Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…



FOQL – Black Market Goods

Polecamy Waszej uwadze świetny materiał polskiej producentki, zrealizowany dla warszawskiej wytwórni Pointless Geometry.

Pod intrygującą nazwą „Black Market Goods” ukrywa się osiem nagrań, które wskazują, że FOQL jest jedną z tych artystek, które idealnie wyczuwają obecne trendy na elektronicznej scenie.

Zestaw rozpoczyna się od surowych nagrań osadzonych na szorstkich bitach rodem z chicagowskiego house’u. To jednak techno – wypełnione brudnymi dźwiękami i przetworzonymi głosami. Z czasem muzyka gęstnieje, nabiera więcej mroku i mocy. Do metalicznym brzmień dołączają acidowe loopy i chmurne tła.

Najbardziej zaskakuje końcówka zestawu. „Melika” to mechaniczny ambient, rozpięty między przestrzennością kosmische musik a industrialnymi preparacjami w style wczesnego Throbbing Gristle. Z kolei „Clestial Colds” wprowadza do muzyki echa niemieckiego trance’u z początku lat 90. Efekt? Znakomity!

Warto, żeby na FOQL zwrócili uwagę wszyscy fani nowoczesnej elektroniki zogniskowanej wokół techno i industrialu. Polska artystka ma ciekawą wyobraźnię muzyczną i jej płyty przynoszą zaskakująco świeżą wizję fuzji obu tych gatunków. Cóż – Helena Hauff chyba powinna zacząć się martwić.

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.