Natura Morta – Environ
Łukasz Komła:

Obcowanie z muzyką improwizowaną tria Natura Morta dostarcza wyjątkowych wrażeń. Warto to poczuć!

Henning Baer – Shatterproof
Paweł Gzyl:

Producencka wersja Grounded Theory.

ŻAL – Teodor
Paulina Miedzińska:

Muzyka ŻAL’u jest mroczna u podstaw, a drąży ją taneczne ziarno.

zvλd – Baklava
Maciej Kaczmarski:

Tajemnicze słodycze.

M.E.S.H. – Hesaitix
Paweł Gzyl:

Czy angielskiemu producentowi udało się przeskoczyć nowatorski debiut?

Nadah El Shazly – Ahwar
Łukasz Komła:

Egipska awangarda na krawędzi jawy i snu.

Anja Schneider – SoMe
Paweł Gzyl:

Pierwszy album niemieckiej producentki od dziewięciu lat.

Gajek – 17
Paweł Gzyl:

„17” to tak naprawdę odwrócone „71”.

Fallbeil – Macht Macht Zement
Paweł Gzyl:

Genialni dyletanci powrócili!

Various Artists – Watergate XV
Paweł Gzyl:

Tak się bawi Watergate.

Paul St. Hilaire & Rhauder ‎– Derdeoc
Maciej Kaczmarski:

Spadkobiercy kolektywu Basic Channel.

John Lake – #void
Jarek Szczęsny:

Jan od odczłowieczania.

Blush Response – Infinite Density
Paweł Gzyl:

EBM w służbie techno – i na odwrót.

Burial – Untrue po 10 latach
Redakcja:

Jak oceniamy „Untrue” z perspektywy 10 lat? Jak mocno ta płyta wpłynęła na nas, a jak mocno na elektronikę? Przeczytajcie opinie autorów NM i komentujcie.

Porcje Rosołowe | Bouchons D’oreilles | Warsaw Improvisers Orchestra

Polskiej muzyki nigdy za wiele. W ostatnim czasie ukazały się interesujące kasety: duetów Porcje Rosołowe i Bouchons D’oreilles oraz Warsaw Improvisers Orchestra.

3-Panel_JCard_FRONT_AI

Porcje Rosołowe – „Ballet” (20.11.2015 | Further Records)

Ten projekt tworzą Mateusz Wysocki (aka Fischerle, Mech) i Lech Nienartowicz. W tym roku artyści wypuścili płytę „Insects 4-7″ (Crónica). Przyznam, że niespecjalnie mnie ten materiał przekonał – ich propozycja przygotowana w oparciu o preparowany field recording wydaje się być niczym szczególnym w porównaniu ze świeżo wydaną kasetą „Ballet” przez amerykański label. Taśma pomieściła dwie wciągające kompozycje (niestety, ale nie znalazłem żadnego opisu nakreślającego proces powstawania), z czego pierwsza „Ballet” to wyśmienity ambientowy dryf, z kolei druga „Semifou” to eksperymentalne chrzęsty, zgrzyty i delikatne trzaski przechodzące w wolno płynącą smugę dźwiękowych zdarzeń.

Profil na Facebooku »

bouchons_warsaw digi cover

Bouchons D’oreilles / Warsaw Improvisers Orchestra (split) – (listopad 2015 | Astral Spirits)

Za nazwą Bouchons D’oreilles ukrywają się Łukasz Kacperczyk (udziela się m.in. w projekcie Cukier) i Mateusz Wysocki. Na ich minialbumie znajdziemy kompozycje, w których twórcy mierzą się ogólnie rzecz biorąc z minimalizmem. Całość zaczyna się od ciszy i pojedynczych dźwięków, a z każdą kolejną minutą elektroniczne pasaże niepostrzeżenie przeradzają się w pulsujący dron („Enthymeme”). Najbardziej dynamiczny fragment to „Major Premise” – pełno w nim odniesień do tego, co niegdyś działo się w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia.

Stronę B wypełniły trzy utwory autorstwa Warsaw Improvisers Orchestra, które zespół zaprezentował podczas koncertu w CSW. Sam początek przebiega całkiem spokojnie pod batutą Patryka Zakrockiego („This”), zaś w dwóch kolejnych fragmentach „That” i „And the Other” kolektyw prowadzi Ray Dickaty. Jak dla mnie to najciekawsze fragmenty w wykonaniu WIO, gdzie dzikie wokalizy, zrytmizowana tkanka dźwiękowa, improwizacja, rozmach, brawura zbliżają muzyków w stronę Fire! Orchestra, Trondheim Jazz Orchestra czy Power of the Horns.

Profil na Facebooku »

 

Strona Astral Spirits »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze