Lawrence – Illusion
Paweł Gzyl:

Elegancko, stylowo i powściągliwie.

VA – Music of Northern and Southern Laos
Łukasz Komła:

Kompilacja nie ukazuje walki między północą a południem. Kink Gong nadstawił ucho w obu częściach Laosu, tam gdzie zanika tradycja.

Manu Delago – Parasol Peak
Jarek Szczęsny:

Wspinaczka z instrumentami.

Emika ‎– Falling In Love With Sadness
Mateusz Piżyński:

Czy uptempo to dobra kanwa na smutne opowieści?

Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.



A Gambler’s Hand w klubie Re

Amerykańsko-polski projekt perkusity Seana Noonana z The Hub pojawi się 5 listopada w krakowskim klubie.

Sean Noonan to nowojorski perkusista, kompozytor, aranżer, absolwent Berklee College of Music w Bostonie. W Polsce znany dzięki grupom Brewed by Noon oraz The Hub. W twórczości tej gwiazdy brooklyńskiej sceny undergroundowej można dosłuchać się silnych wpływów zarówno eksperymentalnego jazzu, jak i muzyki współczesnej, hip-hopu, rocka i metalu. Eksperymentalny jazz zagrany z hardcore’ową mocą wciąga, a mnogość inspiracji i nieposkromione improwizacje zadziwiają dziką finezją. Choć nie brakuje w nich momentów tanecznych, są również chwile wyciszenia.

Muzyka Sean’a przemawia nie tylko do fanów nowoczesnego jazzu. Znajdą tu coś dla siebie fani punka, prog-rocka, psychodelii i world music (od Afryki po Irlandię), a także wszyscy zainteresowani ciągłym muzycznym poszukiwaniem i postmodernistyczną, multikulturową kombinacją rytmów, melodii, brzmień i inspiracji – tak charakterystyczną dla kosmopolitycznej sceny Nowego Jorku. Noonan wydał 17 płyt, nagrywając je z tak wybitnymi muzykami jak gitarzysta Marc Ribot, basista Jamaaladeen Tacuma, gitarzysta Abdoulaye Diabate czy Susan McKeown z Klezmatics.

Projekt Gambler’s Hand nawiązuje wprost do estetyki downtown. To niezwykły muzyczny kolaż, łączący brzmienia w wersji nagłośnionej i elektrycznie zmodyfikowanej z brzmieniami akustycznymi. Usłyszeć w nim można zarówno techniki improwizacyjne, jak również inspiracje muzyką takich amerykańskich eksperymentatorów jak Cowell, Nancarrow czy Zorn. Połączenie perkusji Noonana z polskim kwartetem smyczkowym, zdaje się stwarzać zaskakujące i nieoczywiste rozwiązania. Partie smyczków niejednokrotnie przejmują rolę perkusji, aby potem oplatać grę Sean’a delikatnymi i surowymi brzmieniami, tworząc fusion z górnej półki.

5 listopada, godz. 20, Re, Kraków

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.