Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



Kangding Ray – Tempered Inmid

Nowa muzyka Kangding Raya rozwija się ku coraz ciekawszym formom.

Niemiecki projekt Davida Letteliera, znany do tej pory głównie ze współpracy z wytwórnią Raster Noton, coraz lepiej czuje się w towarzystwie Stroboscopic Artefacts. Jego kolejne wydawnictwo dla tej modnej obecnie tłoczni pokazuje, że dokonania Lucy’ego czy Dadub miału silny wpływ na nową wizję proponowanej przezeń muzyki.

„Tempered Inmid” otwiera tytułowy utwór – i zaczynając się od marszowego rytmu, prowadzi wprost w stronę motorycznego techno, uzupełnionego kaskadami przesterowanych syntezatorów. „Dimen Andesso” to z kolei hołd Kangding Raya dla klasycznego IDM-u – przefiltrowany jednak przez nowoczesną estetykę zdeformowanych dźwięków w stylu Stroboscopic Artefacts.


W „Nuis Octury” wkraczamy na terytorium industrialnego techno. Plemienne bity podrasowane na metaliczną modłę przypominają zarówno dawne utwory Test Department, jak i obecne dokonania Perca – a towarzyszy im warczący pochód basu i cyfrowe defekty. Na finał dostajemy w „Ezerb Altren” wymodelowany na dawną kosmische musik eteryczny ambient – spleciony z kolejnych warstw rozwibrowanych arpeggiów.

„Tempered Inmid” pokazuje, że muzyka Kangding Raya rozwija się ku coraz ciekawszym formom. Odchodząc od nieco już staromodnego glitchu, coraz więcej w niej pierwotnej energii surowego techno i odważnych eksperymentów rodem z noise’u i industrialu. Czekamy na cały album!

Stroboscopic Artefacts 2013

www.stroboscopicartefacts.com

www.facebook.com/StroboscopicArtefacts

www.kangdingray.com

www.facebook.com/kangding.ray.official

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.