Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.



Sterac – Klockworks 12

Na początku było Fabric 66 Bena Klocka…

Klock jest właścicielem wytwórni Klockworks i bożyszczem znakomitej większości miłośników techno na całym świecie. Kiedy 2 lata temu pisałam recenzję słynnego miksu Fabric, nie spodziewałam się, że tak długo przyjdzie nam czekać na numery w nim zawarte. Dopiero teraz – na KW 12 od Sterac i KW13 od DVS1, wyszły kolejno Rotary i Spying – tracki, do których przez długi czas, dostęp mieli tylko DJe, których zliczyć można na palcach jednej dłoni. Teraz ludzie z pieniędzmi w rękach, pchają się do sklepów z płytami po te dwa wydawnictwa, z tymi dwoma numerami, których dotychczas nikt nigdzie nie mógł wygrzebać, a wszyscy chcieli je mieć.

Ben Klock przecież też musi się kimś inspirować, a że padło na Steve’a Rachmada, to bynajmniej nie powinno nikogo zaskakiwać. Rachmad pochodzi z Amsterdamu. Jest na scenie muzyki elektronicznej od całego ćwierćwiecza, produkował wszystko od dubu, disco i house’u aż po tzw. non-nonsense techno, którego domeną jest właśnie muzyka spod jego aliasu – Sterac. Wydawał m.in. w Tresor i M-Plant. Nie ma żadnych podstaw ku temu, żeby umniejszać mu jakkolwiek na tej artystycznej płaszczyźnie, wszyscy go szanują, podziwiają i z zapartym tchem słuchają jego zawsze niepodważalnie dobrych produkcji. Fach w ręku ma także jako DJ, grywa w Berghain (Berlin), Rex (Paryż), Womb (Tokio), Output (Nowy Jork), itd. Zawodnik nie do zdarcia – studio i najświetniejsze kluby – tam zawsze czuje się jak u siebie w domu.

A1 Track 2

Bębenki w uszach drgają mi w rytm tej stopy jak membrana w głośnikach – moc! Piękne acidowe pływy ocierają się o ten track i sprawiają, że przybiera drapieżne barwy. Tworzą go szybkie, regularne i proste melodie, które perfekcyjnie się zazębiają, nadają mu sytości. Parkietowa bomba, do wałkowania wszędzie i o każdej porze dnia i nocy. Uwaga! Nie nudzi się.

A2 Rotary

I jak tu nie wrócić do Fabric66 kiedy ten utwór w końcu zaleje wasze pokoje? Rotary meandruje między piaszczystą perkusją, a organicznymi werblami i masą cyfrowych sampli, które grają tu niebagatelną rolę. Nie brakuje też chłodnych szumów, które napawają słuchacza grozą i wprawiają w wojowniczy nastrój.

B1 In Circles

Nie dość, że chodzę w rytm tego utworu, to jeszcze staram się go nucić (co wychodzi mi daremnie, jak łatwo się domyślić)… Mechaniczna pomarańcza – trochę szumów, akordowych, nietuzinkowych melodii, sucha, trzeszcząca perkusja…Wszystko razem wzięte, tyle warstw, a wszystkie po kolei, zgodnie idą ze sobą w parze. Rachmad Maestro!

B2 Scheepsrecht

Prostota i oszczędność, nie to co w poprzedniej kompozycji. Scheepsrecht, jest jak dwa warkocze, złożony z czterech pasm gęstych, ciemnych włosów – dźwięki przeplatają się, idą po sobie, raz po raz pojawiają się i znikają. Są matowe, silne, spięte gumkami z żółtą, okrągłą, uśmiechniętą buźką.

EPka daje popalić i moim nogom, i wyobraźni (co chyba wynika z recenzji). Steve Rachmad, jest i powinien być autorytetem dla wielu przyszłych pokoleń, zajmujących się produkcją i miksowaniem muzyki elektronicznej. Więc jeśli jeszcze nie słuchaliście go za dużo, to proszę koniecznie nadrobić zaległości!

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. po przeczytaniu i kilku pierwszych dźwiękach od razu zabrałam się do nadrabiania swoich, thx

Kto linkował?

  1. STERAC – Track 2 on Klockworks | STEVE RACHMAD