Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



Ryuichi Sakamoto + Alva Noto + Bryce Dessner

Pod koniec grudnia pojawi się nowy film Alejandro G. Iñárritu z wyjątkową ścieżką dźwiękową.

Całkiem niedawno wypłynęła informacja, że Ryuichi Sakamoto, Alva Noto i Bryce Dessner z The National pracują nad soundtrackiem do nadchodzącego obrazu „The Revenant” w reżyserii Alejandro G. Iñárritu (nakręcił też: „Amores perros”, „21 gramów”, „Babel”, „Biutiful”, „Birdman”). Akcja „The Revenant” została osadzona w XIX-wiecznych realiach, a w rolę Hugh Glassa wcielił się Leonardo DiCaprio. Premierowe pokazy odbędą się 25 grudnia w Nowym Jorku i Los Angeles. Film trafi do szerszej dystrybucji 8 stycznia 2016 roku.

Przypomnę, że w tym roku Alva Noto wydał kapitalny album „Xerrox No. 3” (nasza recenzja). Z kolei Sakamoto od jakiegoś czasu walczy z chorobą nowotworową, więc z wiadomych przyczyn nie tworzył zbyt wiele muzyki. Na soundtracku znalazło się jego kilka zupełnie świeżych kompozycji. Bryce Dessner również nie próżnuje, bowiem w maju 2015 roku ukazał się album „Music for Wood and Strings” napisany przez niego na skład zespołu Sō Percussion.

Na płytę „The Revenant” złożyło się dwadzieścia trzy fragmenty utrzymane blisko ambientowej stylistyki. W niektórych kompozycjach wystąpiła gościnnie Hildur Gudnadóttir (wiolonczela). Niedawno pisałem o ścieżce dźwiękowej do „Sicario” autorstwa Jóhanna Jóhannssona, gdzie także pojawiła się Gudnadóttir. Z pewnością jednym z najważniejszych tematów z „The Revenant” jest „Killing Hawk” skomponowany przez Ryuichi Sakamoto.

Soundtrack opublikuje wytwórnia Milan Records: wersja cyfrowa – 25.12.2015 , CD – 08.01.2016, winyl – kwiecień 2016.

 

Strona Milan Records »Profil na Facebooku »Strona Foxmovies »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 4

  1. adamashnova

    Muzyka i obraz to jest to! Pozytywne zaskoczenie po cudownym Birdmanie…

  2. Yogi

    Wszystko spoko i dzięki za reckę, tylko Hildur Guðnadóttir to… ona 😉