Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



Liaisons Dangereuses – Liaisons Dangereuses

Winylowa reedycja jednego z najbardziej inspirujących albumów w historii muzyki elektronicznej.

W styczniu tego roku za sprawą oficyny Soulsheriff Records do sprzedaży trafiło nowe wydanie debiutanckiej płyty efemerycznego projektu Liaisons Dangereuses. Materiał poddano całkowitemu remasteringowi w berlińskim studiu Dubplates & Mastering, a nad procesem czuwał Christoph Grote-Beverborg (CGB).

Formacja Liaisons Dangereuses pojawiła się na niemieckiej scenie nowofalowej w roku 1981 gdy do duetu CHBB powstałego z inicjatywy Chrislo Haasa, występującego wcześniej
w Deutsch Amerikanische Freundschaft oraz Beate Bartel, mającej za sobą krótką, acz burzliwą karierę w złożonej wyłącznie z pań, post-punkowej kapeli, Mania D dołączył szesnastoletni wówczas wokalista Krishna Goineau, śpiewający dotąd w załodze Xeerox.

W październiku ’81 nakładem Teldec Import Service ukazało się pełnowymiarowe wydawnictwo tria zatytułowane po prostu Liaisons Dangereuses (z franc. niebezpieczne związki). Na krążku znalazło się 10 utworów z muzyką spółki Haas-Bartel oraz francusko
i hiszpańskojęzycznymi tekstami Goineau.

Dzieło nie było jednorodne pod względem stylistycznym. Stanowiło oryginalną mieszankę punkowej buty, industrialnego zgiełku, nowofalowego chłodu i twardego beatu. Konglomerat przedziwnych dźwięków okraszony melorecytowanymi lub skandowanymi partiami wokalnymi młodziutkiego Krishny.

Materiał będący raczej luźnym zbiorem muzycznych szkiców niż podporządkowaną jakiejś myśli przewodniej całością ukazywał Liaisons Dangereuses jako odważnych, ale i sprawnych technicznie eksperymentatorów. Potrafiących hipnotyzować rytmem (Mystere Dans Le Brouillard), a także tworzyć wciągające i napawające lękiem słuchowiska (Aperitif De La Mort). Hołdujących minimalistycznej tanecznej estetyce (najlepszym przykładem fenomenalne Los Ninos Del Parque) tudzież sięgających po tradycyjne instrumentarium (saksofon w Etre Assis Ou Danser).


Album nie doczekał się kontynuacji. „Niebezpieczne Związki” uległy rozwiązaniu (sic!) po serii koncertów w roku 1982. Genialne trio, uznawane dziś za prekursorów Electronic Body Music i stawiane w jednym rzędzie obok takich tuzów jak D.A.F. czy Portion Control zniknęło bezpowrotnie. 11 lat temu zmarł bowiem Chrislo Haas. W takim kontekście reedycja Soulsheriff Records nabiera jeszcze większego znaczenia.

Soulsheriff Records 2015

facebook

witryna Soulsheriff Records

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.