jitwam. – Honeycomb
Ania Pietrzak:

Indie, medytacja i ciepły funk.

Benjamin Fröhlich – Amiata
Paweł Gzyl:

Bezpretensjonalna kolekcja tanecznych sztosów.

Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.



Jacek Sienkiewicz tworzy z Maxem Lodebauerem

Efektem polsko-niemieckiej kooperacji jest nowa EP-ka w katalogu Recognition – „Ridges”.

Wydawnictwo to efekt twórczego spotkania weterana improwizacyjnej elektroniki, Maxa Loderbauera, który współtworzył m.in. Sun Electric, gra w Moritz von Oswald Trio, a także od lat pracuje z Ricardo Villalobosem, oraz spiritus movens warszawskiego labelu Recognition – Jacka Sienkiewicza.

Spotkanie to rozgrywa się nie tylko na planie badania dźwięku i budowania złożonej struktury, ale i wspólnego obu twórcom zainteresowania specyficzną aurą gór: Alp (Loderbauer) i Tatr (Sienkiewicz), a także wokalną kulturą zamieszkujących je społeczności. W wyniku tej głęboko introspektywnej konfrontacji dwóch pokrewnych wrażliwości i światów wyobraźni powstały dwie kompozycje w duchu kontemplacyjnej muzyki elektronicznej.

To elektronika powstająca poza kontekstem trendów, a jednocześnie wpisująca się w badania innych szlachetnych prekursorów – od transylwańskich hymnów Popol Vuh w „Nosferatu” Herzoga przez słuchowiska konkretne i reportaże z lodowca Lionela Marchetti, po himalaistyczny soundtrack Simona Fishera Turnera.

Przeszło 20 minut materiału zawartego na „Ridges” dokumentuje badawczą pasję muzyków, zaś dla słuchaczy może stanowić zaproszenie do imaginacyjnych podróży dźwiękowych.

www.recognition.pl

www.recognition.bandcamp.com

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.