Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



X-NaVI:et – Dead City Voice / Remix Project

Poczujcie oddech wszechświata wraz z X-NaVI:et.

W ostatnich tygodniach pojawiły się bardzo ciekawe remiksy i to z różnych estetyk, oczywiście mam tu na myśli eksperymenty wychodzące szeroko poza krąg szablonowych rozwiązań. W pierwszej kolejności wymieniłbym album „Ma.Org Pa.Git Re.Mx” (recenzja), przedstawiający interpretacje utworów norweskiego artysty Alexandera Rishauga. W dalszej kolejności mamy niedawno wydany przez Denovali longplay „The Unified Field Reconstructed” (recenzja) duetu Piano Interrupted. Niejako zwieńczeniem tej remiksowej szarży, jest płyta Rafała Iwańskiego nagrywającego m.in. jako X-NaVI:et – „Dead City Voice / Remix Project”, gdzie tacy twórcy jak Yannick Franck, Pure (Peter Votava), Z’EV (Stefan Joel Weisser) Stara Rzeka (Kuba Ziołek), Rapoon (Robin Storey) i Mirt przygotowali własne wersje kompozycji, które oryginalnie pochodzącą z „Dead City Voice” (2013).

Kiedyś DJ Spooky powiedział: dajcie mi dwie płyty, a stworzę wam wszechświat… Te słowa w przypadku „Dead City Voice / Remix Project” mają szczególne znaczenie, bo artyści pracujący nad remiksami X-NaVI:et skupili się nie tyle na finalnych wersjach utworów, lecz na poszczególnych ścieżkach każdego z nagrań, a także weszli jeszcze głębiej w świat kosmicznych przestrzeni. Materiał otwierają kompozycje Yanicka Francka („1+1=1”) i Pure’a („Mutagenocidecadentia”), stając się swoistym drenażem dla naszej podświadomości – inspirujące. Z’EV z kolei przenosi nas bliżej metalicznych/industrialnych dźwięków, a Stara Rzeka („Tinnitus Auris”) płynie wartkim nurtem przy rytmie akustycznej gitary i dronów – dobry pomysł z żywym brzmieniem wśród syntetycznej elektroniki.

Nawet Rapoon („Garden Paradox”) zaskoczył mnie pozytywnie i wszedł na wyżyny swoich umiejętności, gdyż niestety ostatnimi czasy jego solowe nagrania utrzymują się raczej na słabym poziomie. Tu pokazał, że potrafi sypnąć astroidalno-cyfrowym strumieniem dźwięków – tak jak robił to w latach 90. Mirt („Luna 369 Park”) zaś znakomicie wycisza całość, prezentując delikatny i oniryczny ambient. „Dead City Voice / Remix Project” to przykład nieograniczonej wyobraźni twórców, którzy oprócz własnego stylu i języka, mają też odwagę kreować swoją muzyczną wizję wszechświata.

23.03.2015 | Instant Classic (CD, limitowana edycja 200 kopii)

 

Strona Instant Classic »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.