Wpisz i kliknij enter

3 pytania – Spisek Jednego

Niedziela, a więc czas na kolejną odsłonę cyklu „Polish Juke rekomendują”, dziś naszym gościem jest Spisek Jednego.

Cykl tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart oraz Symbiotic Sounds.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Piotr Skorupski, czyli Spisek Jednego to człowiek instytucja: producent, organizator, remixer, Dj. Na co dzień współtworzy coraz szerzej doceniane Night Marks Electric Trio oraz wspiera siostry Przybysz w projekcie Archeo. We Wrocławiu Spisek organizuje popularne imprezy jamowe pod szyldem Electro-Acoustic Beat Sessions, jest też współtwórcą kolektywu eventowego Poppa Fats. Poza osadzeniem w jazzujących, hiphopowych i nu-beatowych nurtach Spisek ukazuje ciągoty w stronę innych gatunków, takich jak chociażby juke.


Spisek Jednego – „Bitches, $ & Drinks”

Czego ostatnio słuchasz?
Ostatnio mam zajawkę na rave z lat 90-tych. Myślę, żeby przemycić ducha tamtych lat do moich produkcji. Podobają mi się klasyczne breaki użyte w tych numerach:


Congress – „40 miles”


Nookie – „Give A Little Love” (94 Remix)

Oprócz tego słucham dużo muzyki Gospel. Nic konkretnego. Inspiruje się mocno progresją akordów, co słychać w moich nowych produkcjach
(„She Got Me Like”, „Make It Rain”)

Nad czym obecnie pracujesz?
Przed paroma dniami wraz z Night Marks Electric Trio skończyliśmy remix dla Bilala. Dostaliśmy ekskluzywnie acapellę od jego managera po zeszłorocznym koncercie w Warszawie. Oprócz tego różne szkice dla projektu Archeo (Paulina & Natalia Przybysz). Z solowych rzeczy do skończenia mam cały czas remix Rity Pax, Borixona (bootleg), oraz singiel dla Polish Juke, który zremixowany będzie przez BSN Posse z Hiszpanii.


Night Marks Electric Trio feat. Raashan Ahmad – „Glorious Tune”

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio na Tobie największe wrażenie?
Na pewno Hiatus Kaiyote. Niesamowity jazzowo-dillowski koncert, do tego zawsze trafiający w dźwięk głos Nai Palm. Na pewno też fakt, że bujaliśmy się z nimi następnego, bardzo słonecznego dnia po stolicy sprawił, że zrobili na mnie duże wrażenie. Oprócz tego Sonar Soul na Tauronie – to bardzo niedoceniany zawodnik, który na szczęście ostatnio zdobywa należne nu uznanie.


Hiatus Kaiyote Live Jazz à la Villette

www.facebook.com/SpisekJednego
www.soundcloud.com/spisek1
www.soundcloud.com/night-marks-electric-trio
www.poppafats.com

Autor zdjęcia: Karolina Zajączkowska.







Jest nas ponad 15 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy

Ron Wright & Neil Webb

„Burning Pool” to soundtrack do filmu o Sheffield w wykonaniu dwóch weteranów tamtejszej sceny elektronicznej.