Hoera. – Jaunu
Łukasz Komła:

Chóralne imaginacje.

jitwam. – Honeycomb
Ania Pietrzak:

Indie, medytacja i ciepły funk.

Benjamin Fröhlich – Amiata
Paweł Gzyl:

Bezpretensjonalna kolekcja tanecznych sztosów.

Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.



3 pytania – Burkhard Stangl

Dzisiaj na nasze trzy pytania, a w zasadzie na pięć, odpowiedział wiedeński muzyk – Burkhard Stangl. Możecie dowiedzieć się m.in. jakie płyty 2013 roku zrobiły największe wrażenie na Stanglu.

Burkhard Stangl to jeden z najważniejszych gitarzystów-improwizatorów, którego twórczość skupia się wokół muzyki elektronicznej, elektroakustycznej i współczesnej klasyki. Zresztą jest wykształconym artystą, gdyż studiował gitarę klasyczną oraz etnologię. Autor bardzo ciekawej książki „Ethnologie im Ohr. Die Wirkungsgeschichte des Phonographen”. Stangl w ciągu ostatnich prawie trzydziestu lat swojej muzycznej działalności brał udział w wielu znaczących projektach. Tworzył z Franzem Koglmannem (Monoblue Quartet, Pipetet), Christofem Kurzmannem (Schnee), założył zespół Ton.Art (1985-1995) oraz grupę o nazwie Maxixe. Był członkiem znakomitej formacji Polwechsel (1993-2004). Pod koniec lat 90. Stangl stworzył operę „Der Venusmond”, której premiera odbyła się na szczycie Empire State Building. W listopadzie tego roku ukazał się jego solowy materiał „Unfinished. For William Turner, painter” nakładem wytwórni Touch.

Burkhard Stangl

Czego ostatnio słuchasz?

  • Innode – „Gridshifter” (Editions Mego LP)
  • Marhaug/Asheim – „Grand Mutation” (Touch CD)
  • Noetinger/ErikM – „What a Wonderful World” (Erstwhile Records CD)
  • Heike Vester – „Ocean Sounds” (Gruenrekoreder)

Marhaug/Asheim – „Grand Mutation” (Touch CD)

Nad czym obecnie pracujesz?

Pracuję nad dwiema zamówionymi kompozycjami:

– Dla Haydn Trio, klasycznego tria fortepianowego, w ramach Haydn Festival Eisenstadt – kwiecień 2014 r.
– Dla Ensemble Plenum, 7 Paetzold bassrecorders, w ramach festiwalu Imago Dei, który odbędzie się w mieście Krems w kwietniu 2014 r.

Komponuję także nowe utwory solowe na gitarę elektryczną, taśmy i różne urządzenia elektroniczne.

Gdzie zagrasz w najbliższym czasie?

Mam zamiar zagrać kilka kameralnych koncertów w Nowym Jorku:

– 6 marca 2014 r., Museum of Modern Art w duecie z Martinem Siewertem

– 9 marca 2014 r., (Le) Poisson Rouge, koncert solowy, na którym będzie materiał z płyty „Unfinished. For William Turner, painter”, z nowymi wizualizacjami Billy Roisz.

Jakie płyty 2012 roku zrobiły na Tobie największe wrażenie?

  • Trapist – „The golden years” (Staubgold LP)
  • Lucia Ronchetti – „Drammaturgie” (Kairos CD)
  • Dogmatics – „The Sacrifice For The Music Became Our Lifestyle” (MonotypeRec LP)
  • Oren Ambarchi – „Audience Of One” (Touch)

Dogmatics – „The Sacrifice For The Music Became Our Lifestyle” (MonotypeRec LP)

Oren Ambarchi – „Audience Of One” (Touch)

Jakie płyty 2013 roku zrobiły na Tobie największe wrażenie?

Angélica Castelló – „Silvertone e il Sentimento Oceanico” (MonotypeRec)

Generación Espontánea

Poniżej świetny fragment z koncertu Burkharda Stangla w duecie z artystą, który ukrywa się pod pseudonimem dieb13.

Zdjęcia, które zostały wykorzystane w wywiadzie pochodzą z prywatnego zbioru Burkharda Stangla.

Oficjalna strona artysty »

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.