Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.



Msza święta w Altonie

Wyzwolony duch.

Muzyka jest mistycyzmem – twierdzą muzycy z zespołów Kirk i Altona. Nic więc dziwnego, że ich wspólny projekt nosi nazwę Msza Święta w Altonie. Paweł Bartnik, Olgierd Dokalski, Filip Kalinowski i Wojciech Kwapisiński postawili na improwizację – dlatego ich zespół funkcjonował do tej pory przede wszystkim na koncertach.

Taki charakter miał również pierwszy formacji krążek sprzed dwóch lat, zawierający fragment występu artystów w ramach lubelskich Warsztatów Kultury. Nowe wydawnictwo, opublikowane przez Requiem to jednak już zapis studyjnego procesu. „Bezkrólewie” przynosi osiem premierowych kompozycji, w których jednak nadal czuć wyzwolonego ducha Kirka i Altony.

O ile pierwsze wydawnictwo grupy miało niemal jednoznacznie free-jazzowy charakter, tym razem znajdujmy w jej muzyce więcej elektroniki. Efektem są smoliste kompozycje nasycone głębokimi dronami, w których jazzowe wariacje trąbki kontrastują z horrorowymi efektami i etnicznymi wtrętami. Industrialne preparacje i soundtrackowe eksperymenty, emocjonalny jazz i plemienna rytmika – to wszystko stanowi o sile „Bezkrólewia”.

www.requiem-records.com

www.facebook.com/requiemstudio

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.