Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



The Deadstock 33’s – The Pilgrim’s Ghost

Do „The Pilgrim’s Ghost” można podejść ze sporą rezerwą. Ot, jegomość o wyglądzie dojrzałego, ustatkowanego hipstera, który nie przejmuje się zupełnie czcionką, jaka zostanie użyta przy projektowaniu okładki albumu. Etap marudzenia pozostaje jednak daleko za plecami już po drugim utworze – otwierający „Tic Tic Toc”, w przyjemnie kołyszących, imprezowych rytmach oraz hipnotyczny „Underneath The Pines” słusznie pełnią rolę koni pociągowych, mających zawieźć nas na koniec albumu z niesłabnącym zainteresowaniem.

Pod karkołomną nazwą „The Deadstock 33’s” kryje się Justin Robertson – stary wyga w świecie tanecznej elektroniki, który zdążył w swojej karierze zedrzeć parkiety muzyką house, dance, a także – a jakże! – trip-hopem. Wpatrzony w The Chemical Brothers i nieustannie flirtujący z brzmieniami New Romantic „The Pilgrim’s Ghost” oferuje nie tylko mocny beat i tubalne basy.

Próbując sił w różnorodnych klimatach Justin często posługuje się rockowymi barwami – zręcznie zaszytą gitarką, nierzadko solówką – i perkusyjnym połamańcem, które pozwalają didżejowi wyrwać się z prostych definicji i szufladek. Nie boi się postawić na plastikowe rytmy tańców towarzyskich („C’est L’amour”), ani zanurzenia w sennej estetyce preferowanej przez chociażby M83 („Twisted Veil”). A Wszystko to skonstruowane z dużym smakiem – kompozycje różnią się od siebie, co pozytywnie wpływa na jakość albumu mającego sporo do zaoferowania. Dłużyzn nie ma, dzieje się sporo na wielu frontach i to z powodzeniem. I choć za The Deadstock 33’s stoi jedna osoba, to z chęcią zobaczyłbym paro-osobowy zespół borykający się z tą muzyką na scenie. Mnogość tematów i przebojowych pomysłów tu zawartych z pewnością pomogłaby wystrzelić do pierwszej ligi niejeden indie-rockowy skład niestroniący od sceny suto zastawionej syntezatorami i samplerami.

W wieku 44 lat większość artystów ma swoje najlepsze nagrania za sobą. W oczach nowej fali nieliczni stają się mentorami, inspiracją zamkniętą w empetrójkach, które otaczają czcią i dbają, by nie zniknęły przy najbliższym formatowaniu dysku. Robertson nie daje jednak za wygraną, jest świadom swojego potencjału – wie, jaki syntezator przepuścić nad nieprzesadnie poszatkowaną perkusją i jak oprószyć wszystko elektro-ozdobnikami, by stworzyć solidną, elegancko wymykającą się szufladkowaniu płytę. „The Pilgrim’s Ghost” to odwrót od remiksów, którymi przez ponad dekadę parał się na co dzień, w stronę osobistej wizji muzyki rozrywkowej. Trzeba zaznaczyć – niegłupiej. Tu po prostu trzeba tupnąć nóżką.

Gomma | 1.03.2013

http://thedeadstock33s-justinrobertson.com/

https://soundcloud.com/justinrobertson-deadstock

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.