Kompozyt – Hybridism
Jarek Szczęsny:

Rozbudzić może uśpione pokłady filozoficznej głębi.

New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.



Adam Gołębiewski – In Front of Their Eyes

Jesteście gotowi na włożenie swojej głowy do środka 18-calowego bębna?

Adam Gołębiewski to perkusista, improwizator, muzykolog i socjolog. W swojej twórczości koncentruje się na krańcowym rozszerzeniu możliwości zestawu perkusyjnego w zakresie ich anatomii, brzmienia i ekspresji, czego rezultatem jest bezpośredni oraz dojmujący język dźwiękowy. Współpracował między innymi z Yoko Ono i Thurstonem Moorem, a także występował z czołowymi przedstawicielami muzyki improwizowanej: Matsem Gustafssonem, Fredem Lonberg-Holmem, Alexem Wardem, Timem Daisy, Augusti Fernandezem i wieloma innymi.

Na albumie „In Front of Their Eyes” mamy cztery kompozycje, które zostały przygotowane na potrzeby żywej instalacji dźwiękowej. Artysta prezentował swoją instalację w ubiegłym roku w Galerii Miejskiej „Arsenał” w Poznaniu. Teraz materiał trafił na bardzo ładnie wydaną płytę kompaktową. Koncepcja Gołębiewskiego opiera się na swobodnym odczytaniu walorów akustycznych 18-calowego bębna; umieścił w jego wnętrzu fantomu głowy ludzkiej, w który z kolei wbudował zestaw mikrofonów binauralnych. Ten efekt ma wywołać u odbiorcy uczucie, jak gdyby sam był w środku tego instrumentu. Gołębiewski używa różnego rodzaju rekwizytów/obiektów, aby wydobyć jak najwięcej dźwiękowych sytuacji. To, co prezentuje na „In Front of Their Eyes”, jest bardzo intensywne, surowe, pierwotne, niewygodne dla uszu i percepcji, a jednocześnie fizyczne, skrajnie bliskie, odrealnione i wciągające. W niektórych momentach miałem skojarzenia z tym, co proponuje Norweg Morten J. Olsen na krążku „Bass Drum!” (recenzja, 2014), gdzie brzmienie 32-calowego bębna gran cassa posłużyło mu do rozwinięcia ciekawych tematów wokół swobodnej improwizacji. Jednak to twórczość Adam Gołębiewskiego bardziej potrząsa naszymi umysłami, zaburza w kontrolowany sposób pole słyszenia i pomaga dotrzeć do źródła dźwięku.

czerwiec 2015 | Galeria Miejska „Arsenał”

 

Oficjalna strona artysty »Słuchaj na Soundcloud »Strona Galerii »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze