Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.



Podwórko

Efektowne techno staje się powoli polską specjalnością.

Kasia Morawska (czyli nasza redakcyjna koleżanka – Kasia Zmora), Paweł Janeda i Karol Diabot Ząbek zaczynali od organizowania klubowych imprez we Wrocławiu. Jednocześnie prezentowali swą ulubioną muzykę wRadiu Luz. W końcu swoją znajomość rodzimej sceny techno postanowili skapitalizować w postaci własnej wytwórni – Strikt. Pierwsze jej wydawnictwo wskazuje, że była to jak najbardziej słuszna decyzja.

Zestaw otwiera projekt Concept Of Thrill – i jego „Closer To The Ground” jest idealnym utworem na inaugurację wytwórni. Kompozycję wiedzie sprężysty puls, na który nakładają się rozwibrowane akordy o dubowym tonie. Jakby tego było mało – w finale rozbrzmiewają echa oldskulowego trance’u – w postaci acidowych wibracji rodem z frankfurckiej klasyki początku lat 90. Tomek Jedynak w swoim „Why” stawia na mniej przestrzenne granie. Zdecydowany bit niesie tutaj laboratoryjną partię syntezatorów, przywołując wspomnienie klasyków minimal techno z repertuaru Roberta Hooda.

Piotr Klejment wprowadza do zestawu mocniejszą energię taneczną. Jego „KD’s Track” dudni twardym rytmem – a imprezowy klimat kompozycji podkreślają mieniące się akordy modulowanych klawiszy. Co ciekawe – tu też słychać echa twórczości Roberta Hooda – ale w wersji Floorplan. Płytę wieńczy najbardziej chmurne nagranie w kolekcji – „Tempus Fugit” projektu Krypt. Oszczędne techno nasycone dronowymi wyziewami, które uzupełnia złowieszcza wokaliza, mogłoby z powodzeniem znaleźć się choćby w katalogu Northern Electronics.

Niedawno chwaliliśmy debiut nowej polskiej wytwórni iDo. Teraz znów mamy okazję w samych superlatywach pisać o kolejnej inicjatywie wydawniczej na rodzimej scenie elektronicznej. Strikt prezentuje się w jak najlepszym stylu – modnie, nowocześnie, kreatywnie. Nic – tylko czekać na kolejne efekty działalności wytwórni. Jak tak dalej pójdzie – to kolejną specjalnością Polski po bigosie i Chopinie, będzie… dobre techno!

Strikt 2015

www.facebook.com/striktaudycja

www.soundcloud.com/striktlabel

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. jędrek

    muzyka wychodzi zdecydowanie lepiej niż politykowanie – czyli techno do ław sejmowych 🙂 pozdrawiamy & popieramy