Anthony Rother – 3L3C7RO COMMANDO
Paweł Gzyl:

Wyszlifowane na wysoki połysk electro w typowo europejskiej wersji.

DJ Bone – Beyond
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka detroitowego producenta nie schodzi poniżej typowego dlań poziomu.

Hector Oaks – As We Were Saying
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka protestu.

Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.



3 pytania – Fern

Tym razem, w naszym cyklu 3 pytań gościmy producenta, ukrywającego się pod pseudonimem Fern. Na początku grudnia wydał nakładem labelu Nowe Nagrania swój debiutancki album „Forsaken Exertion”.

Fern – „Forsaken Exertion”

Fern (z niemieckiego: daleki, odległy) to producent z Katowic, którego twórczość przed wydaniem „Porzuconego Wysiłku” nie była szerzej znana. Na jego debiucie, najbardziej „cyfrowym” wydawnictwie w stajni Mikołaja „Noona” Bugajaka, odnajdziemy 10 gęstych, brudnych, elektronicznych utworów, których rytmika znajduje swoje korzenie w hip-hopowych bpmach i oryginalnym podejściu do samplingu.

Czego ostatnio słuchasz?

Mam wrażenie, że ostatnio w ogóle dość rzadko słucham muzyki, ale z nowszych rzeczy: w samochodzie od jakiegoś czasu „siedzi” album Jessy Lanza – „Pull My Hair Back”, na zmianę z Moderat „II”. W domu raczej nowe Boards of Canada i Tim Hecker. Poza tym za całkiem udane uważam tegoroczne powroty Depeche Mode i David’a Bowie.

Jessy Lanza- „Kathy Lee”

Tim Hecker – „Stab Variation”

Nad czym obecnie pracujesz?

Nazbierało się trochę materiału, który jest już gotowy do aranżacji i z którego mógłby powstać album, ale na to jest jeszcze czas. Mam też pomysł na małe EP w trochę innym klimacie. Fajnie by było nagrać coś z prawdziwym wokalem. Na razie chciałbym też zobaczyć jak przyjmie się album.

Jaki koncert/set zrobił na Tobie największe wrażenie ( ostatnio lub/i w ogóle)?

Ostatnio, i chyba w ogóle, największe wrażenie zrobił na mnie koncert orkiestry Alarm Will Sound, wykonującej utwory Aphex Twina na festiwalu Sacrum Profanum. Na pewno niezapomnianym przeżyciem był też pokaz filmu „Fata Morgana” Wernera Herzoga, z muzyką Tima Heckera, na żywo w katowickim kinie Światowid. Jedna z dziwniejszych podróży audiowizualnych jakich było mi dane doświadczyć. Poza tym podobały mi się koncerty Moderat i Flying Lotus na poprzednich edycjach Festiwalu Nowa Muzyka.

Alarm Will Sound – „Cliffs” (by Aphex Twin, Performed live at Bowling Green State University, 2012)

OFF Club 2012: 13.05. Tim Hecker, kino Światowid, Katowice

oficajalna strona Nowe Nagrania
facebook Nowe Nagrania
bandcamp Fern
youtube Nowe Nagrania

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.