Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.

Mchy i Porosty – The Dead Pterodactyl
Mateusz Piżyński:

Techno na strychu.

Nkisi – 7 Directions
Jarek Szczęsny:

Kosmos można stracić z oczu.

Robert Farrugia ‎– Adrift
Mateusz Piżyński:

Harmonijny ambient z mrokiem tylko na okładce?

Passarani – W.O.W.
Paweł Gzyl:

Rzym-Detroit-Chicago-Sheffield.



A Gambler’s Hand w klubie Re

Amerykańsko-polski projekt perkusity Seana Noonana z The Hub pojawi się 5 listopada w krakowskim klubie.

Sean Noonan to nowojorski perkusista, kompozytor, aranżer, absolwent Berklee College of Music w Bostonie. W Polsce znany dzięki grupom Brewed by Noon oraz The Hub. W twórczości tej gwiazdy brooklyńskiej sceny undergroundowej można dosłuchać się silnych wpływów zarówno eksperymentalnego jazzu, jak i muzyki współczesnej, hip-hopu, rocka i metalu. Eksperymentalny jazz zagrany z hardcore’ową mocą wciąga, a mnogość inspiracji i nieposkromione improwizacje zadziwiają dziką finezją. Choć nie brakuje w nich momentów tanecznych, są również chwile wyciszenia.

Muzyka Sean’a przemawia nie tylko do fanów nowoczesnego jazzu. Znajdą tu coś dla siebie fani punka, prog-rocka, psychodelii i world music (od Afryki po Irlandię), a także wszyscy zainteresowani ciągłym muzycznym poszukiwaniem i postmodernistyczną, multikulturową kombinacją rytmów, melodii, brzmień i inspiracji – tak charakterystyczną dla kosmopolitycznej sceny Nowego Jorku. Noonan wydał 17 płyt, nagrywając je z tak wybitnymi muzykami jak gitarzysta Marc Ribot, basista Jamaaladeen Tacuma, gitarzysta Abdoulaye Diabate czy Susan McKeown z Klezmatics.

Projekt Gambler’s Hand nawiązuje wprost do estetyki downtown. To niezwykły muzyczny kolaż, łączący brzmienia w wersji nagłośnionej i elektrycznie zmodyfikowanej z brzmieniami akustycznymi. Usłyszeć w nim można zarówno techniki improwizacyjne, jak również inspiracje muzyką takich amerykańskich eksperymentatorów jak Cowell, Nancarrow czy Zorn. Połączenie perkusji Noonana z polskim kwartetem smyczkowym, zdaje się stwarzać zaskakujące i nieoczywiste rozwiązania. Partie smyczków niejednokrotnie przejmują rolę perkusji, aby potem oplatać grę Sean’a delikatnymi i surowymi brzmieniami, tworząc fusion z górnej półki.

5 listopada, godz. 20, Re, Kraków

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.