Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.

Kompozyt – Hybridism
Jarek Szczęsny:

Rozbudzić może uśpione pokłady filozoficznej głębi.



Jacek Sienkiewicz tworzy z Maxem Lodebauerem

Efektem polsko-niemieckiej kooperacji jest nowa EP-ka w katalogu Recognition – „Ridges”.

Wydawnictwo to efekt twórczego spotkania weterana improwizacyjnej elektroniki, Maxa Loderbauera, który współtworzył m.in. Sun Electric, gra w Moritz von Oswald Trio, a także od lat pracuje z Ricardo Villalobosem, oraz spiritus movens warszawskiego labelu Recognition – Jacka Sienkiewicza.

Spotkanie to rozgrywa się nie tylko na planie badania dźwięku i budowania złożonej struktury, ale i wspólnego obu twórcom zainteresowania specyficzną aurą gór: Alp (Loderbauer) i Tatr (Sienkiewicz), a także wokalną kulturą zamieszkujących je społeczności. W wyniku tej głęboko introspektywnej konfrontacji dwóch pokrewnych wrażliwości i światów wyobraźni powstały dwie kompozycje w duchu kontemplacyjnej muzyki elektronicznej.

To elektronika powstająca poza kontekstem trendów, a jednocześnie wpisująca się w badania innych szlachetnych prekursorów – od transylwańskich hymnów Popol Vuh w „Nosferatu” Herzoga przez słuchowiska konkretne i reportaże z lodowca Lionela Marchetti, po himalaistyczny soundtrack Simona Fishera Turnera.

Przeszło 20 minut materiału zawartego na „Ridges” dokumentuje badawczą pasję muzyków, zaś dla słuchaczy może stanowić zaproszenie do imaginacyjnych podróży dźwiękowych.

www.recognition.pl

www.recognition.bandcamp.com

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.