The Chemical Brothers – No Geography
Jarek Szczęsny:

Wszystkie znane chwyty.

Kucz/Bilińska – Kucz/Bilińska
Jarek Szczęsny:

To nie jest płyta na dzisiejsze czasy.

Logos – Imperial Flood
Paweł Gzyl:

Sielski krajobraz wschodniej Anglii przełożony na awangardowy grime.

Alberich – Quantized Angel
Paweł Gzyl:

Suma wszystkich przemian.

Amnesia Scanner And Bill Kouligas – Lexachast
Jarek Szczęsny:

Taniec z kaktusem.

HVL – Rhythmic Sonatas
Paweł Gzyl:

Jak to się robi w Gruzji.

Marek Kamiński – Not Here
Łukasz Komła:

Patrzeć w gwiazdy leżąc wśród nich.

These New Puritans – Inside The Rose
Maciej Kaczmarski:

Na wzburzonym morzu.

Christian Löffler – Graal (Prologue)
Paweł Gzyl:

Popowo i trance’owo.

Ifriqiyya Electrique – Laylet el Booree
Łukasz Komła:

Jeszcze więcej krwi, potu i transu!

Tommy Four Seven – Veer
Paweł Gzyl:

Brytyjski mocarz powraca wreszcie z nowym albumem.

Stefan Goldmann – Tacit Script
Paweł Gzyl:

Konceptualna awangarda wywiedziona z techno i house’u.

DJ Spider – Democide
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku.

Sonmi451 – Nachtmuziek
Ania Pietrzak:

„Nie przeszkadzać”.



3 pytania – Cuefx

Dziś 3 pytania wędrują do Bytomia. Odpowiada Jacek Latoń aka Cuefx – DJ, producent, aranżer związany z Export Labelem.

Cuefx z zaangażowaniem podszedł do naszych zapytań. Sprawdźcie, czego ciekawego słucha i nad jakimi dźwiękami sam pracuje.

1. Czego ostatnio słuchasz?

W tej chwili słucham Kukan dUb Lagan – to moje odkrycie sprzed tygodnia, przypadkowo znalazłem na youtube i bardzo polubiłem. Producent udostępnia kilka swoich wydawnictw za darmo do ściągnięcia – polecam.

Ogólnie słucham ostatnio sporo muzyki, w której jest dubowa pulsacja, gdzie dubowe rozwiązania są elementem, niekoniecznie fundamentem. Polecam w tym miejscu Blundetto, w którego brzmieniu się zakochałem. Niedawno też poznałem Umberto Echo – którego mieliłem codziennie przez 3 tygodnie. Oczywiście – nie tylko dubem człowiek żyje. Ostatnie wydawnictwo Flying Lotusa na przykład – jest genialne. Jestem fanem kilku wytwórni, w tym TruThoughts – która wydaje świetnych artystów i doskonałe składanki. Lubię składanki – często znajdę jakiś utwór nieznanego mi wcześniej artysty, który zachęca mnie do posłuchania jego innych wydawnictw. A propos TruThoughts – jestem wielkim fanem Quantica i jego ostatni album chcę polecić – w szczególności te afro-breakowe utwory z płyty Magnetica, np. La Plata albo Muevelo Negro. Poza tym niemalże codziennie słucham różnych rzeczy – często przypadkowych, a czasem wracam do starszych wydawnictw, które lubię. Jeśli chodzi o moje słuchanie, to jest raczej kolorowo, z akcentem na dubowe pulsacje.

