Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.



Satellite Addiction – Link

Album „Link” to interesujący punkt w polskiej przestrzeni nowej muzyki.

Przez pierwsze trzy lata działalności, występowali w duecie, pod nazwą Fem Fatale. W pewnym momencie doszli jednak do wniosku, że większą szansę na pełniejsze zinterpretowanie świata, zyskają dzięki kolaboracji z gitarą. Tak właśnie powstał obecny skład, który wypełnili następujący artyści: Emilia Sokołowska–Malec (teksty oraz śpiew), Marcin Szyszkowski (gitary), Sebastian Złotowicz (elektronika).

Teksty zespołu opowiadają historie o problemach, z którymi boryka się współczesny świat. To swojego rodzaju odezwa do resztek empatii, zaufania, więzi społecznych – tak bardzo zredukowanych w czasach globalnej konsumpcji.

Jeśli chodzi o samo brzmienie płyty, to trzeba przyznać, że już po pierwszym odsłuchaniu albumu, zdajemy sobie sprawę z pokaźnej liczby gatunków, którymi żonglują artyści z Wrocławia. To ogólnie pojęty chillout z dużą dawką muzyki down tempo, oraz posiłkowym wsparciem funku, jazzu oraz delikatnymi odpryskami DnB.

https://satelliteaddiction.bandcamp.com

Słuchając tego materiału, doszedłem do wniosku, że został on podzielony (świadomie lub nie), na dwie części. Pierwsza, to liryczna podróż po krańcach ludzkiego umysłu, gdzie lawirowania po mapie egzystencjalizmu nie powstydziłby się sam Albert Camus. Otwierający album, utwór „Opętane miasto” jest idealnym przykładem symbiozy jazzowej perkusji, instrumentu szarpanego oraz pojawiających się gdzieś w tle oraz podbijających wszystko klawiszy.

Następnie mamy do czynienia z kawałkiem „Dead Men”, który dumnie panoszy się między jednym a drugim głośnikiem. Estetyka zbliżona do elektro prezentowanego przez Skinny Patrini. Następne numery spowalniają tempo i dają czas do spokojnej kontemplacji tekstów Sokołowskiej-Malec.

Od utworu „Link”, zaczyna się eksperymentowanie z wtyczkami oraz kontrolerami midi. Pojawiają się zakłócenia właściwe dla muzyki glitch oraz industrialne zapędy, które słychać w utworze „Wake Up”. Chciałbym usłyszeć ten utwór w gmachu opuszczonego kościoła. „Oh My” niesie nas na funkowym riffie, gdzie break beatowe perkusyjne beczki niosą wachlarz dźwięków i emocji. Jeden z moich ulubionych utworów na tej płycie. Kończące przygodę z tą produkcją „Wernisaż w Wytwórni” oraz „Broken Toys”, to wariacje na tempo około 160-170 bpm, gdzie wyraźna drum’n’bassowa estetyka wiedzie swój prym.

W skali 1/6 – z pełną odpowiedzialnością 4+.

20.10.2014 | The Tone Nation Studio

https://soundcloud.com/satellite_addiction

https://www.facebook.com/SatelliteAddiction?fref=ts

 

 

 

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.