Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Teo Olter – Mirów
Jarek Szczęsny:

Strefa komfortu.

John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?



Nowości z Constellation Tatsu

Ostatnio mniej opisywałem kaset, więc proponuję trzy albumy z amerykańskiej Constellation Tatsu.

Cover

Andrew Weathers – „I Am Happy When I Am Moving” (20.10.2015 | Constellation Tatsu)

Ponad dwa lata temu odkryłem muzykę Andrew Weathersa – gitarzysty, wokalisty, kompozytora i improwizator z Oakland, który niemal od razu zgodził się odpowiedzieć na nasze „3 pytania”. Od tamtej pory staram się bacznie obserwować rozwój jego kariery. A nie jest to łatwe zadanie, ponieważ wydaje kilka pozycji rocznie: w marcu wypuścił ciekawą kasetę, pt. „Littlefield” (recenzja), w czerwcu winyl „Fuck Everybody, You Can Do Anything” pod szyldem Andrew Weathers Ensemble (o tym krążku będzie mowa w innym wpisie, niebawem), w sierpniu kolejne solo, pt. „Real Life Rock & Roll”. A teraz opublikował taśmę „I Am Happy When I Am Moving” nakładem kalifornijskiego labelu, gdzie brzmienia gitary akustycznej, banjo, wibrafonu, organów i syntezatora przeplatają się z nagraniami terenowymi czy samplami. Fingerpicking, amerykański prymitywizm i ambient tworzą jedną całość.

Profil na Facebooku »

Cover

Paul R. Marcano and Andre Martin – „Valley Flutes / As it IS” (20.10.2015 | Constellation Tatsu)

Kaseta „Valley Flutes / As it IS” to split dwóch kanadyjskich kompozytorów: Paula R. Marcano i Andre Martina. Szczególnie ważną postacią jest Morcano, bowiem to on jest jednym z prekursorów muzyki ambient. Stronę A wypełniła jego kompozycja „Valley Flutes”, która powstała w 1973 roku i nie został nigdy przedtem oficjalnie wydana. Podobnie jak utwór „As it IS” Martina. Ten pierwszy wykorzystał magnetofon Sony TC-630, flet i mnóstwo pogłosu. Eksperymentował z szybkością obrotów oraz nakładaniem na siebie kolejnych partii. Z kolei Martin badał głębokość rezonansu. Lektura obowiązkowa!

Cover

Majeure – „Union of Worlds” (20.10.2015 | Constellation Tatsu)

Artysta nagrywający jako Majeure zabiera nas w świat analogowych syntezatorów (spora dawka brzmień Moog’ów). „Union of Worlds” z pewnością zainteresuje fanów SF, retro-futurystyczna wizji i soundtrackowego klimatu z okolic Vangelisa, Jean-Michela Jarre’a czy Johna Carpentera (Amerykanin w tym roku wydał swój pierwszy album „Lost Themes”). Z drugiej strony w twórczości Majeure słychać wpływy kosmische musik oraz amerykańskich minimalistów, takich jak Steve Reich, Terry Riley i Philip Glass.

Profil na Facebooku »

 

Strona Constellation Tatsu »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.