Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”

Setaoc Mass – 53 Degrees North Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Na maksa.

Various Artists – The Warmest Hum
Ania Pietrzak:

Potrzebne odcięcie.



3 pytania – Dubsknit

W trzynastej odsłonie naszego cyklu, przepytujemy Dubsknit, którego najnowsza EP właśnie się ukazała.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek Jednego oraz CLN3000.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Dubsknit znany też pod pseudonimami Sknit lub Richard Murder to kolejny, obok CLN3000 reprezentant DobreBity.pl, na którego utworach udzielali się m. in. Wuzet czy Pezet.


Dubsknit – „Drop”

Czego ostatnio słuchasz?
Co chwile wracam do Om unita i jego LP „Threads”. Głęboki klimat, idealne brzmienie, wiele pomysłów. Ostatnio też wpadł mi w ucho mixtape Reakwon’a, bardzo oldschoolowo, po prostu porządny rap na klasycznych brzmieniach. No i często powracam do klasyki…


Phil Collins – „In The Air Tonight”


Om Unit – „Folding Shadows”


Raekwon – Back Stabbers #tbt 17

Nad czym obecnie pracujesz?
Właśnie skończyłem EP dla Polish Juke, która już powinna być dostępna do ściągnięcia, lada dzień powinna wyjść też LP „We Rob Rave”, którą zrobiłem razem z PZG. Do tego jeszcze robię parę kawałków na nowy mixtape Wuzeta, plus bity dla kilku innych raperów. Co dalej, czas pokaże.


PREVIEW: Dubsknit – Dedicated EP


We Rob Rave promomix by Auricom

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Z ostatnich koncertów / imprez najbardziej pamiętam koncert Entropii w warszawskim klubie „Chmury”. Dobry wpierdol, dobra matematyka, plus perkusja która siała zamęt w każdym utworze. Zmiany tempa, podziałek rytmicznych, miód. Z elektroniki, DMX Krew w Białostockim Metrze. 303 + mpc robi robotę.


Entropia – „Dante”


DMX Krew live, Get Sirius, Moscow

www.dobrebity.pl
www.facebook.com/officialdubsknit
www.soundcloud.com/dubsknit
www.facebook.com/polishjuke

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.