The New Law – A Bull in the Woods
Mateusz Piżyński:

Trip hop Anno Domini 2018 po raz pierwszy!

Radius – Obsolete Machine
Paweł Gzyl:

Echospace – punkt zero.

Cari Lekebusch & Nima Khak – Lost Prophet
Krystian Zakrzewski:

Kosmici w piramidzie.

Boston 168 – Phenomena Part 2 EP
Krystian Zakrzewski:

Boston? Zawsze bon ton.

Various Artists – ePM Selected Vol. 5
Paweł Gzyl:

Gotowy zestaw na karnawałową imprezę.

Vito Gatto – Wood And Meat EP
Ania Pietrzak:

Instrumentalno – elektroniczne DNA eksperymentu.

Alessandro Cortini – Avanti
Jarek Szczęsny:

Włoska nostalgia.

Fisherboyz – Riverside EP
Paweł Gzyl:

Nieoczywiste kontrasty.

Erlend Apneseth Trio – Åra
Łukasz Komła:

Przyszłość w tradycji.

Intrusion – Among The Stars
Paweł Gzyl:

Medytacyjne ćwiczenie z percepcją.

Buck – Altra Forma EP
Krystian Zakrzewski:

Podwodne historie.

Robert Logan – Sculptor Galaxy
Maciej Kaczmarski:

Kosmiczny rzeźbiarz.

RX-101 – Transmission
Paweł Gzyl:

Bezpretensjonalne wspomnienia z przeszłości.

Obsequies – Organn EP
Krystian Zakrzewski:

Migotanie.

Dot Dot – City Animal

Czasem sama nazywam go pieszczotliwie hardware’owym świrem. Kiedy dociera do klubu, by grać swoje nośne i zawsze zaskakujące live’y, przywozi wraz z sobą prawdziwe kombajny – masywne, świecące, osobliwe maszyny, rodem z powieści sci-fi Stanisława Lema. Za każdym razem dostajemy co innego, ale zawsze jest to coś, co sprawia, że publika krzyczy i rumieni się z emocji. Dot Dot – nasza wrocławska perełka sceny elektronicznej wydał album, pt. City Animal, o którym musicie usłyszeć i którego musicie posłuchać. Materiał został opublikowany 10.01.2014 w oficynie Pawlacz Perski i został wydany w wersji cyfrowej, ale także na kasecie magnetofonowej (!).

You Are Where I am – jest sklecone z pourywanych, wiotkich sampli, które tworzą nieregularną, dynamiczną i niepokojącą kompozycję. Istota tego utworu nie jest stała, wręcz przeciwnie – leje się, sypie, drży i pohukuje. Niezwykłe duby, kliki, stuknięcia i nieśmiałe akordy, stanowią rdzeń tego utworu.

Hide me – wyznacza ciasną i duszną przestrzeń, pełną matowych dźwięków i podkręcających ambientowych padów. Suche tchnienia tajemniczych wokaliz wyłaniają się spoza ram tego numeru. Całość brzmi jakby z głębi pustego kościoła, w którym zbłąkał się ptak, co pewien czas wydający z siebie lękliwe ćwierknięcia.

 

I am alone (ghosts fighting) – utwór budowany jest od silnych dubowych podstaw i dzięki kolejnym ścianom zjawiskowych sampli, wznosi się ku górze. Do tych falujących ścian, dochodzi mniej więcej w połowie trwania utworu, elektryzująca stopa, która spaja wszystko w kształtną sylwetkę.

I am surrounded – jest zawoalowane jedwabistymi, przeciągłymi szumami. Otula nas jak ciepły kokon i pozwala odciąć się od świata zewnętrznego. Na zewnątrz za to robi się coraz gęściej i niebezpieczniej w miarę postępowania utworu. Nie ma co ryzykować wyjścia, jesteśmy otoczeni.

Tytułowe City Animal, zamknięte jest w organicznych szarpnięciach i syntetycznych kliknięciach. Łączy w sobie wszystko to, co właściwe i miastu, i zwierzęciu. Geometryczna forma, metaliczność, industrializm oraz dzikość, instynkt i niesłychana zwinność.

Mam szczęście, że jestem z Wrocławia i mam szansę od czasu do czasu podziwiać Artura Śleziaka w akcji, bo jego twórczość i charyzma, kształcą i poszerzają horyzonty każdego, kto ma okazję go usłyszeć. Niech będzie głośno!

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.