Jonas Kopp – Cosmic Control Center EP
Krystian Zakrzewski:

Jonas dalej na orbicie.

SassyBlack – New Black Swing
Jarek Szczęsny:

Połowa THEESatisfaction solo.

Karen Gwyer – Rembo
Ania Pietrzak:

Okazuje się, że twarde i szybkie techno może być ciepłe.

Marc Romboy & Dortmunder Philharmoniker – Reconstructing Debussy
Paulina Miedzińska:

Gdzie ten Debussy?

Civvie – Inheritance
Jarek Szczęsny:

Wolność i improwizacja.

Urbanski – Selected Works
Ania Pietrzak:

Muzyczny lek dla wrażliwców, chroniący ich dłonie przed zranieniem.

Andromeda Mega Express Orchestra – Vula
Jarek Szczęsny:

18-osobowa kamanda wywodząca się z Berlina.

Katharina Klement – peripheries
Łukasz Komła:

Austriacka eksperymentatorka wybrała się do Belgradu, żeby odpowiedzieć sobie na kilka pytań związanych z fonosferą tego miejsca.

Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson ‎– Negative Chambers
Mateusz Piżyński:

Harmonia zdefiniowana przez abstrakcyjny i bliżej niezlokalizowany folk.

Pan Daijing – Lack
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów roku.

Kelly Lee Owens – Kelly Lee Owens
Jarek Szczęsny:

Wszystkie grzechy debiutu.

Sharif Sehnaoui / Adam Gołębiewski – Meet The Dragon
Łukasz Komła:

Skrzyżowanie kultur w awangardzie.

Post Scriptum – Until You Drop EP
Paweł Gzyl:

Nasz rodak w barwach Sonic Groove.

Arcade Fire – Everything Now
Jarek Szczęsny:

Złocona bombka.

Kara Lis Coverdale & LXV – Sirens

Lekkość, przestrzeń, świeżość

Subtelność dźwiękowych struktur tworzonych przez Kanadyjkę Kara-Lis Coverdale oraz Amerykanina Davida Suttona wydającego pod pseudonimem LXV mogliśmy już doskonale poznać przy okazji kaset Aftertouches i Spectral Playmate, które zaprezentowała wytwórnia Sacred Phrases. Po solowych wydawnictwach artyści zdecydowali się połączyć swoje siły. Efekt współpracy – album Sirens – ukazał się właśnie w Umor Rex.

K-LC_LXV_(Photo by Tom Draper)

Kara-Lis Coverdale zdobywała i kształtowała swoje muzyczne umiejętności przez lata – zarówno doskonaląc grę na instrumentach, jak i tworząc własne kompozycje. Jest autorką ścieżek do kilku reklam, przedstawień i historycznych filmów dokumentalnych. Od 2012 roku współpracuje z Timem Heckerem – to między innymi jej wkład przyczynił się do ostatecznego kształtu świetnie przyjętego albumu Virgins. Co ciekawe, na co dzień zajmuje się prowadzeniem chóru i grą na organach w kościele w Montrealu.

Doświadczenie Kanadyjki zdobyte podczas pracy nad ludzkim głosem połączyło się z eksperymentalną wizją muzyki Suttona po prostu znakomicie. Ich wspólny materiał obfituje w ciepłe, melodyjne eksperymenty wzbogacone kojącym dźwiękiem ludzkiego głosu. Raz głos ten urywa się, co przywodzi na myśl wariacje Holly Herndon, innym razem składa się na śpiew tytułowych syren, który złożony z ambientowymi eksperymentami Suttona, tworzy niezwykle bogaty pejzaż melodii.

Jak twierdzą autorzy,  „Sirens narodziło się z inspiracji związkiem, jaki potrafią stworzyć uwodzenie i przemoc”. Słuchacz jednak styka się tylko z pierwszą składową owego związku, o drugiej zupełnie nie pamiętając. Drony z Tunnel Vision, Disney przypominające próbę chóru, szumiące wodą Borrowed memory (from), przepiękne Informant – wszystkie partie płyty pobudzają wyobraźnię odbiorcy z taką samą siłą, przenosząc go do świata morza i syren.

Tracklista:

01. Tunnel Vision
02. Territory of subtle entries
03. Disney
04. Grigori in Jakarta
05. Buffering landscape
06. Subfall (to)
07. Borrowed memory (from)
08. Informant

Umor Rex | 2015

K-LC / SOUNDCLOUD
LXV / SOUNDCLOUD
UMOR REX / SOUNDCLOUD

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.