Ancient Methods – The Jericho Records
Paweł Gzyl:

Muzyka, która kruszy mury.

Kathryn Joseph – From When I Wake the Want Is
Jarek Szczęsny:

Odpowiedniczka.

Ekin Fil – Maps
Jarek Szczęsny:

Odłączenie wtyczki.

Raum – Wreck The Bloodline
Paweł Gzyl:

Wyjście poza cielesność.

Marcel Dettmann – Test-File
Paweł Gzyl:

Dettmann ciągle w formie.

Djedjotronic – R.U.R.
Mateusz Piżyński:

EBM bez udziwnień.

Various Artists – Figure 100 Compilation
Paweł Gzyl:

Piętnaście lat na klubowym parkiecie.

Tajak – Ciclos
Łukasz Komła:

Meksykańskie trio pokazuje, że wciąż można zaskoczyć połączeniem gitarowej psychodelii, dronów i shoegaze’u!

Pruski – Sleeping Places
Ania Pietrzak:

Uśpiona codzienność, obudzona refleksja.

Prequel Tapes – Everything Is Quite Now
Paweł Gzyl:

Industrialne kołysanki.

Maribou State – Kingdoms in Colour
Ania Pietrzak:

„Darjeeling Limited” i całkiem zwyczajne przyjemności.

Adult. – This Behavior
Paweł Gzyl:

Surowe i szorstkie oblicze muzyki amerykańskiego duetu.

Thomas Fehlmann – Los Lagos
Paweł Gzyl:

Dyskretny urok muzyki niemieckiego weterana.

Amnesia Scanner – Another Life
Paweł Gzyl:

Przebojowa wersja awangardy.



Przemiany 2014

Od 4 września w warszawskim Centrum Nauki Kopernik wystawy, akcje społeczne, filmy, warsztaty, dyskusje i – przede wszystkim – koncerty. Polecamy i przedstawiamy szczegóły.

10649626_553017818133024_5883745868278919524_n

O idei

Przemiany są festiwalem zawierającym krytyczną refleksję o zmianach wokół nas. Twórcy starają się odpowiedzieć i opisać na pytania związane ze zmianą i rozwojem. Stąd duża interdyscyplinarność, rozumiana jako spojrzenie na dany problem z różnych perspektyw. Festiwal ma na celu konfrontację różnych idei i punktów widzenia, a napięcie które się z tego rodzi, jest źródłem zaangażowania i generowania nowych idei u odbiorców.

Festiwal jest również otwarty na różnorodne i nowatorskie formy prezentacji działań. Cechą stałą ma być twórcze podejście do prezentowanych tematów i problemów. Bardzo istotne jest także pokazywanie uczestnikom praktycznego wymiaru rozwiązań problemów, które można zabrać ze sobą, przetworzyć i wykorzystać w swoim środowisku (festiwal dobrych praktyk). W każdej z dotychczasowych edycji Festiwalu uczestniczyło ponad 10000 osób – tegoroczna, podejmuje problem prywatności. Czy korporacje wykradają twoją prywatność, czy oddajesz ją sam? Za co jesteś gotów przehandlować wiedzę o sobie: za wygodę, poczucie bezpieczeństwa, darmowe aplikacje, akceptację społeczną, aplauz wirtualnych przyjaciół? Ile jesteś skłonny poświęcić, by zachować anonimowość?

Muzyka

Muzyczna strona festiwalu prezentuje się następująco – 4, 6 i 7 września sety silent disco (kto jeszcze nie wie czym jest silent disco, powinien to jak najszybciej sprawdzić) po przemianowych dyskusjach. 4 września dźwięku w słuchawkach dostarczy Lutto Lento, twórca Sangoplasmo Records. 6 września – Souvenir de Tanger, czyli warszawski producent muzyczny, który w swoich utworach opowiada o kulturze arabskiej dźwiękami zachodniej muzyki klubowej. 7 września nasi dobrzy znajomi, czyli Mateusz Wysocki (Fischerle), oraz twórca labelu Minicromusic, Michał Wolski – razem jako Mech. Będzie więc dub, techno i ambient. A to wszystko podane każdemu, prosto do słuchawek. Wstęp wolny.

5 września – koncert „Na Fali Dźwięku”. Od 20 do 2 w nocy odbędą się koncerty polskich i zagranicznych zjawisk sceny elektronicznej. Będzie to podróż od field recordingu, elektroakustyki, minimalu, po coś tanecznego. Na koncert wstęp wolny – konieczna jest jednak rejestracja na stronie festiwalu. Wystąpią:

Mika Vainio – jeden z najważniejszych muzyków eksperymentalnych, obecnie mieszkający w Berlinie. Był jednym z członków Pan Sonic – znanego na całym świecie fińskiego duetu uprawiającego minimalną elektronikę. Przed założeniem Pan Sonic, Vainio był muzykiem w wielu czołowych projektach i formacjach z pionierskich czasów fińskiej sceny industrialnej i noise’owej. Obecnie, występując solowo pod własnym nazwiskiem lub pod scenicznym aliasem Ø.

Jan Jelinek, ale również Farben, Gramm, The exposures, Computer Soup oraz N. Gratin. Jego muzyka przeważnie jest kategoryzowana jako minimal techno, glitch lub też microhouse. Wykorzystuje efekt cut&paste, jazzowe loopy z lat 60 i 70-tych. W swojej muzyce często buduje mosty pomiędzy elektroniką a muzyką taneczną.

Thomas Koner – artysta żyjący z fuzji doświadczeń słuchowych i wizualnych. Twórczość Könera obejmuje instalacje, sztukę audio, minimalistyczny pejzaż dźwiękowy i dub techno. Swój koncept czasu i barw dźwięku przełożył na obrazy, tworząc instalacje video, fotografie i net art.

Jacek Sienkiewicz. Pionier polskiej muzyki elektronicznej. Od lat stanowi muzyczną wizytówkę naszego kraju na świecie. Regularnie gra w klubach rozsianych po całym globie, a jego płyty można znaleźć w każdym szanującym się sklepie muzycznym. Prowadzi własną wytwórnię Recognition (od 1999 roku). Proponowana przez niego muzyka wychodzi daleko poza ramy standardowej, tanecznej selekcji. Artysta mający własną wizję elektroniki, wolnej od komercyjnej presji i koniunkturalizmu.

We will fail. Za projekt odpowiada Aleksandra Grünholz – z wykształcenia projektantka graficzna, z pasji muzyk. W 2014 roku nakładem wydawnictwa MonotypeRec ukazała się jej debiutancka płyta Verstörung zbierając szereg pozytywnych recenzji.

Więcej informacji, formularze rejestracyjne:

https://www.facebook.com/PrzemianyFestiwal

https://www.facebook.com/events/674052342705114/

http://www.kopernik.org.pl/projekty-specjalne/festiwal-przemiany/festiwal-przemiany-2014/

fot. Centrum Nauki Kopernik

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.