Inwolves – Color In The Zoo
Łukasz Komła:

Belgijska multiinstrumentalistka, Karen Willems, dobrała sobie nowych współpracowników. Inwolves zrzucił skórę i pobiegł do nieco innego lasu. A może dżungli?  

Various Artists – DC Trax (The Octal Years)
Paweł Gzyl:

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Seabuckthorn – A House With Too Much
Łukasz Komła:

Obrodził Rokitnik, są nowe owoce. Skosztujecie?

Annea Lockwood / Christina Kubisch – The secret life of the inaudible
Łukasz Komła:

Dwie wielkie artystki dźwiękowe, przekazały sobie odmienny materiał źródłowy, który połączyły na jednym wydawnictwie.   

Pejzaż – Ostatni Dzień Lata
Ania Pietrzak:

Błogi soundtrack polskich wakacji.

ACT! – Universalist
Paweł Gzyl:

Fairlight CMI znow w modzie.

The Young Mothers – Morose
Łukasz Komła:

Czy to kolejna supergrupa jedynie z nazwy? Śmiem twierdzić, że nie!    

Laurel Halo – Raw Silk Uncut Wood
Jarek Szczęsny:

Niezmordowana eksperymentatorka.

Thomas Leer – 1982
Paweł Gzyl:

Nienagrane przeboje.

The Magnificent Tape Band – The Subtle Art of Distraction
Jarek Szczęsny:

Retromania w wersji turbo.

Abul Mogard – Above All Dreams
Maciej Kaczmarski:

Kim pan jest, panie Mogard?

Sstrom – Otider
Paweł Gzyl:

Wykastrowane techno.

cv313 – Analogue Oceans
Paweł Gzyl:

Mistyka oceanu dźwięków.

Mika Vainio & Franck Vigroux – Ignis
Paweł Gzyl:

Tibi et igni.



3 pytania – Fern

Tym razem, w naszym cyklu 3 pytań gościmy producenta, ukrywającego się pod pseudonimem Fern. Na początku grudnia wydał nakładem labelu Nowe Nagrania swój debiutancki album „Forsaken Exertion”.

Fern – „Forsaken Exertion”

Fern (z niemieckiego: daleki, odległy) to producent z Katowic, którego twórczość przed wydaniem „Porzuconego Wysiłku” nie była szerzej znana. Na jego debiucie, najbardziej „cyfrowym” wydawnictwie w stajni Mikołaja „Noona” Bugajaka, odnajdziemy 10 gęstych, brudnych, elektronicznych utworów, których rytmika znajduje swoje korzenie w hip-hopowych bpmach i oryginalnym podejściu do samplingu.

Czego ostatnio słuchasz?

Mam wrażenie, że ostatnio w ogóle dość rzadko słucham muzyki, ale z nowszych rzeczy: w samochodzie od jakiegoś czasu „siedzi” album Jessy Lanza – „Pull My Hair Back”, na zmianę z Moderat „II”. W domu raczej nowe Boards of Canada i Tim Hecker. Poza tym za całkiem udane uważam tegoroczne powroty Depeche Mode i David’a Bowie.

Jessy Lanza- „Kathy Lee”

Tim Hecker – „Stab Variation”

Nad czym obecnie pracujesz?

Nazbierało się trochę materiału, który jest już gotowy do aranżacji i z którego mógłby powstać album, ale na to jest jeszcze czas. Mam też pomysł na małe EP w trochę innym klimacie. Fajnie by było nagrać coś z prawdziwym wokalem. Na razie chciałbym też zobaczyć jak przyjmie się album.

Jaki koncert/set zrobił na Tobie największe wrażenie ( ostatnio lub/i w ogóle)?

Ostatnio, i chyba w ogóle, największe wrażenie zrobił na mnie koncert orkiestry Alarm Will Sound, wykonującej utwory Aphex Twina na festiwalu Sacrum Profanum. Na pewno niezapomnianym przeżyciem był też pokaz filmu „Fata Morgana” Wernera Herzoga, z muzyką Tima Heckera, na żywo w katowickim kinie Światowid. Jedna z dziwniejszych podróży audiowizualnych jakich było mi dane doświadczyć. Poza tym podobały mi się koncerty Moderat i Flying Lotus na poprzednich edycjach Festiwalu Nowa Muzyka.

Alarm Will Sound – „Cliffs” (by Aphex Twin, Performed live at Bowling Green State University, 2012)

OFF Club 2012: 13.05. Tim Hecker, kino Światowid, Katowice

oficajalna strona Nowe Nagrania
facebook Nowe Nagrania
bandcamp Fern
youtube Nowe Nagrania

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.