Emika ‎– Falling In Love With Sadness
Mateusz Piżyński:

Czy uptempo to dobra kanwa na smutne opowieści?

Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.

Various Artists – Air Texture Vol. VI – Selected By Steffi & Martyn
Paweł Gzyl:

Breakbeatowa wersja ambientu.

Szun Waves – New Hymn To Freedom
Jarek Szczęsny:

Pasuje jak ulał.

Stephen Lopkin – Clyde Built
Paweł Gzyl:

Świetlista elektronika w stylu Motor City.



Porcje Rosołowe | Bouchons D’oreilles | Warsaw Improvisers Orchestra

Polskiej muzyki nigdy za wiele. W ostatnim czasie ukazały się interesujące kasety: duetów Porcje Rosołowe i Bouchons D’oreilles oraz Warsaw Improvisers Orchestra.

3-Panel_JCard_FRONT_AI

Porcje Rosołowe – „Ballet” (20.11.2015 | Further Records)

Ten projekt tworzą Mateusz Wysocki (aka Fischerle, Mech) i Lech Nienartowicz. W tym roku artyści wypuścili płytę „Insects 4-7″ (Crónica). Przyznam, że niespecjalnie mnie ten materiał przekonał – ich propozycja przygotowana w oparciu o preparowany field recording wydaje się być niczym szczególnym w porównaniu ze świeżo wydaną kasetą „Ballet” przez amerykański label. Taśma pomieściła dwie wciągające kompozycje (niestety, ale nie znalazłem żadnego opisu nakreślającego proces powstawania), z czego pierwsza „Ballet” to wyśmienity ambientowy dryf, z kolei druga „Semifou” to eksperymentalne chrzęsty, zgrzyty i delikatne trzaski przechodzące w wolno płynącą smugę dźwiękowych zdarzeń.

Profil na Facebooku »

bouchons_warsaw digi cover

Bouchons D’oreilles / Warsaw Improvisers Orchestra (split) – (listopad 2015 | Astral Spirits)

Za nazwą Bouchons D’oreilles ukrywają się Łukasz Kacperczyk (udziela się m.in. w projekcie Cukier) i Mateusz Wysocki. Na ich minialbumie znajdziemy kompozycje, w których twórcy mierzą się ogólnie rzecz biorąc z minimalizmem. Całość zaczyna się od ciszy i pojedynczych dźwięków, a z każdą kolejną minutą elektroniczne pasaże niepostrzeżenie przeradzają się w pulsujący dron („Enthymeme”). Najbardziej dynamiczny fragment to „Major Premise” – pełno w nim odniesień do tego, co niegdyś działo się w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia.

Stronę B wypełniły trzy utwory autorstwa Warsaw Improvisers Orchestra, które zespół zaprezentował podczas koncertu w CSW. Sam początek przebiega całkiem spokojnie pod batutą Patryka Zakrockiego („This”), zaś w dwóch kolejnych fragmentach „That” i „And the Other” kolektyw prowadzi Ray Dickaty. Jak dla mnie to najciekawsze fragmenty w wykonaniu WIO, gdzie dzikie wokalizy, zrytmizowana tkanka dźwiękowa, improwizacja, rozmach, brawura zbliżają muzyków w stronę Fire! Orchestra, Trondheim Jazz Orchestra czy Power of the Horns.

Profil na Facebooku »

 

Strona Astral Spirits »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.