Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”



3 pytania – Tomasz „Burza” Burzec

Powraca kolejna odsłona cyklu „Polish Juke rekomendują”, tym razem przepytujemy czołowego footworkowego tancerza.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek JednegoCLN3000, Dubsknit25 GrindTVB oraz Entur a.k.a. Skeletone.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Tomasz Burzec – z tańcem ma do czynienia od 2000 roku. Jak sam mówi, miał szczęście, że trafił na swojej drodze na takich ludzi jak Jacek Gębura („Arkadia”) oraz Krzysztof Mazur („Scandal”). Swoje umiejętności doskonalił na wielu międzynarodowych i krajowych warsztatach tanecznych pod okiem tak znanych instruktorów jak: Moncell Ill Cosby Durden, John Agesilas, Cricket, Tweetie, Buddha Stretch, Loose Joint, Terry Wright, a także Henry Link.
Po uzyskaniu uprawnień instruktora (w Egurolla Dance Studio) prowadził zajęcia w stylach Hip-Hop, Locking i House. Obecnie jest członkiem zespołu Yes Yes Y’all, będącego kontynuacją zespołu „Scandal”. Tomasz Burzec zwrócił ostatnimi czasy swoje zainteresowania w kierunku footworku, a przed kilkoma dniami miał premierę pierwszy rodzimy footworkowy teledysk, w którym zatańczył „Burza”.


Lux Familiar – U Wnt Mr + Benncart

Czego ostatnio słuchasz?
W ostatnim czasie, czyli blisko od pół roku, bardzo mocno zaangażowałem się w takie formy taneczne jak Footwork oraz Jitting. To „zmusza” mnie również do poszukiwań muzycznych w tych stylach. Jeśli znasz jeden „klawy kawałek”, to później już szukanie idzie z górki. Nie jest jednak tak, że nagle zmieniłem preferencje taneczno-muzyczne. W dalszym ciągu lubię posłuchać Hip-Hop, Funku oraz oczywiście House. Poniżej kilka przykładów z tego co ostatnio słucham:


Kanye West – Driveslow (Shashu remix)


Dj Earl – „Teklife Or Nolife”


A Tribe Called Quest – „Bonita Applebum”


Streetwize – „Rock The Boat”

Nad czym obecnie pracujesz?
Obecnie mam manię na punkcie koordynacji i izolacji w ciele. Po takich ćwiczeniach czuję się jednak dużo swobodniej i pewniej, bo znam lepiej swoje ciało i swoje możliwości. Czysto tanecznie, kombinuję z modyfikacją danych movesów, powiększając swoją bazę ruchową. Baczniejszą uwagę staram się również zwrócić na feeling w Housie i Hip-Hopie.


Finał House – Adam vs. Burza | Back in the Day vol. 2

Jaki cudzy występ (taneczny lub koncert) zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Raczej nie chodzę na koncerty, jeśli miałbym coś wskazać to coś z hip-hopu, na pewno Krs-One, Masta Ace czy Looptroop Rockers podczas festiwalu Gdańsk Dźwiga Muzę w 2013. Poza tym jestem pod wrażeniem każdego filmiku jaki znajdę o King Charlesie i Footworkingz oraz Jitting Jesusie. Każdy z nich robi na mnie piorunujące wrażenie i inspiruje do działania, ale najpozytywniejsze emocje w ostatnim czasie wywołało u mnie poniższe video:


Jitting Jesus / DON SNIPES ( Jittin’ Genius ) „JITTIN HAS RISEN” ( Detroit Jit ) STEP 4


KRS-One, Gdańsk Dźwiga Muzę

www.facebook.com/polishjuke

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.