Ancient Methods – The Jericho Records
Paweł Gzyl:

Muzyka, która kruszy mury.

Kathryn Joseph – From When I Wake the Want Is
Jarek Szczęsny:

Odpowiedniczka.

Ekin Fil – Maps
Jarek Szczęsny:

Odłączenie wtyczki.

Raum – Wreck The Bloodline
Paweł Gzyl:

Wyjście poza cielesność.

Marcel Dettmann – Test-File
Paweł Gzyl:

Dettmann ciągle w formie.

Djedjotronic – R.U.R.
Mateusz Piżyński:

EBM bez udziwnień.

Various Artists – Figure 100 Compilation
Paweł Gzyl:

Piętnaście lat na klubowym parkiecie.

Tajak – Ciclos
Łukasz Komła:

Meksykańskie trio pokazuje, że wciąż można zaskoczyć połączeniem gitarowej psychodelii, dronów i shoegaze’u!

Pruski – Sleeping Places
Ania Pietrzak:

Uśpiona codzienność, obudzona refleksja.

Prequel Tapes – Everything Is Quite Now
Paweł Gzyl:

Industrialne kołysanki.

Maribou State – Kingdoms in Colour
Ania Pietrzak:

„Darjeeling Limited” i całkiem zwyczajne przyjemności.

Adult. – This Behavior
Paweł Gzyl:

Surowe i szorstkie oblicze muzyki amerykańskiego duetu.

Thomas Fehlmann – Los Lagos
Paweł Gzyl:

Dyskretny urok muzyki niemieckiego weterana.

Amnesia Scanner – Another Life
Paweł Gzyl:

Przebojowa wersja awangardy.



3 pytania – Fern

Tym razem, w naszym cyklu 3 pytań gościmy producenta, ukrywającego się pod pseudonimem Fern. Na początku grudnia wydał nakładem labelu Nowe Nagrania swój debiutancki album „Forsaken Exertion”.

Fern – „Forsaken Exertion”

Fern (z niemieckiego: daleki, odległy) to producent z Katowic, którego twórczość przed wydaniem „Porzuconego Wysiłku” nie była szerzej znana. Na jego debiucie, najbardziej „cyfrowym” wydawnictwie w stajni Mikołaja „Noona” Bugajaka, odnajdziemy 10 gęstych, brudnych, elektronicznych utworów, których rytmika znajduje swoje korzenie w hip-hopowych bpmach i oryginalnym podejściu do samplingu.

Czego ostatnio słuchasz?

Mam wrażenie, że ostatnio w ogóle dość rzadko słucham muzyki, ale z nowszych rzeczy: w samochodzie od jakiegoś czasu „siedzi” album Jessy Lanza – „Pull My Hair Back”, na zmianę z Moderat „II”. W domu raczej nowe Boards of Canada i Tim Hecker. Poza tym za całkiem udane uważam tegoroczne powroty Depeche Mode i David’a Bowie.

Jessy Lanza- „Kathy Lee”

Tim Hecker – „Stab Variation”

Nad czym obecnie pracujesz?

Nazbierało się trochę materiału, który jest już gotowy do aranżacji i z którego mógłby powstać album, ale na to jest jeszcze czas. Mam też pomysł na małe EP w trochę innym klimacie. Fajnie by było nagrać coś z prawdziwym wokalem. Na razie chciałbym też zobaczyć jak przyjmie się album.

Jaki koncert/set zrobił na Tobie największe wrażenie ( ostatnio lub/i w ogóle)?

Ostatnio, i chyba w ogóle, największe wrażenie zrobił na mnie koncert orkiestry Alarm Will Sound, wykonującej utwory Aphex Twina na festiwalu Sacrum Profanum. Na pewno niezapomnianym przeżyciem był też pokaz filmu „Fata Morgana” Wernera Herzoga, z muzyką Tima Heckera, na żywo w katowickim kinie Światowid. Jedna z dziwniejszych podróży audiowizualnych jakich było mi dane doświadczyć. Poza tym podobały mi się koncerty Moderat i Flying Lotus na poprzednich edycjach Festiwalu Nowa Muzyka.

Alarm Will Sound – „Cliffs” (by Aphex Twin, Performed live at Bowling Green State University, 2012)

OFF Club 2012: 13.05. Tim Hecker, kino Światowid, Katowice

oficajalna strona Nowe Nagrania
facebook Nowe Nagrania
bandcamp Fern
youtube Nowe Nagrania

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.