Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.



The Ex At Bimhuis (1991-2015)

Nowe wydawnictwo The Ex doskonale prezentuje 25-letnią historię ich występów na scenie słynnego jazzowego klubu Bimhuis.

Ten kto zna przestrzeń amsterdamskiego klubu, działającego od 1973 roku, wie, że to jeden z największych tego typu obiektów na świecie. Od 2005 roku budynek Bimhuis przybrał nowoczesną formę i znajduje się nad rzeką IJ.

Holenderska formacja za sprawą podwójnego albumu „The Ex At Bimhuis” (czerwiec 2015 | Ex Records) przenosi nas do tego wyjątkowego miejsca. Na pierwszym krążku mamy kompozycje z lat 1991-1993, a na drugim – z 2002-2015, gdzie oprócz samych członków The Ex, występuje też masa różnych gości: m.in. John Butcher, Ken Vandermark, Han Bennink, Getatchew Mekuria, Han Buhrs PodiumPrijs, Wolter Wierbos, Herr Seele, Fendika i wielu innych.

W ich nagraniach, dajmy na to z początku lat 90., czuć jeszcze wszędobylską energię anarchopunka, a gdy już jesteśmy na etapie utworów The Ex np. w towarzystwie etiopskiego saksofonisty Getatchewa Mekuria, to z łatwością można zauważyć, że styl Holendrów diametralnie się zmienił. Ci muzycy od samego początku walczą z takim pojęciem jak „kategoryzacja”, a do tego kompletnie odcinają się od prostych podziałów gatunków. Koncertowa składanka „The Ex At Bimhuis” w kapitalny sposób przedstawia kawał muzycznej historii, jednego z najważniejszych zespołów współczesnej awangardy.

Przypomnę, że niedawno pisałem na łamach Nowej Muzyki o niesamowitym DVD The Ex – „Live At Cafe OTO, And So Say All Of Us” (recenzja), na którym świętowali swoje 33. urodziny!

 

Strona The Ex Records »Profil na Facebooku »Strona Ex Records »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.