Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.



3 pytania – Robin Rimbaud (aka Scanner)

Specjalnie dla Nowej Muzyki Robin Rimbaud opowiada o swoich planach na najbliższe miesiące oraz przedstawia listę ulubionych płyt z 2013 r.

Robin Rimbaud to brytyjski kompozytor, który uwielbia łączyć różne dziedziny sztuki. Od kilku dekad jego twórczość skupia się wokół muzyki elektronicznej, muzyki filmowej, cyfrowej awangardy, współczesnej kompozycji, dużych spektakli multimedialnych i wielu innych przedsięwzięć. Wciąż poszukuje w oparciu o wszystkie możliwe technologie coraz to nowszych form wyrazu. W niezwykły sposób potrafić zestawiać field recording z dźwiękami dostępnymi ze zwykłego telefonu komórkowego. Jego albumy „Mass Observation” (1994), „Delivery” (1997) i „The Garden is Full of Metal” (1998) zostały okrzyknięte przez krytyków jako wielkie dzieła współczesnej muzyki elektronicznej. Współpracował z takimi artystami jak Bryan Ferry, Radiohead, Laurie Anderson, Michael Nyman, Luc Ferrari, Carsten Nicolai czy Steve McQueen. Rimbaud występował w najlepszych klubach i salach koncertowych na całym świecie. Można by wymieniać bez końca imponującą ilość nagród i wyróżnień jakie otrzymał Rimbaud, oraz to ile przygotował instalacji dźwiękowych czy kampanii reklamowych. Wystarczy napisać, że jego portret wisi w ramach stałej kolekcji w National Portrait Gallery w Londynie.

Czego ostatnio słuchasz?

Mój gust, jak u wielu innych artystów, swobodnie porusza się pomiędzy różnymi stylami i trendami muzycznymi. Najprościej w tej sytuacji jest powiedzieć czego słucham w danym dniu. Dziś jak zawsze wstałem wcześnie rano, aby posłuchać kilku płyt:

  • Chris Squire – „Fish Out of Water” (1975)
  • King Crimson – „Live in Germany 1972”
  • The Pop Group – „Don’t Sell Your Dreams” (2012)
  • Holy Fuck – „Latin” (2010)
  • Anna Meredith – „Black Prince Fury” (2012)
  • Charles Cohen – „Music for Dance & Theatre” (2013)
  • Demdike Stare – „Symbiosis” (2009)
  • The Fall – „I am Kurious Oranj” (1988)
  • Rainer Veil – „New Brutalism” (2014)

Anna Meredith – „Black Prince Fury”

Holy Fuck

Rainer Veil – „New Brutalism”

Nad czym obecnie pracujesz?

Nigdy nie skupiam swojej uwagi na jednym projekcie, zawsze udzielam się artystycznie na wielu poziomach. W 2009 r. pojawił się mój ostatni solowy longplay, a obecnie pracuję nad moim nowym studyjnym albumem. Do współpracy zaprosiłem wielu muzyków i jest to dla mnie ekscytujące wyzwanie. Pod koniec lutego ukaże się nowe wydawnictwo „Electronic Garden” nakładem BineMusic i będą to niepublikowane wcześniej nagrania koncertowe. Komponuję też nowy materiał dla włoskiej oficyny Glacial Movements. Pracuję z japońskim kompozytorem Yasuhiro Morinaga nad wspólnym albumem, jest to wyjątkowy projekt nagrywany we Włoszech. W maju wydam moją wspólną płytę z polską wokalistką pochodzenia rosyjskiego Aleksandrą Strunin. Następnie będziemy promować ten materiał na koncertach.

W tym miesiącu wybieram się do Massachusetts Institute of Technology wcielając się w rolę Visiting Artist na wydziale architektury. Przez najbliższe miesiące będę eksplorował różne kwestie skupiające się wokół technologii i społecznego zaangażowania w przestrzeń. Przygotowuję instalację na otwarcie centrum handlowego w Dubaju, która zostanie umieszczona w windzie. Ponownie pracuję z polskim zespołem Kwartludium, aby wystąpić na koncertach w Europie. Przygotowuję też serię krótkich filmów dla brytyjskich artystów. W najbliższym czasie zostanie wydana przez Swim Records czwarta płyta mojego zespołu Githead, w którego skład wchodzą Colin Newman (Wire) i Malka Spigel (Minimal Compact). Tworzę nową kampanię reklamową dla firmy Diesel. Będzie ona realizowana na przełomie lutego i marca 2014 r.

Gdzie zagrasz w najbliższym czasie?

Przez ostatnie dwadzieścia lat zagrałem sporo koncertów i świadomie podjąłem decyzję, aby w tym roku zdecydowanie ograniczyć ilość solowych występów. Muszę mieć kuszącą propozycję, abym wystąpił solo, a więc z wielu ofert po prostu zrezygnowałem. Ostatnio też dużo zastanawiałem się nad wartością grania na żywo muzyki elektronicznej. W planach są za to koncerty projektu Live_Transmission: Joy Division Reworked wraz z The Heritage Orchestra. Chcę też zagrać kilka koncertów we Francji i Belgii z Joelem Cadburym z Unkle i francuskim akordeonistą Pascalem Contetem.

Jakie płyty 2013 roku zrobiły na Tobie największe wrażenie?

Jestem pod dużym wrażeniem różnych płyt i samych wydań; to optymistyczne, że wciąż ukazuje się kreatywna muzyka. Poniżej lista najważniejszych, według mnie, albumów z 2013 roku:

  • Bass Clef – „Acid Tracts E.P.” (Magic and Dreams)
  • Lustmord – „Things That Were” (VOD)
  • Nosaj Thing – „Home” (Innovative Leisure)
  • Apparat – „Krieg and Frieden” (Mute)
  • Dinos Chapman – „Luftbobler” (Vinyl Factory)
  • Atoms for Peace – „Amok” (XL)
  • Gazelle Twin – „Mammal” (Sugarcane)
  • Jimi Hendrix – „People, Hell & Angels” (Legacy)
  • Emptyset – „Material” (Subtext)
  • Colin Stetson – „New History Warfare Vol. 3” (Constellation)
  • Justin Walter – „Lullabies and Nightmares” (Kranky)
  • Vatican Shadow – „It Stands to Conceal” (Hospital Productions)
  • These New Puritans – „Field of Reeds” (Infectious)
  • Cliff Martinez – „Only God Forgives” (Milan)
  • The Art of David Tudor (New World Records)
  • Oval – „Calidostópia!” (Música em trânsito)
  • Perc & Einstürzende Neubauten – „Stahldub Interpretations” (Submit)
  • Roly Porter – „Life Cycle of a Massive Star” (Subtext)
  • Tim Hecker – „Virgins” (Kranky)
  • Cabaret Voltaire – „#8385” (Mute)

Justin Walter – „Lullabies and Nightmares”

Perc & Einstürzende Neubauten – „Stahldub Interpretations”

Roly Porter – „Life Cycle of a Massive Star”

Bass Clef – „Acid Tracts E.P.”

 

Oficjalna strona Scannera »Profil na Facebooku »Strona Twitter »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Bartek Woynicz

    To faktycznie gruuby lot!
    http://www.youtube.com/watch?v=qCQvIcmh3pY

  2. Paweł Gzyl

    Z Aleksandrą Strunin? Czyli z dawną wokalistką The Jet Set! Niesamowite. To dopiero powinien być hajp dekady!