SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Eksperymentalne oblicze RPA – część dwudziesta druga

Tym razem wędrujemy w świat południowoafrykańskiej elektroniki.

Card On SpokesCard On Spokes – „Sunwalker” (maj 2015)

Shane Cooper aka Card On Spokes lubi łączyć brzmienia żywych instrumentów z elektroniką, czego dobrym dowodem jest kompozycja „Comet Song” ze świetnymi partiami basu – trochę w stylu Thundercata. Z kolei w utworze „Sunwalker” mamy wokal Bonj Mpanzy. W trakcie pracy nad tym numerem Cooper przyznaje, że słuchał dużo Hiatusa Kaiyote z płyty „Tawk Tomahawk”. W muzyce Card On Spokes ważną rolę odgrywają syntezatory. Cooper kreuje bujne harmonie oraz często skręca w stronę muzyki techno. Na albumie „Sunwalker” gościnne pojawił się również Okmalumkoolkat, o którym pisałem w części dwudziestej pierwszej.

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Profil na BandCamp »

Andy IslandsAndy Islands – „Shares A Hypnotic” (czerwiec 2015)

Kapsztadzki producent tworzy wyjątkowe beaty, co potwierdza jego czteroutworowa EP-ka „Shares A Hypnotic”. Nie są mu obce rytmy z okolic electro czy house’u. Potrafi też zbudować znakomite warstwy syntezatorowych brzmień. Co ciekawe, Andy Islands porównuje swoją muzykę, m.in. do bezglutenowego produktu w stu procentach pochodzenia organicznego. Wypada tylko dodać – smacznego!

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

Jumping Back SlashJumping Back Slash – „Put Your Fires Out” (lipiec 2015)

Artysta, ukrywający się pod aliasem Jumping Back Slash, urodził się w Wielkiej Brytanii, ale mieszka od wielu lat w RPA, a dokładnie w Kapsztadzie. EP-kę „Put Your Fires Out” (można ją pobrać za darmo na stronie Soundclouda) zrealizował w studiu Red Bulla przy pomocy zaproszonych gości: niesamowitego wokalisty Kwaai Diva aka Umlilo (jemu należy się oddzielny wpis), wspomnianego Andy’ego Islandsa czy Andre Geldenhuysa (znanego z zespołu Fantasma). EP-ka pomieściła cztery nagrania, gdzie polirytmiczne struktury, syntezatory, głębokie basy i świetne głosy tworzą razem znakomitą całość.

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Profil na BandCamp »

Watermark HighWatermark High – „For Good” (maj 2015)

O twórczości Paula van der Walta aka Watermark High pisałem w ubiegłym roku w części dwunastej. Ten johannesburski artysta wystartował w 2012 roku mini-albumem „In Flux”. Od samego początku der Walt zgrabnie łączył różne gatunki elektroniki; garage, chillwave, IDM, dodając do nich instrumentalny hip-hop, electroclashowe breaki, shoegaze, nagrania terenowe i sample. Na EP-ce „For Good” raczej pozostajemy w tanecznym klimacie. Nie ma jakieś rewolucji, ale za to jest porządnie zrobiona elektronika. Płytę dopieszczał pod względem dźwiękowym Jacob Israel w swoim Benjamin Studio w Pretorii.

Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.