New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.



Richu Matajczak – Unexpected Flight Safety Shortcomings

Zapnijcie pasy, przymknijcie oczy, przed Wami 20 minut nietuzinkowego lotu!

To dopiero pierwsze fizyczne (56 szt. kaset) wydawnictwo wytwórni Soul Asylum, tym bardziej cieszy, że dotyczy ono uzdolnionego debiutanta. Michał Ratajczak, bo o nim mowa, to młody producent pochodzący z Leszna, który poza tworzeniem szeroko pojętej muzyki bitowej udziela się z powodzeniem jako perkusista, m. in. w punkowej kapeli Astrid Lindgren. Na swym debiucie Richu umieścił sześć eklektycznie zbudowanych numerów, które spaja w swych posadach zamiłowanie do hip-hopowej rytmiki. Warto dodać, że „UFSS” zostało zmasterowane przez Bartosza Szczęsnego, co wraz ze specyfiką brzmieniową kasety magnetofonowej tworzy bardzo przyjemny efekt analogowego przybrudzenia.


Richu Matajczak- „Owlow”

Najbardziej zapadającym w pamięć trackiem z epki jest promujący wydawnictwo „Owlow” – pięknie pocięte sample (wokaliza!), funkujący sznyt, panowanie nad rozbudowaną rytmiką, a przede wszystkim pomysłowe podejście do aranżu sprawiają, że ten numer ma potencjał zostać bestsellerem na parkietowych set-listach. „Galax” rozpoczyna z kolei partia klangowanego basu oraz zreverbowane scratche idące ciut spowolnionym krokiem, co tworzy efekt rytmicznego rozbujania, a potęguje go naprzemiennie bity domknięty hi-hat. W okolicach 2 minuty utwór wchodzi w rewir jazzującego downtempo rodem z najlepszych lat Ninja Tune, łapiąc czasem oddech za sprawą dubowego breaka. Nie wszystkie pozycje tego wydawnictwa są jednoznacznie roztańczone, w akordowo rozbudowanym „Direction: Mountain (High)” uspokojenie przynoszą subtelne linie trąbki, w „Blue Stragglers” leniwie jazzująca motoryka, a w finalnym „Vrschka” falująco rozmazane połacie klawiszowe. Sporo w tej muzyce warstw i ścieżek, i choć miejscami się wzajemnie podgryzają to wszystkie ostatecznie płyną w jednym kierunku.

„Nieoczekiwane wady mogące wpłynąć na bezpieczeństwo lotu” to pozycja wnosząca sporo świeżości do rodzimej (bardzo pojemnej) szuflady z napisem „beats music”. Ten dynamicznie polepiony materiał na pewno potwierdził, że warto obserwować dalsze poczynania tego młodego producenta, a wiadomo już że na początku roku zasili nowym trackiem kompilację otwierającą MOST, czyli nowy label na polskiej scenie elektroniki.

link do epki na bandcamp

5.12.2015 | Soul Asylum

www.facebook.com/richumatajczak/?fref=ts
www.soundcloud.com/soulasylumrecords

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.