HVL – Rhythmic Sonatas
Paweł Gzyl:

Jak to się robi w Gruzji.

Marek Kamiński – Not Here
Łukasz Komła:

Patrzeć w gwiazdy leżąc wśród nich.

These New Puritans – Inside The Rose
Maciej Kaczmarski:

Na wzburzonym morzu.

Christian Löffler – Graal (Prologue)
Paweł Gzyl:

Popowo i trance’owo.

Ifriqiyya Electrique – Laylet el Booree
Łukasz Komła:

Jeszcze więcej krwi, potu i transu!

Tommy Four Seven – Veer
Paweł Gzyl:

Brytyjski mocarz powraca wreszcie z nowym albumem.

Stefan Goldmann – Tacit Script
Paweł Gzyl:

Konceptualna awangarda wywiedziona z techno i house’u.

DJ Spider – Democide
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku.

Sonmi451 – Nachtmuziek
Ania Pietrzak:

„Nie przeszkadzać”.

Janus Rasmussen – Vin
Mateusz Piżyński:

Deep house’owy kalendarz połówki Kiasmosa.

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 1
Paweł Gzyl:

Nowy cykl kompilacji kolońskiej tłoczni.

Psyk – A Moment Before
Paweł Gzyl:

Hiszpański producent wraca do swoich korzeni.

Mary Lattimore & Mac McCaughan – New Rain Duets
Jarek Szczęsny:

Cztery utwory, dwoje wykonawców i jedna sesja na żywo.

Chúpame El Dedo – No Te Metas Con Satan
Łukasz Komła:

Psychodeliczna cumbia staje do walki z Szatanem!



Christian Wunsch – Internal Conversation

Hiszpańscy producenci przyzwyczaili nas, że techno w ich wykonaniu łączy potęgę brzmienia z nowoczesną produkcją. Nie inaczej jest i w tym przypadku.

Chociaż naprawdę nazywa się Christian Rodriguez, kiedy zaczął karierę didżeja i producenta, przybrał niemiecki pseudonim, bo lepiej pasował on do tworzonej przezeń muzyki. Nagrywa od 1998 roku, zarówno dla własnej wytwórni Tsunami, jak i zaprzyjaźnionych tłoczni w rodzaju Semantiki czy PoleGroup. Mimo, że urodził się w Monako, od lat mieszka w Hiszpanii i jest ściśle związany z tamtejszą sceną klubową.

Mając w dorobku kilkanaście winylowych dwunastocalówek, za namową swego mentora, Oscara Mulera, postanowił wreszcie nagrać pełnowymiarowy krążek. Nie jest to jednak długi zestaw – dziewięć kompozycji, które we wszystkich możliwych formatach opublikowała mu wytwórnia starszego kolegi pod wiele mówiącym tytułem – „Internal Conversion”.

Większość płyty stanowią energetyczne killery, syntetyzujące klasyczne motywy ciężkiego techno z nowoczesnym brzmieniem rodem z Berghain. Pierwszy z nich to „Fluorescence” – eksplodujący pobrzękującymi efektami o klinicznym tonie. Bardziej tektoniczne bity pojawiają się w „Auger Electrons” – łącząc się z huraganowym pochodem przesterowanego basu. „Ionized” ma wyjątkowo minimalistyczną konstrukcję, wspierając się głównie na niepokojąco narastających loopach.


Więcej nowoczesnych dźwięków pojawia się pod koniec płyty. „Graphene” pulsuje w rytm rozwibrowanych akordów, podszytych przemysłowymi pogłosami. W „Fixed Fraction” trafiamy z kolei na zimne i metaliczne synteztory przewiercone metalicznymi zgrzytami. Słychać w tych utworach tradycję hiszpańskiego techno w stylu nagrań Oscara Mulero – ale nie brakuje tu brzmieniowych nowinek znad Renu i Tamizy.

Osobny segment stanowią na „Internal Conversation” eksperymentalne kompozycje. Otwierający krążek utwór  tytułowy to nowoczesny industrial – osadzony na nerwowym rytmie i wypełnione skorodowanymi szumami. Podobnie wypada umieszczony nieco dalej „When The Process Is Expected” – tchnąć lodowatymi dźwiękami wijących się wolno kanalizacyjnych klawiszy. „Nuclear Transition” wpisuje w zawiesisty dron wyłaniające się z dalekiego tła tribalowe bębny. W „Radioactive Decay” dudnią natomiast masywne breaki, splatając się z ziarnistym loopem w nerwowo rozedrganą całość.

Hiszpańscy producenci przyzwyczaili nas już, że techno w ich wykonaniu łączy potęgę brzmienia z nowoczesną produkcją. Nie inaczej jest i w przypadku „Internal Conversation”. To solidna porcja mocnej i mrocznej muzyki do tańca najwyższej próby. Dzięki niej, Christian Wunsch dołącza do grona mistrzów iberyjskiego techno – obok Oscara Mulero i Reeko.

PoleGroup 2014

www.polegroup.net

www.facebook.com/polegroup

www.facebook.com/ChWunsch

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.