Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



Płyta z pożegnalnym koncertem dla Konrada Chyla

20 września 2013 r. nagle odszedł od nas Konrad Chyl – lubelski muzyk eksperymentalny, improwizator, kompozytor, animator sceny free improv. Niespełna miesiąc później w warszawskiej Klubokawiarni Eufemia kilkunastu muzyków zagrało dla Konrada pożegnalny koncert.

30 stycznia miał swoją premierę album „Dla Konrada”, który został wydany przez Fundację Kaisera Söze i jest udostępniony do darmowego pobrania. Mastering płyty wkonał Marcin Dymiter. Wystąpili: Ksawery Wójciński, Piotr Dąbrowski, Ray Dickaty, Olga Koter, Mateusz Wysocki (aka Fischerle), Mateusz Romanowski, Olgierd Dokalski, Wojtek Kurek, Bartek Kalinka, Tomasz Wegner, Wojciech Kwapisiński, Kamil Szuszkiewicz, Darek Pietraszewski, Łukasz Sosiński, Gamid, Ibadullayev, Bartosz Tkacz.

Muzycy tak piszą o zarejestrowanym koncercie:

To nagranie powstało  z poczucia smutku i straty. Udało nam się zebrać w jednym miejscu i czasie kilkunastu muzyków, by pożegnać Konrada Chyla najlepiej jak potrafiliśmy. Pojawiło się wielu ludzi, często niezwykle ważnych dla dzisiejszej muzyki nowej i poszukującej. Przede wszystkim byli z nami słuchacze, bez których to, czym się zajmujemy traci sens. Byliśmy w warszawskiej Eufemii razem – aby podziękować Konradowi Chylowi za jego muzykę i za to kim był. Niektórzy z nas tworzyli z nim dźwięki niepowtarzalne. Wszyscy chcemy nieść jego muzykę dalej. Wiemy, że inni także chcieliby się przyłączyć do tych słów. Jest tu dla nich miejsce. Konrad Chyl pragnął muzyki takiej, jak ta, która zdarzyła się tego wieczoru; muzyki, w której jest coś więcej.

Na początku 2013 roku miałem przyjemność rozmawiać z Konradem na łamach Nowej Muzyki na temat płyty projektu „After”, który współtworzył wraz z Ilią Belorukovem, Mateuszem Bąkałą (aka Kim_Nasung) i Patrykiem Lichotą.

Konrad Chyl (1984-2013) – muzyk, improwizator i kompozytor. Grał w zespołach: zuBrad, zuBra2, zuBra1, EchamiXu, gdula#harp, harpakahylo, kr39, LUV, The Great Learning Collective i kkDuo. Uczestniczył w sesjach muzyki improwizowanej grając na perkusji, elektronice, gramofonie i przedmiotach razem z Joelem Gripem, Robin Haywardem, Ilią Belorukovem, Alfredo Costa Monteiro, Pierrem Borelem, Krzysztofem ,,Arszynem” Topolskim, Jerzym Mazzollem. Uczył się m.in. od Johna Tilbury’ego i Waltera Thompsona. Poszukiwał własnej formuły działania (sytuacja dźwiękowa) na pograniczu koncertu i instalacji dźwiękowej. Autor muzyki dospektaklu,,Kosmos” dla Lubelskiego Teatru Tańca. W Ośrodku Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych ,,Rozdroża” organizował autorski cykl ,,AudioLogie” poświęcony sztuce dźwięku i muzyce improwizowanej oraz współtworzył program Roku Johna Cage’a w Lublinie.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.