Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”

Setaoc Mass – 53 Degrees North Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Na maksa.

Various Artists – The Warmest Hum
Ania Pietrzak:

Potrzebne odcięcie.



3 pytania – 25 Grind

„Polish Juke rekomendują” młodego producenta z Szamotuł.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek JednegoCLN3000 oraz Dubsknit.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.


25 Grind – „Gang Jazz”

Czego ostatnio słuchasz?
Każdy kolejny dzień to inny nastrój i inna muzyka. Staram się odkrywać cały czas nowe dźwięki i style muzyczne. Moją uwagę ostatnio przykuł Danny Scrilla z Fluxus EP dla Civil Music. Między innymi znalazły się skrajności brzmieniowe takie jak HIM, Blawan, Wiz Khalifa, Cheef Keef, bo trudno jest w moim przypadku zatrzymać się przy jednym gatunku,wykonawcy czy albumie. Dużo też śledzę wytwórnie Ninja Tune gdzie moim zdaniem wychodzi wiele ciekawych dla moich uszu bangerów. Falty DL z albumem „In The Wild” to przykład dobrej dawki nowoczesnej muzyki elektronicznej w moim guście. Nieschematyczne perkusje połączone z kombinacjami sampli i syntezatorów to ciekawe doświadczenie.

Danny Scrilla – „Fluxus EP”


Blawan – „Why They Hide Their Bodies Under My Garage?”


FaltyDL – „New Haven”

Nad czym obecnie pracujesz?
Obecnie wracam do produkcji po długiej przerwie i zaczynam zupełnie nowy epizod w moim krótkim życiu producenta.Właśnie ukończyłem projekt w stylistyce juke/jungle. To na razie początek tego co mam zamiar zaprezentować.


T.F.Grind – „Mirror”

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Baltic Games w Gdańsku postarało się o świetnych artystów tego roku. Na scenie Cropp Music Stage można było usłyszeć między innymi Mack’a, Fracture czy Dub Phizix z Mc Strategy. Ekipa z Exit Records zrobiła największą furorę nie pozostawiając na mnie suchej nitki. Jeden z lepszych występów jakie zaliczyłem.


Dub Phizix and Strategy Live, Baltic Games 2014

www.facebook.com/dwadziesciapiec.grind
www.soundcloud.com/tfgrind
www.facebook.com/polishjuke

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.