkward I jest to holenderski zespół. Sesja odbyła się w środku zimy w kościele, który obecnie jest już nieużywany. Akustyka tego miejsca jest magiczna.

 

Podziękowania dla Malwiny, która uczestniczy w projekcie Amsterdam Acoustics.

 

Oficjalna strona Amsterdam Acoustics »Profil na Facebooku »Profil na YouTube »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 3

  1. Artur

    Świetna i baaardzo zacna idea…

  2. Świetny materiał wielkie dzięki

  3. jaro

    Dobrze wchodzi.