Coil – The Gay Man’s Guide To Safer Sex +2 OST
Ania Pietrzak:

Absolutne kuriozum!

Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.



Senking – Closing Ice

Koloński futurysta powraca w rytmie science-fiction

Swoją muzyczną karierę Jens Massel rozpoczynał w latach 90. w rodzimej Kolonii, udzielając się na basie w lokalnych zespołach, grających punk i indie-rock. Zainteresowanie elektronicznymi dźwiękami przyszło u niego kilka lat później, gdy po raz pierwszy do rąk dostał syntezator. Nagrywał na nim wówczas krótkie, pięciosekundowe pętle, które złożone w całość zaowocowały jego pierwszym elektronicznym utworze zapisanym na kasecie magnetofonowej. Dało to Masselowi impuls do inwestowania we własny sprzęt, eksperymentowania i tworzenia kolejnych kompozycji, które z czasem zyskały rozgłos, a dzięki którym w końcu sam artysta trafił najpierw do Karaoke Kalk, a następnie wytwórni Raster-Noton, gdzie obecnie ma na swoim koncie już 6 albumów i 3 epki.

W kwestii sprzętu używanego do produkcji Massel zawsze unikał powtarzalności. Jak sam mówi, nadal stara się szukać nowych rozwiązań i inspiracji, by unikać utartych ścieżek, nie wpadać w schematy. Na żywo komputera używa wyłącznie do wizualizacji. To one bowiem są od pewnego czasu nieodłącznym elementem jego futurystycznych występów.

Closing Ice nie jest płytą, która może fanów Senkinga w jakikolwiek sposób zaskoczyć – to pewne. 9 nowych utworów obraca się w stylistyce typowej dla poprzednich dokonań Massela –  opartej na głębokim kosmicznym basie, zgrzytach, szumach i nieokreślonych bliżej futurystycznych dźwiękach ujętych w ramy syntetycznej rytmiki. Aura tego albumu nie różni się więc zbytnio od tej z Pong lub Capsize Recovery. Otrzymujemy kolejne, równe dzieło z klimatem

Album rozpoczyna Scouts and spies – z pozoru powolna, przestrzenna aranżacja, pod koniec której zaczyna się robić intensywnie, a wynurzający się bas ciekawie kontrastuje z romantyczną melodią. Z kolei w Dustclouds obiecujący perkusyjny wstęp z czasem przeistacza się w taneczną formę przypominającą brzmienie produkcji z zeszłorocznej tanecznej epki Senkinga – Sea Level. W internecie odnaleźć można migawki z filmu Mad Max, gdzie za muzyczne tło robi właśnie ów utwór, idealnie dopasowując się do scen filmu science-fiction. W dalszej części albumu daje się słyszeć interesujący efekt prostego zestawienia stopy, werbla i syntezatora – Grolar. Mniej banalną formę podziwiamy, nurzając się w stopniowanych strukturach dźwięku Winter Brevet. Pod koniec ostatecznie znowu następuje zwolnienie tempa. W Miller’s Meadow spod subtelnego basu przenika optymistyczny dźwięk zgaszonych dzwonków.

Tracklista:

01. Scouts and spies
02. Serpent
03. Dustclouds
04. Grolar
05. Winter Brevet
06. Lighthouse Hustle
07. Swarming
08. Hitchhiker Perspective
09. Miller’s Meadow

Raster-Noton | 2015

SENKING [RASTER-NOTON]
RASTER-NOTON
RASTER-NOTON / SOUNDCLOUD

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.