Shygirl – Cruel Practice EP
Jarek Szczęsny:

Supernowa.

kIRk – Ich dzikie serca
Łukasz Komła:

„Ich dzikie serca” nadają naszym sercom rytm.

Underworld & Iggy Pop ‎– Teatime Dub Encounters
Jarek Szczęsny:

To były czasy, kiedy podrywało się stewardesy.

Jaye Jayle – No Trail and Other Unholy Paths
Jarek Szczęsny:

Americana poddana eksperymentom.

Trzy z Trzech Szóstek
Jarek Szczęsny:

Duy Gebord, Surowa Kara Za Grzechy i Krew.

Palmer Eldritch – Sidereal
Jarek Szczęsny:

Dobre kombinacje.

Kamasi Washington – Heaven And Earth
Jarek Szczęsny:

Kumulacja kulminacji.

Jimi Tenor – Order of Nothingness
Łukasz Komła:

Soundtrack tego lata!

Tropic of Coldness – Framed Waves
Jarek Szczęsny:

Nawet latem jest tu zimno.

Skadedyr – Musikk!
Łukasz Komła:

Norweskie „Szkodniki” potrafią zmysłowo kąsać awangardę! 

SOPHIE – Oil of Every Pearl’s Un-Insides
Stanisław Bryś:

Pop owinięty lateksem. Dekonstrukcja popu i muzyki klubowej nadal jest na językach.

Soundscape Mirror – 49 kilometers to the east
Jarek Szczęsny:

Strona muzyczna, strona wizualna.

David Grubbs & Taku Unami – Failed Celestial Creatures
Łukasz Komła:

Między słowem, improwizacją a…  

XOR Gate – Conic Sections
Paweł Gzyl:

Piękne cacko.



Cukier

Bez obaw, ten cukier was nie zemdli, a raczej doda pozytywnej energii! Trzydzieste czwarte wydawnictwo w Pawlaczu Perskim należy do projektu Cukier.

 

Zespół tworzy trzech muzyków: Miahcł Kasperek (perkusja, obiekty), Piotr Mełech (klarnety, elektronika), Łukasz Kacperczyk (Ciat-Lonbarde Tetrax, Macumbista Benjolin, karimba, obiekty).

Pięćdziesięciominutowy materiał, pt. „821” to sycąca porcja sonicznych kalorii dla miłośników elektroakustycznej improwizacji. Muzycy raczą nas jednak nie tylko słodkościami. Mamy tu obfite danie główne w postaci free jazzowych eksplozji osadzonych na nerwowym perkusyjnym pulsie. Liryczne i melodyjne partie klarnetu, które mogłyby pełnić funkcję deseru, są z kolei przełamane abstrakcyjnym chłodem syntezatorów. Wspólny mianownik spajający cały materiał to zaskakujące zderzenia dźwiękowych tekstur, których rezultatem jest dźwiękowa zawiesina – gęsta i lepka jak melasa.

Album dostępny jest w formie cyfrowej lub w limitowanym nakładzie 60 sztuk na kasecie.

  • Miahcł Kasperek – perkusista free jazzowy. Gra, bo ma fiksację. Współtworzy zbójecki zespół Lounge Ryszards oraz jest jednym z filarów Infant Joy Quintet. Stale grywa z Tomkiem Świtalskim (duet Fosf-oraci), Jankiem Małkowskim, Maćkiem Żychowiczem, Philipem Palmerem, Mateuszem Romanoskim oraz wieloma innymi wybitnymi postaciami sceny free-jazz-improv-okolice. Inicjator muzycznych cykli: „Prysznic Hałasu” oraz „Free Jazz for Lovers”. Aktywny członek społeczności muzyków WIO (Warsaw Improvisers Orchestra).

 

  • Łukasz Kacperczyk – zajmuje się elektroakustyczną muzyką eksperymentalną opartą przede wszystkim na dźwiękach generowanych przez syntezator modularny i podobne urządzenia. Członek zespołu Sounds of the Night Sky (Dickaty/Kacperczyk/Mełech/Mokrzewski). Wspólnie z Wojtkiem Kurkiem (perkusja) tworzy duet Paper Cuts oraz wchodzi w skład Modular String Trio (Jędrzejewski/Kacperczyk/Mazurkiewicz/Ochrimczuk). Udziela się w Warsaw Improvisers Orchestra. Razem z Mateuszem Wysockim (Fischerle) rozpoczął prace nad projektem Bouchons d’Oreilles.

 

  • Piotr Mełech – klarnecista-samouk, improwizator chętnie odwołujący się zarówno do jazzowej tradycji, europejskiej awangardy, free improv czy też szeroko pojętej muzyki etnicznej. Poszukując nowych brzmień, środków wyrazu oraz akustycznych faktur nie tylko stosuje konwencjonalne techniki wykonawcze, ale też demontuje klarnety, używając poszczególnych części, przetwarza akustyczne brzmienia pętlą efektów, tworząc swoisty kolaż elektroakustyczny. Współtwórca formacji Enterout Trio, Divided by 4, Tsigunz Fanfara Avantura, Sounds of the Night Sky, Cukier, Mełech/A.Steczkowski/Jadach/Kasperek, duetów z amerykańskim wiolonczelistą Fredem Lonberg-Holmem oraz Patrykiem Lichotą. Aktywnie uczestniczy w scenicznej działalności Warsaw Improvisers Orchestra. Współpracował z Teatrem Stefa Ciszy (Kwatera), poznańskimi poetami Edwardem Pasewiczem i Szczepanem Kopytem, współtworzył grupę teatralną Kapral Feat. De Kolt (muzyka do spektaklu Bad Song). Prowadził w poznańskim klubie Dragon cykl koncertów improwizowanych Triolowe Rozkłady Yazzdy oraz Jeden do Jeden. Laureat III Nagrody XV Konkursu Muzyki Folkowej Polskiego Radia Nowa Tradycja (z zespołem Tsigunz Fanfara Avantura).

 

Strona Facebook Cukru »Strona Pawlacza Perskiego »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.