Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.



Christian Wunsch – Internal Conversation

Hiszpańscy producenci przyzwyczaili nas, że techno w ich wykonaniu łączy potęgę brzmienia z nowoczesną produkcją. Nie inaczej jest i w tym przypadku.

Chociaż naprawdę nazywa się Christian Rodriguez, kiedy zaczął karierę didżeja i producenta, przybrał niemiecki pseudonim, bo lepiej pasował on do tworzonej przezeń muzyki. Nagrywa od 1998 roku, zarówno dla własnej wytwórni Tsunami, jak i zaprzyjaźnionych tłoczni w rodzaju Semantiki czy PoleGroup. Mimo, że urodził się w Monako, od lat mieszka w Hiszpanii i jest ściśle związany z tamtejszą sceną klubową.

Mając w dorobku kilkanaście winylowych dwunastocalówek, za namową swego mentora, Oscara Mulera, postanowił wreszcie nagrać pełnowymiarowy krążek. Nie jest to jednak długi zestaw – dziewięć kompozycji, które we wszystkich możliwych formatach opublikowała mu wytwórnia starszego kolegi pod wiele mówiącym tytułem – „Internal Conversion”.

Większość płyty stanowią energetyczne killery, syntetyzujące klasyczne motywy ciężkiego techno z nowoczesnym brzmieniem rodem z Berghain. Pierwszy z nich to „Fluorescence” – eksplodujący pobrzękującymi efektami o klinicznym tonie. Bardziej tektoniczne bity pojawiają się w „Auger Electrons” – łącząc się z huraganowym pochodem przesterowanego basu. „Ionized” ma wyjątkowo minimalistyczną konstrukcję, wspierając się głównie na niepokojąco narastających loopach.


Więcej nowoczesnych dźwięków pojawia się pod koniec płyty. „Graphene” pulsuje w rytm rozwibrowanych akordów, podszytych przemysłowymi pogłosami. W „Fixed Fraction” trafiamy z kolei na zimne i metaliczne synteztory przewiercone metalicznymi zgrzytami. Słychać w tych utworach tradycję hiszpańskiego techno w stylu nagrań Oscara Mulero – ale nie brakuje tu brzmieniowych nowinek znad Renu i Tamizy.

Osobny segment stanowią na „Internal Conversation” eksperymentalne kompozycje. Otwierający krążek utwór  tytułowy to nowoczesny industrial – osadzony na nerwowym rytmie i wypełnione skorodowanymi szumami. Podobnie wypada umieszczony nieco dalej „When The Process Is Expected” – tchnąć lodowatymi dźwiękami wijących się wolno kanalizacyjnych klawiszy. „Nuclear Transition” wpisuje w zawiesisty dron wyłaniające się z dalekiego tła tribalowe bębny. W „Radioactive Decay” dudnią natomiast masywne breaki, splatając się z ziarnistym loopem w nerwowo rozedrganą całość.

Hiszpańscy producenci przyzwyczaili nas już, że techno w ich wykonaniu łączy potęgę brzmienia z nowoczesną produkcją. Nie inaczej jest i w przypadku „Internal Conversation”. To solidna porcja mocnej i mrocznej muzyki do tańca najwyższej próby. Dzięki niej, Christian Wunsch dołącza do grona mistrzów iberyjskiego techno – obok Oscara Mulero i Reeko.

PoleGroup 2014

www.polegroup.net

www.facebook.com/polegroup

www.facebook.com/ChWunsch

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.