Kompozyt – Hybridism
Jarek Szczęsny:

Rozbudzić może uśpione pokłady filozoficznej głębi.

New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.



Glover/Perreault – Freight 1110 Through Greensboro

Amerykański avant-folk po raz kolejny podaje dłoń minimalizmowi.

Kaseta „Freight 1110 Through Greensboro” to nie pierwsze wspólne wydawnictwo Austina Glovera (skrzypce, saksofon, harmonijka, fortepian, mbira, elektronika, głos) i Erica Perreaulta (wiolonczela, harmonijka, fortepian, głos), jakie ukazało się nakładem oficyny Full Spectrum z Oakland. Sam tytuł płyty nawiązuje do bardzo ruchliwej ulicy w mieście Greensboro, w stanie Karolina Północna, przy której ci artyści niegdyś mieszkali. Wspomnę, że tych muzyków należy też kojarzyć z projektem Andrew Weathers Ensemble.

Na „Freight 1110 Through Greensboro” znalazło się dziewięć wciągających kompozycji. Z jednej strony Amerykanie podążają w stronę avant-folku spod znaku Smoga (Billa Callahana) i Sama Amidona (czuć ten klimat Appalachów), a z drugiej – eksperymentują z formą bliższą Eugene’a Chadbourne’a, Henry’ego Flynta czy Charlesa Ive’a. Glover i Perreault zwinnie poruszą się między tradycją (np. Południa USA), a współczesną odmianą muzyki folkowej zanurzonej w minimalizmie. W warstwie tekstowej artyści odwołują się do twórczości wielkich pisarzy, takich jak E. E. Cummings i William Butler Yeats, a same partie wokalne Glovera i Perreaulta zasługują na spore uznanie. „Freight 1110 Through Greensboro” to znakomita porcja nieoczywistych dźwięków.

02.03.2015 | Full Spectrum

 

Strona Full Spectrum »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.