2. Nad czym teraz pracujesz?

Kontynuuję pracę nad live projektami Cuefx Band oraz Babie Lato. Jeśli chodzi o ten pierwszy, to niedawno ukazał się singiel, który jest efektem pracy nad kolejną EP. Projekt wciąż się rozwija, pojawiają się nowe pomysły, fuzje brzmień i rozwiązań. Skład jest niezmienny od początku, czyli 2012 roku:  Aga Twardoch – wokal, Robert Zająć – gitara, Aleksander Papierz – saksofon, ja – elektronika, syntezatory i rytmika. Niedawno na stałe dołączył do nas Michał Rosa Rosicki, który czuwa nad naszym brzmieniem. Zmieniamy trochę formułę grania na żywo, wynika to ze zmiany technologii mojego soundsystemu. Obecnie przygotowujemy się do koncertu w ramach JazzArt Festiwal w Katowicach – bardzo się cieszę, że zostaliśmy zaproszeni na ten właśnie festiwal, bo mamy tutaj możliwość pokazania naszej muzyki w szerszym jej aspekcie, pod względem improwizacji, freejazzu i noise – gdzie wcześniejsze sytuacje koncertowe miały inny charakter, a materiał był bardziej zbliżony do brzmienia z płyty.

Po drugie: projekt Babie Lato, który współtworzę w duecie z wokalistą i tekściarzem Marcinem Babko. Po wydaniu debiutanckiej EP ”Zachodnia kraina” pod koniec 2014 r., pracujemy nad wydaniem remiksów i wersji instrumentalnych utworów. Zaprosiliśmy do współpracy m. in. Meeting by Chance, czyli solowy projekt Marcina Cichego ze Skalpela, Lover Entrance, Printempo, Dominika Strycharskiego i Kubę Łukę. Każdy z nich reprezentuje bardzo odmienną wrażliwość muzyczną, co powinno dać ciekawy efekt na płycie. Planujemy wydanie w marcu b.r. wersji digital, a jeśli finanse nam pozwolą to będzie również płyta CD. Muszę dodać, że Babie Lato gramy na żywo w systemie kwadrofonicznym i to wymaga ode mnie dodatkowego zaangażowania, jeśli chodzi o kwestie technologiczne i planowania dźwięku w przestrzeni. Taka forma jest dla mnie czymś nowym i pasjonującym – uwielbiam to. Nie wykluczam żywego grania Cuefx Band również w kwadrofonii, jeśli tylko będą takie możliwości techniczne.

Oprócz wspomnianych projektów, zrobiłem ostatnio kilka remiksów, które powoli będą się ukazywać. Coraz częściej chodzi mi po głowie konceptualny powrót w stronę mojej płyty International Post-War Chill, gdzie było dużo awangardy, przestrzeni, a forma i treść  były dużo bardziej wymagające w stosunku do tego, co robię obecnie. To jednak wymagałoby ode mnie skupienia na tym jednym projekcie i spokoju, co na tym etapie jest trudne do osiągnięcia. Mam taką potrzebę, wrócić do „trudnej muzyki”, chciałbym rozpocząć realizację tych pomysłów w tym roku.

3. Jaki koncert/występ muzyczny zrobił na Tobie ostatnio największe wrażenie? ?

Przyznaję, że w porównaniu z poprzednimi latami nie chodzę ostatnio zbyt często na koncerty. Jest to spowodowane tym, ze dużo gram w różnych miejscach, jestem w rozjazdach i dużo pracuję. Nie ma nic lepszego, niż granie, ale odbieranie muzyki na żywo jest doświadczeniem równie ważnym dla mnie. Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w koncertach niejako „przy okazji” – tak znalazłem się na koncercie Pink Freud plays Autechre w katowickiej Hipnozie, gdzie asystowałem Michałowi Rosickiemu podczas rejestracji koncertu. To było trzecie wykonanie tego materiału, jakie widziałem na żywo i muszę przyznać, że bardzo podoba mi się interpretacja typowo elektronicznej, syntetycznej muzyki i adaptacja jej na instrumenty żywe. Była dobra energia, fajny klimat, bardzo dobry koncert, z którego będzie płyta. Już teraz mogę ją polecić. Mam nadzieję, że nadrobię nieobecności koncertowe niebawem na JazzArt Festiwalu.

Profil na Facebooku »Profil na YouTube »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.