Idris Ackamoor & The Pyramids – An Angel Fell
Łukasz Komła:

Idris Ackamoor na szczycie kolejnej piramidy!

Betonkust & Palmbomen II – Center Parcs
Paweł Gzyl:

Soundtrack do wspomnień z taśmy VHS.

Eltron – Le Volte EP
Ania Pietrzak:

Panie i Panowie, zapraszamy do podwodnego tańca! Wężykiem, wężykiem…

Lolasister – Infinite Jest EP
Łukasz Komła:

Debiutancka EP-ka szwajcarskiego zespołu Lolasister to poetycki mariaż folku i jazzu.  

LUMP – Lump
Jarek Szczęsny:

Produkt wysokiej jakości.

AMMAR 808 – Maghreb United
Łukasz Komła:

Syntezator zjednoczył Maghreb!

Watergate 24 – Mixed By Jimi Jules
Paweł Gzyl:

Ucieczka w tropiki.

Patrick Higgins – Dossier
Jarek Szczęsny:

Pół na pół.

Eartheater – IRISIRI
Paweł Gzyl:

Pociągająca niejednoznaczność.

Âme – Dream House
Paweł Gzyl:

Wymarzony album, wymarzony dom.

Jon Hassell – Listening To Pictures (Pentimento Volume One)
Łukasz Komła:

81-letni twórca terminu „Czwarty Świat” wraca z nowym albumem. To nie jest fake!

Oneohtrix Point Never – Age Of
Jarek Szczęsny:

Piosenki – tak. Koncept – nie.

Mgun – Axiom
Paweł Gzyl:

Z szacunkiem dla poprzedników.

Mary Lattimore – Hundreds of Days
Jarek Szczęsny:

Odrębny mikrokosmos.



Donato Dozzy – Terzo Giorno

Cztery nagrania dla Stroboscopic Artefacts odsłaniają nieco inne oblicze muzyki włoskiego producenta.

Do tego połączenia sił musiało dojść. Lucy i Donato Dozzy to obecnie najważniejsze postacie na scenie techno, wywodzące się z Włoch. Nic więc dziwnego, że ten pierwszy zaprosił do wydania w swym wydawnictwie tego drugiego. W efekcie dostajemy właśnie pierwszą płytę zrealizowaną przez Dozzy’ego dla Stroboscopic Artefacts.

Nastrój nagrań wyznacza już tytuł pierwszej kompozycji z kolekcji. „Il Canto De La Maga” to właściwie tylko złowieszczy wyziew rodem z mrocznego horroru: narastający dron, przypominający swym brzmieniem niepokojące zawodzenie wiatru, opleciony dźwiękami rytualnych dzwonków o tybetańskiej proweniencji. Druga część nagrania ma już bardziej energetyczny charakter. Jej podstawą są zredukowane breaki, podbite huraganowym basem i wpisane w metaliczne brzmienia o wręcz klinicznym tonie.


„Terzo Giorno” to wyjątkowo masywne i głębokie techno. Na szeleszczący podkład rytmiczny nanizane zostają rwane loopy, tworzące klimat nieuchwytnego zagrożenia. Tybetańskie odwołania pojawiają się również i tutaj – bo zapętlone motywy brzęczą i buczą niczym tamtejsze mnisie trąby. Na finał otrzymujemy najbardziej klubową kompozycję – „Sotto Ma Sotto”. Tym razem Dozzy zwraca się w stronę minimalowych brzmień sprzed dwóch dekad – łącząc blaszane bity z hipnotycznym loopem.

Cztery nagrania dla Stroboscopic Artefacts odsłaniają nieco inne oblicze muzyki włoskiego producenta. To nadal bardzo przestrzenna muzyka – ale tym razem pozbawiona dubowej mistyki, zanurzona w gęstym mroku oraz podporządkowana plemiennej transowości. I trzeba przyznać, że również w takiej estetyce Dozzy potrafi stworzyć przekonujące utwory. Nie mielibyśmy więc nic przeciwko temu, jeśli kolejnym albumem w dyskografii wytwórni Lucy’ego, byłby właśnie zestaw takich realizacji jego równie utalentowanego kolegi.

Stroboscopic Artefacts 2014

www.stroboscopicartefacts.com

www.facebook.com/StroboscopicArtefacts

www.facebook.com/donatodozzy

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarzy 6

  1. blglxy

    -.-

  2. Jedrek

    Lalo na bo bi bi bi uuiuuuuuuuuu oooooooooooooo uuuuuuuuuu ii ppp

  3. Szozu

    Piękny Ep. Kolejne po 200.3 KAWAŁKI które przypominają, że na początku był dźwięk nie słowo.

    • Paweł Gzyl

      Przyjacielu – ale Słowo to też dźwięk.

      • Szozu

        Tak, tylko zanim to usystematyzowano był dźwięk, tropików, wiatru, wybuch wulkanów, które po przelopowaniu mogłyby bez problemu tworzyć utwór.Utwór, który przypomina te organiczne i hipnotyczne dźwięki, które kojarzą mi się z tą Epką ale z muzyką współczesną już coraz mniej.Jest to niewątpliwie nie codzienna,,forma,,,

      • Paweł Gzyl

        Ale Słowo (Logos) to u chrześcijan (jak i u starożytnych Greków) – Stworzyciel. Stąd przecież „Na początku było Słowo/ a Słowo było u Boga/ i Bogiem było Słowo”. A Bóg jest źródłem wszystkiego – również dźwięków.