Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



Rozdajemy wejściówki na konferencję Audioriver

Organizatorzy czwartej edycji Konferencji Muzycznej Audioriver, która odbędzie się 12 kwietnia w Krakowie zapraszają na dyskusje i afterparty na Uniwersytecie Ekonomicznym. Wśród zaproszonych panelistów znaleźli się członkowie zespołu Jamal, nowozelandzka VJ-ka Jem the Misfit oraz zespół Kamp!

Głównym tematem wydarzenia, które odbędzie się na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, będzie dyskusja o nazwie „Czy techno to sztuka?”. Jak mówi rzecznik Audioriver i prowadzący Konferencję, Łukasz Napora: „chcemy poruszyć temat wartości artystycznej, jaka stoi za elektroniczną muzyką taneczną i gatunkami takimi, jak techno, house i drum & bass. Te brzmienia zwykle muszą spełniać podstawowy warunek: pobudzać do zabawy na parkiecie, a to osiągane jest m.in. poprzez schematyczną aranżację. Czy utwory robione na użytek parkietu i wg pewnego wzoru to nadal sztuka czy zwykłe kopiowanie? Czy muzyka rozrywkowa to już nie sztuka, bo służy do zabawy? Czy tylko taneczna elektronika tworzona jest wg schematów?”

Na te i inne pytania odpowiedzi będą szukać Tomek Szpaderski z Kamp!, Bartek „Głowa” Głowacki
i Radek „EMZK” Ciurko z zespołu Jamal, Artur Rawicz z cgm.pl, dyrektor artystyczny festiwali Sacrum Profanum, Misteria Paschalia i Actus Humanus – Filip Berkowicz oraz dziennikarz muzyczny i specjalista ds. programowych Krakowskiego Biura Festiwalowego – Krzysztof Pietraszewski.

Druga debata nosić będzie tytuł „Czy VJ to artysta drugiej kategorii?”. Wezmą w niej udział czołowi polscy reprezentanci tego zawodu oraz Nowozelandka, mieszkająca obecnie w Berlinie – Jem the Misfit. „Nazwa dyskusji jest prowokująca, ale nie wzięła się znikąd” – komentuje Napora. „Twórcy wizualizacji są w Polsce często gorzej traktowani przez organizatorów imprez niż zespoły czy DJ-e. Płaci się im mniej, zapomina o umieszczaniu na plakatach, ich występów nie bierze się równie poważnie. Tymczasem VJ-e często wykonują dużo więcej artystycznej pracy niż DJ-e, którzy są bohaterami imprez.”

Aby dyskusja nie miała wyłącznie lokalnego charakteru, organizatorzy zaprosili Jem the Misfit, która tworzyła wizualizacje do występów takich gwiazd muzyki elektronicznej, jak: Sven Väth, Loco Dice, Luciano, Ricardo Villalobos, Dixon i Flying Lotus. Co więcej, występowała na renomowanych festiwalach: m.in. Love Family Park, Time Warp, CTM, Creamfields, Future Music, Mapping festival (Genewa), Big Day Out. Towarzyszyć jej będzie jedna z najlepszych polskich VJ-ek – Emiko, twórcy analogowych wizualizacji – duet Fluidacje oraz badaczka kultury i animatorka społeczności VJ-skiej w Polsce – Weronika M. Lewandowska.

Kolejnym elementem programu Konferencji będzie wykład „Droga do biznesu”, który poprowadzi Przemysław Kubajewski z Akademii Menedżerów Muzycznych. Udzieli on wskazówek, w jaki sposób artysta powinien docierać do osób, które zawodowo zajmują się przemysłem muzycznym. Jak zdobyć menedżera? Jak pozyskać wytwórnię? Jak zdobyć możliwość występu w klubie czy zorganizować trasę koncertową? Jak przebić się do mediów? To jedne z pytań, na które prowadzący udzieli odpowiedzi.

O 22:00 w Prozak 2.0 ruszy zaś afterparty, którego gwiazdami będzie Ali z Tiefschwarz oraz grupa Kamp! w wersji DJ-skiej. Wspomagać ich będą Leon, Meg b2b Discox, Luke Hiero vs. Pavlo oraz Roger.Gest.

Dokładny program wydarzenia znajduje się na www.audioriver.pl. Zarówno tam, jak i w salonach Empik dostępne są bilety na Konferencję w cenie 10 zł oraz After Party cenie 25 zł w przedsprzedaży. Na dwie poprzednie edycje zabrakło wejściówek, więc warto nie zwlekać z zakupami.

Dla naszych Czytelników mamy 2 bilety na konferencje i 4 na afterparty. Otrzymają je Ci, którzy jako pierwsi napiszą maile na adres pawel.gzyl@dziennik.krakow.pl w poniedziałek 7 kwietnia o godz. 20 i poprawnie odpowiedzą na pytanie: jaką nazwę nosi berlińska wytwórnia prowadzona przez duet Tiefschwarz?

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.