Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.

Mchy i Porosty – The Dead Pterodactyl
Mateusz Piżyński:

Techno na strychu.

Nkisi – 7 Directions
Jarek Szczęsny:

Kosmos można stracić z oczu.

Robert Farrugia ‎– Adrift
Mateusz Piżyński:

Harmonijny ambient z mrokiem tylko na okładce?

Passarani – W.O.W.
Paweł Gzyl:

Rzym-Detroit-Chicago-Sheffield.



Azari & III – Body Language vol. 13

Dinamo Azari i Alixander III tym razem miksują najważniejszą składankę wytwórni Get Physical.

A takie zestawienie zobowiązuje – nagrywający, czyli Azari & III swoim debiutem w 2011 zrobili małą parkietową rewolucję. Łatwość łączenia gatunków od disco, klasycznego house’u, techno, po znakomity pop z jeszcze lepszymi wokalami i elektryczną atmosferą swojego bandu sprawiła, że znaleźli się czołówce elektronicznych artystów, zaledwie po wydaniu jednego albumu. Zleceniodawcy płyty – właściciele Get Physical – M.A.N.D.Y., DJ T. i Booka Shade, postawili na nich przy numerze trzynastym – przed nimi składankę stworzył m.in. Matthew Dear, Modeselektor, Junior Boys, czy Catz’N Dogz.

Zadanie wykonali samodzielnie, to znaczy oddzielnie. Tak pierwszą część skompilował Dinamo Azari:

…a tak Alixander III:

Całość przygotowana przez nich to ponad 3 godziny elektroniki orbitującej wokół surowego techno i house’u. Gdzieniegdzie przemycając swoje solowe utwory, również takie skomponowane specjalnie na rzecz składanki (świetny „In A Vacuum” Alixandra III), synth-popowe i ambientowe, to najmocniej ukierunkowani są w stronę bassu i hipnotycznegom klubowego rytmu. Do wykonania tego zadania wybrali klasyków sceny: pojawia się Shed, Tommy Four Seven w remiksie Roberta Hooda, Plastikman, Scuba. Bo tę składankę określa ciężkie czasem granie klubowe – sympatycy Azari & III z pierwszej płyty mogą doznać szoku, przy zderzeniu z taką masą krytyczną. Od początku atmosfera jest niezwykle gęsta i mroczna, mimo że czasem prześlizgują się wyważone i bardziej melodyjne dźwięki, niszcząc niestety tempo i spójność. Lecz to tylko mało znaczące przecinki, szczegóły które nie burzą jednak ogółu.

„Zbyt ciężkie do słuchania w ciągu dnia, zbyt lekkie na noc”, tak podsumował swoją selekcję Dinamo. Aczkolwiek najbardziej chwytliwe są te momenty nocne. I mocne. Dominują i składają się w surowy parkietowy „Body Language” który po przesłuchaniu jeszcze przez kilka minut tępo szumi w uszach…

Get Physical, 2013

3,5/5

Najlepsze momenty: Alixander III – In A Vacuum, Tommy Four Seven – Track 5 (Robert Hood Remix), Locussolus – Berghain (Darkroom Mix), Blood Diamond – Phone Sex feat. Grimes

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.