Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.

Gary Holldman – Celina EP
Paweł Gzyl:

Poznański producent rozwija skrzydła.

Brzoska/Marciniak/Markiewicz – Wpław
Jarek Szczęsny:

Sprawdzona formuła.



Adam Gołębiewski – In Front of Their Eyes

Jesteście gotowi na włożenie swojej głowy do środka 18-calowego bębna?

Adam Gołębiewski to perkusista, improwizator, muzykolog i socjolog. W swojej twórczości koncentruje się na krańcowym rozszerzeniu możliwości zestawu perkusyjnego w zakresie ich anatomii, brzmienia i ekspresji, czego rezultatem jest bezpośredni oraz dojmujący język dźwiękowy. Współpracował między innymi z Yoko Ono i Thurstonem Moorem, a także występował z czołowymi przedstawicielami muzyki improwizowanej: Matsem Gustafssonem, Fredem Lonberg-Holmem, Alexem Wardem, Timem Daisy, Augusti Fernandezem i wieloma innymi.

Na albumie „In Front of Their Eyes” mamy cztery kompozycje, które zostały przygotowane na potrzeby żywej instalacji dźwiękowej. Artysta prezentował swoją instalację w ubiegłym roku w Galerii Miejskiej „Arsenał” w Poznaniu. Teraz materiał trafił na bardzo ładnie wydaną płytę kompaktową. Koncepcja Gołębiewskiego opiera się na swobodnym odczytaniu walorów akustycznych 18-calowego bębna; umieścił w jego wnętrzu fantomu głowy ludzkiej, w który z kolei wbudował zestaw mikrofonów binauralnych. Ten efekt ma wywołać u odbiorcy uczucie, jak gdyby sam był w środku tego instrumentu. Gołębiewski używa różnego rodzaju rekwizytów/obiektów, aby wydobyć jak najwięcej dźwiękowych sytuacji. To, co prezentuje na „In Front of Their Eyes”, jest bardzo intensywne, surowe, pierwotne, niewygodne dla uszu i percepcji, a jednocześnie fizyczne, skrajnie bliskie, odrealnione i wciągające. W niektórych momentach miałem skojarzenia z tym, co proponuje Norweg Morten J. Olsen na krążku „Bass Drum!” (recenzja, 2014), gdzie brzmienie 32-calowego bębna gran cassa posłużyło mu do rozwinięcia ciekawych tematów wokół swobodnej improwizacji. Jednak to twórczość Adam Gołębiewskiego bardziej potrząsa naszymi umysłami, zaburza w kontrolowany sposób pole słyszenia i pomaga dotrzeć do źródła dźwięku.

czerwiec 2015 | Galeria Miejska „Arsenał”

 

Oficjalna strona artysty »Słuchaj na Soundcloud »Strona Galerii »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze