Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



Liaisons Dangereuses – Liaisons Dangereuses

Winylowa reedycja jednego z najbardziej inspirujących albumów w historii muzyki elektronicznej.

W styczniu tego roku za sprawą oficyny Soulsheriff Records do sprzedaży trafiło nowe wydanie debiutanckiej płyty efemerycznego projektu Liaisons Dangereuses. Materiał poddano całkowitemu remasteringowi w berlińskim studiu Dubplates & Mastering, a nad procesem czuwał Christoph Grote-Beverborg (CGB).

Formacja Liaisons Dangereuses pojawiła się na niemieckiej scenie nowofalowej w roku 1981 gdy do duetu CHBB powstałego z inicjatywy Chrislo Haasa, występującego wcześniej
w Deutsch Amerikanische Freundschaft oraz Beate Bartel, mającej za sobą krótką, acz burzliwą karierę w złożonej wyłącznie z pań, post-punkowej kapeli, Mania D dołączył szesnastoletni wówczas wokalista Krishna Goineau, śpiewający dotąd w załodze Xeerox.

W październiku ’81 nakładem Teldec Import Service ukazało się pełnowymiarowe wydawnictwo tria zatytułowane po prostu Liaisons Dangereuses (z franc. niebezpieczne związki). Na krążku znalazło się 10 utworów z muzyką spółki Haas-Bartel oraz francusko
i hiszpańskojęzycznymi tekstami Goineau.

Dzieło nie było jednorodne pod względem stylistycznym. Stanowiło oryginalną mieszankę punkowej buty, industrialnego zgiełku, nowofalowego chłodu i twardego beatu. Konglomerat przedziwnych dźwięków okraszony melorecytowanymi lub skandowanymi partiami wokalnymi młodziutkiego Krishny.

Materiał będący raczej luźnym zbiorem muzycznych szkiców niż podporządkowaną jakiejś myśli przewodniej całością ukazywał Liaisons Dangereuses jako odważnych, ale i sprawnych technicznie eksperymentatorów. Potrafiących hipnotyzować rytmem (Mystere Dans Le Brouillard), a także tworzyć wciągające i napawające lękiem słuchowiska (Aperitif De La Mort). Hołdujących minimalistycznej tanecznej estetyce (najlepszym przykładem fenomenalne Los Ninos Del Parque) tudzież sięgających po tradycyjne instrumentarium (saksofon w Etre Assis Ou Danser).


Album nie doczekał się kontynuacji. „Niebezpieczne Związki” uległy rozwiązaniu (sic!) po serii koncertów w roku 1982. Genialne trio, uznawane dziś za prekursorów Electronic Body Music i stawiane w jednym rzędzie obok takich tuzów jak D.A.F. czy Portion Control zniknęło bezpowrotnie. 11 lat temu zmarł bowiem Chrislo Haas. W takim kontekście reedycja Soulsheriff Records nabiera jeszcze większego znaczenia.

Soulsheriff Records 2015

facebook

witryna Soulsheriff Records

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.