Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



3 pytania – 25 Grind

„Polish Juke rekomendują” młodego producenta z Szamotuł.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek JednegoCLN3000 oraz Dubsknit.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.


25 Grind – „Gang Jazz”

Czego ostatnio słuchasz?
Każdy kolejny dzień to inny nastrój i inna muzyka. Staram się odkrywać cały czas nowe dźwięki i style muzyczne. Moją uwagę ostatnio przykuł Danny Scrilla z Fluxus EP dla Civil Music. Między innymi znalazły się skrajności brzmieniowe takie jak HIM, Blawan, Wiz Khalifa, Cheef Keef, bo trudno jest w moim przypadku zatrzymać się przy jednym gatunku,wykonawcy czy albumie. Dużo też śledzę wytwórnie Ninja Tune gdzie moim zdaniem wychodzi wiele ciekawych dla moich uszu bangerów. Falty DL z albumem „In The Wild” to przykład dobrej dawki nowoczesnej muzyki elektronicznej w moim guście. Nieschematyczne perkusje połączone z kombinacjami sampli i syntezatorów to ciekawe doświadczenie.

Danny Scrilla – „Fluxus EP”


Blawan – „Why They Hide Their Bodies Under My Garage?”


FaltyDL – „New Haven”

Nad czym obecnie pracujesz?
Obecnie wracam do produkcji po długiej przerwie i zaczynam zupełnie nowy epizod w moim krótkim życiu producenta.Właśnie ukończyłem projekt w stylistyce juke/jungle. To na razie początek tego co mam zamiar zaprezentować.


T.F.Grind – „Mirror”

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Baltic Games w Gdańsku postarało się o świetnych artystów tego roku. Na scenie Cropp Music Stage można było usłyszeć między innymi Mack’a, Fracture czy Dub Phizix z Mc Strategy. Ekipa z Exit Records zrobiła największą furorę nie pozostawiając na mnie suchej nitki. Jeden z lepszych występów jakie zaliczyłem.


Dub Phizix and Strategy Live, Baltic Games 2014

www.facebook.com/dwadziesciapiec.grind
www.soundcloud.com/tfgrind
www.facebook.com/polishjuke

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.