Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.



VA – The Underground Sound of Glasgow (Mixed by JD Twitch)

Ta składanka pozwala przyłożyć ucho i poczuć dźwięki muzycznego podziemia w Glasgow.

„Glasgow to stosunkowo małe miasto, lecz zawsze miało intensywne życie nocne i entuzjastyczną publiczność” – tak zachęca do odsłuchu autor, JD Twitch. Czym więc urzeka Glasgow i czy to możliwe, aby przekonać się do odwiedzenia tego miasta, słuchając jednej składanki i będąc prawie 2295 kilometrów od niego?

Pierwsze nuty to nawiązanie do szkockiej tradycji – krótki wstęp acapella „The Big Kilmarnock Bonnet”, rozwiewa wątpliwości gdzie jesteśmy. Jednak kilkanaście sekund później zostają one przykryte house’owym groovem. To leitmotiv tej krajanki – mix klasycznych house’owych trików, podanych w tanecznej formie. Potwierdza to 6th Borough Project – jeden z najciekawszych disco-house’owych projektów na scenie. Utwór „Do It To The Max” jest wizytówką, bo w nim, jak w soczewce, skupiają się najlepsze i najbardziej charakterystyczne elementy twórczości Craig Smitha i Graeme Clarcka.

Chwilę potem Doubleheart rozpościera chmury kwaśnego house’u i dźwięków typowych dla electro. Edit autorstwa Cronk Family Enterprises – „Tift Hayed” – to strzał w dziesiątkę, który łącząc afrykańską etno-rytmikę i klubowe brzmienie wynosi składankę na wysoki poziom.

Oldschoolowy deep-house i chicago house to filar grania w Glasgow – potwierdzają to utwory Mash i Naum Gabo. Rytmiczne podkręcanie tempa to zasługa Scotta Frasera i Auntie Flo, by w końcu, przy końcu, usłyszeć industrialne techno – Leeon, „The Outsider”. Końcówka należy właśnie do techno, bez znaczenia czy jest ono w osłodzonej wersji Gary’ego Becka, czy zbasowanych strzałach od Factory Floor.

JD Twitch skroił solidną składankę wierząc w oldschool. Brzmienie to wysmakowane klubowe kąski mało znanych wykonawców, jednak jakościowo i całościowo z dużym potencjałem. Udało mu się – swobodą i erudycją – połączyć 21 kawałków, w jeden tłusty blok klasyczno-nowoczesnych brzmień. Jeżeli tak grają w Glasgow, jeżeli to rządzi w klubach, warto się zastanowić nad weekendem w największym mieście Szkocji.

Glasgow Underground, 2013

Najlepsze momenty: „Before The Crash (Wet Job Edit)” – Gary Beck, „Ghent” – Doubleheart, „Love Rocket!” – Golden Teacher, „Tifid Hayed” – Cronk Family Enterprises

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.