Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.



Kara Lis Coverdale & LXV – Sirens

Lekkość, przestrzeń, świeżość

Subtelność dźwiękowych struktur tworzonych przez Kanadyjkę Kara-Lis Coverdale oraz Amerykanina Davida Suttona wydającego pod pseudonimem LXV mogliśmy już doskonale poznać przy okazji kaset Aftertouches i Spectral Playmate, które zaprezentowała wytwórnia Sacred Phrases. Po solowych wydawnictwach artyści zdecydowali się połączyć swoje siły. Efekt współpracy – album Sirens – ukazał się właśnie w Umor Rex.

K-LC_LXV_(Photo by Tom Draper)

Kara-Lis Coverdale zdobywała i kształtowała swoje muzyczne umiejętności przez lata – zarówno doskonaląc grę na instrumentach, jak i tworząc własne kompozycje. Jest autorką ścieżek do kilku reklam, przedstawień i historycznych filmów dokumentalnych. Od 2012 roku współpracuje z Timem Heckerem – to między innymi jej wkład przyczynił się do ostatecznego kształtu świetnie przyjętego albumu Virgins. Co ciekawe, na co dzień zajmuje się prowadzeniem chóru i grą na organach w kościele w Montrealu.

Doświadczenie Kanadyjki zdobyte podczas pracy nad ludzkim głosem połączyło się z eksperymentalną wizją muzyki Suttona po prostu znakomicie. Ich wspólny materiał obfituje w ciepłe, melodyjne eksperymenty wzbogacone kojącym dźwiękiem ludzkiego głosu. Raz głos ten urywa się, co przywodzi na myśl wariacje Holly Herndon, innym razem składa się na śpiew tytułowych syren, który złożony z ambientowymi eksperymentami Suttona, tworzy niezwykle bogaty pejzaż melodii.

Jak twierdzą autorzy,  „Sirens narodziło się z inspiracji związkiem, jaki potrafią stworzyć uwodzenie i przemoc”. Słuchacz jednak styka się tylko z pierwszą składową owego związku, o drugiej zupełnie nie pamiętając. Drony z Tunnel Vision, Disney przypominające próbę chóru, szumiące wodą Borrowed memory (from), przepiękne Informant – wszystkie partie płyty pobudzają wyobraźnię odbiorcy z taką samą siłą, przenosząc go do świata morza i syren.

Tracklista:

01. Tunnel Vision
02. Territory of subtle entries
03. Disney
04. Grigori in Jakarta
05. Buffering landscape
06. Subfall (to)
07. Borrowed memory (from)
08. Informant

Umor Rex | 2015

K-LC / SOUNDCLOUD
LXV / SOUNDCLOUD
UMOR REX / SOUNDCLOUD

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.