KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.

Shanti Celeste – Tangerine
Paweł Gzyl:

Na poprawę nastroju.



Nowy album Dereka Grippera

Południowoafrykański artysta zapowiada, że niebawem wyda swój nowy solowy krążek. Tymczasem Gripper udostępnił materiał, który stworzył na potrzeby instalacji dźwiękowej.

Derek Gripper to gitarzysta, skrzypek i wokalista. Przez ponad dziesięć lat wyprodukował szereg wizjonerskich dzieł muzycznych. Sam tworzy klasyczną muzykę gitarową, która jest jednoznacznie jego własną i wyjątkową twórczością. Więcej szczegółów na temat życia Grippera, jak i jego wytwórni New Cape Records, możecie przeczytać w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”.

2 lutego pojawił się nowy materiał Grippera pt. „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” i będzie prezentowany w formie instalacji dźwiękowej na Biennale Architektury w Wenecji oraz w Fittja Open w Sztokholmie na zlecenie tamtejszej Botkyrka Konsthalle. Podczas komponowania „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” Gripper inspirował się dokonaniami Williama Kentridge’a – wybitnego grafika, reżysera teatralnego i twórcy filmów animowanych z Johannesburga.

Z drugiej strony Gripper odwołuje się do traktatów japońskiego rolnika i filozofa Masanobu Fukuoka, być może jednego z największych utopijnych myślicieli XX wieku. Gripper postanowił sprawdzić, czy metody Fukuokiego dotyczące uprawy roślin mogą posłużyć do generowania dźwięku. Muzyk od wielu lat zgłębia techniki malijskich mistrzów grających na korze, dokonując transkrypcji na gitarę. – Podziały rytmiczne i rozwiązania harmoniczne, jakie malijscy muzycy wydobywają na korze, nazywane są Kumbengo, a z kolei elementy improwizacji określa się jako Birimintingo – pisze Gripper. Artysta zainspirowany tymi technikami przygotował zbiór gitarowych miniatur. Na „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” drobne fragmenty ułożyły się w fascynujący ciąg muzycznych zdarzeń. Z pewnością po ten materiał powinni sięgnąć miłośnicy twórczości Steve’a Reicha i nie tylko.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.