Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



3 pytania – Dubsknit

W trzynastej odsłonie naszego cyklu, przepytujemy Dubsknit, którego najnowsza EP właśnie się ukazała.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek Jednego oraz CLN3000.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Dubsknit znany też pod pseudonimami Sknit lub Richard Murder to kolejny, obok CLN3000 reprezentant DobreBity.pl, na którego utworach udzielali się m. in. Wuzet czy Pezet.


Dubsknit – „Drop”

Czego ostatnio słuchasz?
Co chwile wracam do Om unita i jego LP „Threads”. Głęboki klimat, idealne brzmienie, wiele pomysłów. Ostatnio też wpadł mi w ucho mixtape Reakwon’a, bardzo oldschoolowo, po prostu porządny rap na klasycznych brzmieniach. No i często powracam do klasyki…


Phil Collins – „In The Air Tonight”


Om Unit – „Folding Shadows”


Raekwon – Back Stabbers #tbt 17

Nad czym obecnie pracujesz?
Właśnie skończyłem EP dla Polish Juke, która już powinna być dostępna do ściągnięcia, lada dzień powinna wyjść też LP „We Rob Rave”, którą zrobiłem razem z PZG. Do tego jeszcze robię parę kawałków na nowy mixtape Wuzeta, plus bity dla kilku innych raperów. Co dalej, czas pokaże.


PREVIEW: Dubsknit – Dedicated EP


We Rob Rave promomix by Auricom

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Z ostatnich koncertów / imprez najbardziej pamiętam koncert Entropii w warszawskim klubie „Chmury”. Dobry wpierdol, dobra matematyka, plus perkusja która siała zamęt w każdym utworze. Zmiany tempa, podziałek rytmicznych, miód. Z elektroniki, DMX Krew w Białostockim Metrze. 303 + mpc robi robotę.


Entropia – „Dante”


DMX Krew live, Get Sirius, Moscow

www.dobrebity.pl
www.facebook.com/officialdubsknit
www.soundcloud.com/dubsknit
www.facebook.com/polishjuke

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.