Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.



3 pytania – 25 Grind

„Polish Juke rekomendują” młodego producenta z Szamotuł.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek JednegoCLN3000 oraz Dubsknit.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.


25 Grind – „Gang Jazz”

Czego ostatnio słuchasz?
Każdy kolejny dzień to inny nastrój i inna muzyka. Staram się odkrywać cały czas nowe dźwięki i style muzyczne. Moją uwagę ostatnio przykuł Danny Scrilla z Fluxus EP dla Civil Music. Między innymi znalazły się skrajności brzmieniowe takie jak HIM, Blawan, Wiz Khalifa, Cheef Keef, bo trudno jest w moim przypadku zatrzymać się przy jednym gatunku,wykonawcy czy albumie. Dużo też śledzę wytwórnie Ninja Tune gdzie moim zdaniem wychodzi wiele ciekawych dla moich uszu bangerów. Falty DL z albumem „In The Wild” to przykład dobrej dawki nowoczesnej muzyki elektronicznej w moim guście. Nieschematyczne perkusje połączone z kombinacjami sampli i syntezatorów to ciekawe doświadczenie.

Danny Scrilla – „Fluxus EP”


Blawan – „Why They Hide Their Bodies Under My Garage?”


FaltyDL – „New Haven”

Nad czym obecnie pracujesz?
Obecnie wracam do produkcji po długiej przerwie i zaczynam zupełnie nowy epizod w moim krótkim życiu producenta.Właśnie ukończyłem projekt w stylistyce juke/jungle. To na razie początek tego co mam zamiar zaprezentować.


T.F.Grind – „Mirror”

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Baltic Games w Gdańsku postarało się o świetnych artystów tego roku. Na scenie Cropp Music Stage można było usłyszeć między innymi Mack’a, Fracture czy Dub Phizix z Mc Strategy. Ekipa z Exit Records zrobiła największą furorę nie pozostawiając na mnie suchej nitki. Jeden z lepszych występów jakie zaliczyłem.


Dub Phizix and Strategy Live, Baltic Games 2014

www.facebook.com/dwadziesciapiec.grind
www.soundcloud.com/tfgrind
www.facebook.com/polishjuke

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.