Immortal Onion – Ocelot of Salvation
Jarek Szczęsny:

Wielowarstwowa cebula.

Lee Gamble – Mnestic Pressure
Paweł Gzyl:

Od nowoczesnej bass music do klasycznego IDM-u.

Special Request – Belief System
Paweł Gzyl:

Wyznanie wiary w połamane rytmy.

Speech Debelle – Tantil before I breathe
Jarek Szczęsny:

Miłość, gniew, problemy rasowe, tożsamościowe oraz rozedrgany obraz rzeczywistości.

Johannes Heil – Gospel
Paweł Gzyl:

Jedenasty album w dorobku niemieckiego weterana.

Ziúr – U Feel Anything?
Kasia Jaroch:

Producentka z Berlina nie oczekuje twojej sympatii.

Nosaj Thing – Parallels
Bartek Woynicz:

Drift -> Home -> Fated -> Parallels…

Kaitlyn Aurelia Smith – The Kid
Jarek Szczęsny:

Dziecięca perspektywa.

Juju & Jordash – Sis-Boom-Bah
Paweł Gzyl:

Powiew ciepłego wiatru znad pustyni.

Normal Echo – Kaskady
Jarek Szczęsny:

Szczęsny o Szczęsnym.

Abatwa (The Pygmy) – Why Did We Stop Growing Tall?
Łukasz Komła:

Nieczęsto stykamy się z muzyką z Rwandy, kraju dotkniętego krwawym ludobójstwem.

Krikor Kouchian – Pacific Alley
Paweł Gzyl:

Nocny spacer po plaży nad Pacyfikiem.

Shorelights – Summer Cottage Soundscapes
Paweł Gzyl:

Trzech dżentelmenów nad jeziorem.

Širom – I Can Be a Clay Snapper
Łukasz Komła:

Słoweńskie trio uczyniło z tradycji przyszłość.  

Kara Lis Coverdale & LXV – Sirens

Lekkość, przestrzeń, świeżość

Subtelność dźwiękowych struktur tworzonych przez Kanadyjkę Kara-Lis Coverdale oraz Amerykanina Davida Suttona wydającego pod pseudonimem LXV mogliśmy już doskonale poznać przy okazji kaset Aftertouches i Spectral Playmate, które zaprezentowała wytwórnia Sacred Phrases. Po solowych wydawnictwach artyści zdecydowali się połączyć swoje siły. Efekt współpracy – album Sirens – ukazał się właśnie w Umor Rex.

K-LC_LXV_(Photo by Tom Draper)

Kara-Lis Coverdale zdobywała i kształtowała swoje muzyczne umiejętności przez lata – zarówno doskonaląc grę na instrumentach, jak i tworząc własne kompozycje. Jest autorką ścieżek do kilku reklam, przedstawień i historycznych filmów dokumentalnych. Od 2012 roku współpracuje z Timem Heckerem – to między innymi jej wkład przyczynił się do ostatecznego kształtu świetnie przyjętego albumu Virgins. Co ciekawe, na co dzień zajmuje się prowadzeniem chóru i grą na organach w kościele w Montrealu.

Doświadczenie Kanadyjki zdobyte podczas pracy nad ludzkim głosem połączyło się z eksperymentalną wizją muzyki Suttona po prostu znakomicie. Ich wspólny materiał obfituje w ciepłe, melodyjne eksperymenty wzbogacone kojącym dźwiękiem ludzkiego głosu. Raz głos ten urywa się, co przywodzi na myśl wariacje Holly Herndon, innym razem składa się na śpiew tytułowych syren, który złożony z ambientowymi eksperymentami Suttona, tworzy niezwykle bogaty pejzaż melodii.

Jak twierdzą autorzy,  „Sirens narodziło się z inspiracji związkiem, jaki potrafią stworzyć uwodzenie i przemoc”. Słuchacz jednak styka się tylko z pierwszą składową owego związku, o drugiej zupełnie nie pamiętając. Drony z Tunnel Vision, Disney przypominające próbę chóru, szumiące wodą Borrowed memory (from), przepiękne Informant – wszystkie partie płyty pobudzają wyobraźnię odbiorcy z taką samą siłą, przenosząc go do świata morza i syren.

Tracklista:

01. Tunnel Vision
02. Territory of subtle entries
03. Disney
04. Grigori in Jakarta
05. Buffering landscape
06. Subfall (to)
07. Borrowed memory (from)
08. Informant

Umor Rex | 2015

K-LC / SOUNDCLOUD
LXV / SOUNDCLOUD
UMOR REX / SOUNDCLOUD

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.