Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



Nowości z Zoharum

Tym razem duża porcja nowoczesnego ambientu.

„Music for Cassandra” to najnowsza solowa płyta Maćka Szymczuka. Dziesięć utworów składa się na muzyczną opowieść o mitologicznej Kasandrze i o śmierci – jako sile wszechogarniającej i nieuniknionej. Rytm kroków Śmierci, która jak na średniowiecznych rycinach kroczy przez świat, wyznacza oś, wokół której Maciek Szymczuk buduje swoje utwory.

Mimo mrocznego tematu płytę przepełniają jasne i przestrzenne utwory – nastrojowe pejzaże splatają się tu z melodyjnymi kompozycjami. Na „Music for Cassandra” Maciek Szymczuk odwołuje się do klimatu swoich poprzednich wydawnictw – kojącego i głęboko kontemplacyjnego. Medytacyjna, czasami transowa aura towarzyszy nam przez czterdziestominutową – wyłącznie instrumentalną – płytę, na której słyszymy brzmienia m.in. instrumentów smyczkowych, dętych i perkusyjnych.

„Early Recordings” to podwójny album, który zbiera najciekawsze utwory z początkowego okresu działalności projektu Aquavoice. Pierwszy krążek to niemal w całości materiał z „Water Music”, zawierający m.in. „Underwater Flight” – utwór, dzięki któremu projekt znalazł się w 2000 roku w „Złotej dziesiątce” radiowej „Trójki”, w plebiscycie na najlepsze nagranie muzyki elektronicznej. Drugi krążek zbiera najciekawsze nagrania z „Soundchaser” i „Dreamdesigner” – z płyt, które już od dawna są niedostępne, a o które wielokrotnie dopytywali się słuchacze. Jako bonus znalazł się tam również nigdzie nie publikowany dotąd utwór, zaśpiewany przez wspaniałą śpiewaczkę łemkowską Julię Dosznę, nagrany kilka lat temu, a który dopiero teraz ujrzy światło dzienne.

„Circuit Intégré” to nowa seria wydawnicza Zoharum, modelowana na wzór „Prospective 21e Siècle” wydawanej przez Philips na przełomie lat 60-tych i 70-tych poprzedniego wieku. Nasza nowa seria ma zadanie prezentować najciekawsze młode projekty oscylujące w rejonach szeroko pojętej muzyki elektronicznej. Każda część będzie zawierała nagrania trzech różnych projektów. W pierwszej część wzięły udział Dat Rayon, NZLD.pl oraz Gaap Kvlt.

Dat Rayon to gdański projekt zainspirowany przemysłem motoryzacyjnym, a w szczególności upadkiem przemysłowego miasta Detroit. W swojej muzyce penetruje obrzeża klubowej elektroniki mieszając ambient, dub i minimal techno. FOQL i RNA2 to część projektu NZLD.pl. Swoją muzykę tworzą w całości analogowo z elementów zaczerpniętych z electro, techno, drone i ambient. Gaap Kvlt zdążył już zdobyć spore grono odbiorców dzięki albumowi „Void” i licznym EP-kom. Tajemniczy projekt w swojej twórczości przyprawia nutą orientalizmu mieszankę dronów i ambientu tworząc kopułę z dźwięków.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.